Nekromanti Superhjältar du vill slå på käften

God45

#PrayersForBahakan
Om ni kommer till spelhelgen på studjefrämjandet i Lund nästa vecka sluta läsa den här tråden!

Hej alla andra :gremsmile: Jag kommer nästa helg köra ett superskurks spel på Spelhelgs eventet. Det kommer gå ut på att spelarna är en grupp halvkassa superskurkar i Houston Texas. De har inte slått ännu pch har inte råd med coola baser än, många av de kommer fortfarande vara tvungna att ha dagjobb. De är fast i Texas eftersom de skulel få styk omedelbart om de försökte jobba i New York eller Los Angeles. Tänk Dr.Horribel, Despicable me eller skurkar som The Beetle och The Shocker från Marvel.

Jag har redan snott lite superhjältar från olika platser på nätet eller från mer obskyra serietidningar men jag behöver fler av dem. Så kommer ni på några fler superhjältar som är otrevliga eller osympatiska nog att spelarna inte känner sig skyldiga när de kaster dem till sin död från en bro eller så posta dem gärna här :gremsmile:

Jag kommer använda Wushu Rpg så bry er inte om stats eller att krafterna skulle vara svåra att stata upp. Kör hårt bara :gremsmile:

De hjältar jag redan har är:

The Sterling Star: En kille som kan få folk att spy. Använder kraften till att få skurkar att spy och när de sedan är på alla fyra och inte kan försvara sig sparkar han dem i huvudet tills de ligger medvetslösa i sina egna spyor. Han spelar in allting och lägger upp det på internet. Stulen härifrån: http://dave-littler.livejournal.com/132020.html

Chainsaw Sue: En 17 årig tjej med kraften att styra motorsågar. Hon bär en dräckt utrustad med motorsågar vid händer, knän och armbågar. Hon åker också omkring på en motorcyklen gjord av motorsågar. Hon slaktar brottslingar på otroligt blodiga slasher sätt. Stulen från RPPR.

Man-a-kin: En kille som kan styra skyltdockor och använder dem som förstörbara och offerbara kroppar som han slåss mot brott med. Från någon mutant och masterminds bok.

Aboleth: En mäktig telepatisk superhjälte som ingen någonsin sett. Egentligen en supersmart delfin i ett akvarium gömmt i en sopcontainer som Aboleth rullar runt med telikinesis.

Sedan finns den konkurerande superskurks gruppen Tetragon som består av:

Ninja king: Kungen av alla ninjor. Han kan förvandla folk han slår till tankekontrollerade ninjor.

Psi-snake: En kille som kan förvandla sig till en enorm orm och dessutom kan läsa tankar när han är i orm form.

Catsup: En kvinna i en kattmask och som har kraften att boosta andras krafter. Hon gör alltså andra saker bättre, precis som Ketchup.

ScarfAce: Kvinnligt geni och expert på att bygga robotar och stridsrustningar. Bär också stiliga scarfar för att dölja sin ärrade haka.

Zorbeltuss

Hero
Blind Justice
En superhjälte som tar skurkar genom att göra dem permanent blinda med sitt egendesignade lasergevär. Han måste vara hyffsat nära för att kunna träffa dock, för han är inte jättebra på att sikta.

/Zorbeltuss som tänkte upp honom hyfsat high powered men sänkte honom i nivå för att inte skrota motståndet.

God45

#PrayersForBahakan
Zorbeltuss said:
Blind Justice
En superhjälte som tar skurkar genom att göra dem permanent blinda med sitt egendesignade lasergevär. Han måste vara hyffsat nära för att kunna träffa dock, för han är inte jättebra på att sikta.

/Zorbeltuss som tänkte upp honom hyfsat high powered men sänkte honom i nivå för att inte skrota motståndet.
Nice :gremlaugh: Hur var den mer high powered versionen? :gremsmile:

Leon

Leo carcion
The Tycoon
Cowbayhat och superhjältegadgets. Tycoonman tuggar cigarr och skjuter minirakteter ur sin adamantiumförsedda tycoonväst. Han slåss mot skurkar och dagdrivare. Ännu mer gadgets i Tycoomobilen.

Reverend Brimstone
Kan bokstavligen nedkalla åska och ljungeld över syndare, äktenskapsbrytare och skurkar. Deklamerar ständigt hårda bibelord.

Sheriff Marshall
Hård mot de hårda och hård mot de mjuka. Sheriff Marshall är lagen och hans superhjältekrafter är superstyrka och supersnabbhet.

God45

#PrayersForBahakan
Etepete said:
The Tycoon
Cowbayhat och superhjältegadgets. Tycoonman tuggar cigarr och skjuter minirakteter ur sin adamantiumförsedda tycoonväst. Han slåss mot skurkar och dagdrivare. Ännu mer gadgets i Tycoomobilen.

Reverend Brimstone
Kan bokstavligen nedkalla åska och ljungeld över syndare, äktenskapsbrytare och skurkar. Deklamerar ständigt hårda bibelord.

Sheriff Marshall
Hård mot de hårda och hård mot de mjuka. Sheriff Marshall är lagen och hans superhjältekrafter är superstyrka och supersnabbhet.
Tackar, de här är gryma :gremsmile: Jag gillar att du lade in den där Texas känslan i dem. "Hård mot de hårda och hård mot de mjuka" fick mig att skratta till rakt ut :gremsmile: