Superhjälte filmer pitchar

God45

#PrayersForBahakan
Jag hade kul i Kraven tråden så…

Du väljer en superhjälte eller superskurk från Marvel eller DC. (Inga inte super sidokaraktärer. Ingen vill se en Aunt May film.)

Jag pitchar en solo film för den karaktären.

Om någon annan vill får de också pitcha.

Jag håller på tills jag misslyckas eller blir uttråkad.

God45

#PrayersForBahakan
Du vet vad som kommer...
...Squirrel girl!
Så taglinen är Kick Butts and Eat Nuts.

Kort montage där vi etablerar att Squirrel girl är världens bästa superhjälte. Vi kommer ha en grej där hon spöar Thanos och The Watcher säger att det absolut är Thanos, inte en variant eller skrull eller något annat. Vi kommer ha grejen där vi freeze framear på Spiderman nummer 1 posen när hon räddar någon. Det kommer vara great! Glad indie musik spelar.

Vi börjar själva filmen med att Doreen Allene Green (the unbeatable Squirrel girl) börjar på universitetet. Vi kommer ha hennes rumskompis från serierna Nancy Whitehead som typ direkt får reda på att Doreen är en superhjälte. Vi kommer ha lite komiska scener där Doreen försöker dölja att hon har en svans och går i skolan. Hon börjar trivas.

Här etablerar vi också filmens skurk, Justin Hammer från Iron Man 2, som ska köpa upp och lägga ner skolan! Han har onda businessman motiv. Det här är sista terminen skolan har öppet! Åh nej!

En insamling påbörjas för att rädda skolan men det ser hopplöst ut… Och sedan plötsligt rasar pengarna in medan super brott runt universitetet skjuter i höjden.

Sex olika personer har självständigt bestämt sig för att ta sina olika forskningsprojekt och använda dem för att rädda skolan! Genom att bli superskurkar och råna ihop pengarna! Jag tänker att vi har versioner av Doctor Sun, Ruby Thursday, Swarm (inte en nazist här men gjord av bin), Porcupine, The Jester och SÅ KLART Trapster, killen med super lim.

Vi har nu en knock off low powered Sinister Six version med bra motiv som försöker rädda skolan med dåliga metoder som Squirrel girl behöver stoppa för att de rånar banker och möbelaffärer och grejer men som hon ändå är sympatisk till. Medan Justin Hammer är den riktiga skurken men inte som inte gör något kriminellt.

På slutet lyckas Squirrel girl övertyga skurkarna om att superbrott är fel och istället använder de sina uppfinningar till att göra världen bättre, vilket gör att de tjänar pengar och kan stoppa Hammer från att köpa skolan. Justin Hammer är livrädd för ekorrar och blir komiskt täckt av dem här när han hotar skolan.

Vi har också en romantisk triangel med Chipmunk Hunk (som är en annan superhjälte med Chipmunk krafter), rumskompisen Nancy och Doreen.

Ending stinger: RDJ Doctor Doom har en lista över de fem största hindren för att ta över världen och nummer 1 (över Fantastiska 4an och några till) är Squirrel girl!

JohanL

Champion
Galactus!

(Min pitch: Galactus som biopic, från Galan of Taa tills han frikänns som en nödvändig naturkraft i The Trial of Galactus. Stoppa in She-Hulk som försvarsadvokat när vi ändå är igång!)

Last edited:

JohanL

Champion
Vi har också en romantisk triangel med Chipmunk Hunk (som är en annan superhjälte med Chipmunk krafter), rumskompisen Nancy och Doreen.
Du får en not från studion att Koi Boi måste vara med för att han är trans.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Inte Marvel eller DC är jag rädd.
Asså, Fantomen har ju getts ut av både DC och Marvel.

och

Morgaine le Fay kommer från Camelot 3000, som är DC.

Men jag ser att du specifikt bad om att få en hjälte ELLER en skurk och jag gav båda. Så du kommer undan den här gången. :) <3

God45

#PrayersForBahakan
Daredevil i första person perspektiv
Jag tar inte notes från producenter! Inget jävla förstapersons perspektiv. :p

Så, vad jag vill göra med en Daredevil film, efter som vi gjort så mycket bra grundarbete i tv-serierna med att etablera tonen, är att gå weeeeiiirrrddd. Vi går Daredevil nummer 266 baby!

Det är den värsta julen i Matts liv. Så, han är förkyld vilket gör hans krafter sämre, Karen dumpar Matt över att han varit otrogen mot henne (med She-Hulk!), Foggy jobbar för riktigt skumma typer som börjat hota honom men han vägrar hjälp från Matt, polisen hatar Daredevil och hotar strejk i Hell's Kitchen, Kingpin köper upp byggnaden som han bor i för att jävlas med honom och sedan kommer Typhoid Mary (från Iron Fist 2 fast nu med mutant krafter) och spöar skiten ur honom. Liksom, han får stryk rakt genom en bordell och lyckas knappt ta sig därifrån med livet i behåll.

Så det är en ensam och eländig julafton. Matt går till en bar för att supa sig själv till medvetslöshet. Och där träffar han en vacker rödhårig kvinna… Som är Mephisto, Marvel universumets satan.

Och sedan är det a wonderful life där Mephisto försöker visa Matt hur bra hans liv hade varit om han bara dödade folket som förtjänar det.

På slutet är det rematch mot Typhoid Mary i gränden utanför baren och Matt håller inte igen… Och precis på slutet när han tvekar på om han ska döda henne eller inte…

Slutar filmen.

God45

#PrayersForBahakan
Asså, Fantomen har ju getts ut av både DC och Marvel.

och

Morgaine le Fay kommer från Camelot 3000, som är DC.

Men jag ser att du specifikt bad om att få en hjälte ELLER en skurk och jag gav båda. Så du kommer undan den här gången. :) <3
Jag kan inte stå emot sådan research! Okej då, jag återkommer!

God45

#PrayersForBahakan
The Phantom vs Morgaine le Fey
Jag gör detta i MCU.

Vi filmar den där sidan som förklarar Fantomens backstory. Rakt av. Den är briljant. Men, vi kommer ändra en sak, personen som leder piraterna som mördar alla andra på skeppet som Christopher Walker är på? Är Eternalen Morgaine le Fay. Ja, jag gör henne till en Eternal för det finns för många normala häxor redan. Och någon måste rädda the Eternals, deras film sög.

Vi har sedan kampen, av fyra olika Fantomer genom århundradena, mot Morgaine le Fay som försöker skapa ett tyranniskt anti-Camelot perfekt samhälle med magi i fyra olika perioder av stort kaos som vi klipper fram och tillbaks mellan. Vi har 1500-talet i de brittiska kolonierna, vi har franska revolutionen, vi har 1930-talet i Sydafrika och vi har nutid i ruinerna av Sokovia.

En grej jag vill leka med är att le Fay först inte förstår att det är en ny Fantomen! Det är samma man som jagar henne! En sorts spöke som fortfarande vandrar jorden…

Alla Fantomerna är samma skådis men i olika Fantomen dräkter.

Black Panther cameo i alla tidsperioderna! Men helt olika versioner av karaktären.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Synd att man inte får ha sidokaraktärer, en av mina drömfilmer skulle handla om en ung J. Jonah Jameson som ambitiös up and coming skjutjärnsjournalist under 40-50-talet.

Men då säger jag istället Plastic Man!

JohanL

Champion
Synd att man inte får ha sidokaraktärer, en av mina drömfilmer skulle handla om en ung J. Jonah Jameson som ambitiös up and coming skjutjärnsjournalist under 40-50-talet.
Det roliga med JJJ är att han är en bra tidningsman med hög integritet, förutom att han är totalt dum i huvudet på en specifik punkt.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Det roliga med JJJ är att han är en bra tidningsman med hög integritet, förutom att han är totalt dum i huvudet på en specifik punkt.
Han är en ganska komplex karaktär som man skulle kunna göra mycket med. Hans envishet och vägran att bli emotsagd är både hans största styrka och svaghet. Det hade varit kul att utforska detta i en film där karaktären var ung och dras in i en stor härva via sitt yrke. Kanske där han egentligen räddar dagen men där en superhjälte oförtjänt får all ära för det.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Stålmannen!

Det är inte en origin-story, utan Stålmannen är redan etablerad när filmen börjar. Han är ganska ny som superhjälte, och populär och älskad av Metropolis befolkning, utom Lex Luthor, naturligtvis. Han är glad och positiv. När han stoppar en skurk använder han så lite våld som möjligt, och ger dem hellre några vänliga ord om att de borde göra något bättre med sina liv, än en smäll på käften. Han ägnar tid åt att rädda livet på människor och rädda katter ur träd.

Naturligtvis är det en trilogi, och skurkarna är följande:

Film 1: Bizarro, skapad som en klon av Stålmannen på uppdrag av Lex Luthor
Film 2: Brainiac - versionen som stjäl all kunskap från en planet och sedan utplånar den
Film 3: Lex Luthor himself, beväpnad med Brainiacs teknologi och en vilja att visa att Stålmannen är ett fruktansvärt hot

God45

#PrayersForBahakan
Stålmannen!

Det är inte en origin-story, utan Stålmannen är redan etablerad när filmen börjar. Han är ganska ny som superhjälte, och populär och älskad av Metropolis befolkning, utom Lex Luthor, naturligtvis. Han är glad och positiv. När han stoppar en skurk använder han så lite våld som möjligt, och ger dem hellre några vänliga ord om att de borde göra något bättre med sina liv, än en smäll på käften. Han ägnar tid åt att rädda livet på människor och rädda katter ur träd.

Naturligtvis är det en trilogi, och skurkarna är följande:

Film 1: Bizarro, skapad som en klon av Stålmannen på uppdrag av Lex Luthor
Film 2: Brainiac - versionen som stjäl all kunskap från en planet och sedan utplånar den
Film 3: Lex Luthor himself, beväpnad med Brainiacs teknologi och en vilja att visa att Stålmannen är ett fruktansvärt hot
Det här är en bra pitch!

Jag skrev ju mitt hela fan fic manus för något år sedan för Stålmannen så:

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Doc Samson! Men han måste se ut som när han är tecknad av John Byrne.
Den här filmen utspelar sig i Seattle.

Vi öppnar med Doc Samson, han är en enorm adonis av en man med långt svallande grönt hår. Han vaknar och råkar ha sönder något ”Ark, så jobbigt med de här superkrafterna som jag fått av att vara för nära Hulken när jag var hans psykolog.” (Hur Doc Samson får sina krafter suger. Jag tänker skippa det så här. Ingen kan stoppa mig!).

Doc har ett kontor i sitt hus där han tar emot patienter för samtalsterapi. Och under första halvan av filmen har han en rad möten med en patient som heter Lloyd Bloch, spelad av någon publiken verkligen gillar. Typ, Tom Hanks.

Och sedan är det här In Treatment the movie. Fast vi får sakta men säkert reda på att Lloyd är superskurken Moonstone och att Samson behandlar honom trots att han vet det för han tror att han kan få Lloyd att sluta vara en superskurk. Lloyd är inte en av de riktigt dåliga superskurkarna, han dödar inte folk och han mest typ slåss mot Hulken och grejer. Stjäl supervapen från Iron Man. Håller Frihetsgudinnan gisslan. Ni vet.

Lloyd har superkrafter för att han absorberat en magisk sten från rymden. Och det är great krafter! Hela flygande tegelstens paketet plus skjuta energi och att han kan röra sig genom solida föremål. Han är en Hulken nivå skurk.

Men halvvägs genom filmen blir han gripen! Captain America backad av Department of Damage Control omringar Doc Samsons hus. Lloyd skulle kunna slå sig ut, men inte utan att verkligen skada folk. Men Doc Samson lyckas prata med Moonstone och få honom att ge sig. Att det är bättre att sona för sina brott. Så Moonstone blir gripen.

Här går saker fel. Lloyd placeras i ett superfängelse och Doc Samson får inte träffa honom. Regeringen litar inte på honom, de har sin egen psykiatriker som Lloyd får träffa. Karla Sofen.

Doc Samson är inte glad över det här. Sofen är ökänd i fältet. Go to hjärnskrynklare för CIA och har varit med för att hålla en massa förhör för dem… Men regeringen släpper inte in honom. Vad ska han göra?

Och sedan begår Lloyd självmord i sin cell. För Karla Sofen har drivit honom till att göra det. Inte första patienten hon gjort det med. Men de andra? De var bara underhållning? Lloyd? Hon gjorde det för att stjäla hans magiska sten från rymden. Nu har Karla Sofen, seriemördare, stenen. Och det är jättedåligt.

Karla Sofen går inte på en rampage, hon är ingen hulk, hon bara glider in i folks hem och dödar dem. Hon jagar folk som en slasher filmskurk. Hon har en helt vit dräkt och när hon sliter av folks armar och grejer sprejar blodet över henne men sedan bara Kitty Pryde phasear hon genom det och är helt ren igen.

Och ingen kan fånga henne, för hon bara glider genom väggar!

För att stoppa henne måste Doc Samson, en lugn man som föredrar ord… Gå full Hulk och jämna Seattle med marken!