Nekromanti Superhjälteförmågor

magoo

Hero
Tre snabba:

Vilken är den coolaste superhjälteförmågan?

Vilken superhjälteförmåga skulle du vilja ha?

Vilken är din egna "superhjälteförmåga"?

Johan K

Gammal & dryg
Usch, måste säga 2 stycken.. Att kunan flyga &/eller ha röntgensyn..

Att kunna flyga alal gånger... Det vore ju jättesmiidgt att kunna göra det ju ! :gremlaugh:

Uj, den var svårare...
Det är nog lättare att fråga nån anann om det... Men för att säga nån, så väljer jag nog snäll.... Om det nu är nån superhjälteförmåga.. :gremtongue:

magoo

Hero
Svarar själv

1. Coolast är att krympa som Atom.

2. Jag skulle vilja kunna flyga, praktiskt till tusen. Eller teleportera mig, om det är dåligt väder.

3. Jag har superhjälteförmågorna att hitta nappar i sängen och mikra välling sovandes. Dessutom kan jag somna blixtsnabbt varsomhelst.

Nightowl

Champion
På A och B svarar jag förmågan att tänja ut sig, omforma sig och sträcka ut sig, som Mr Fantastic, Plastic Man eller Elasti-Girl.

Själv är jag Captain Closet, som är fullständigt omöjlig att upptäcka med gaydar; jag är en av de viktigaste hejdukarna för The Overhomo, ledare för Brotherhood of Evil Queers.

Erik

Rising

Vila i frid
Ball fråga:

Förnimmelseförmågor; typ röntgensyn, tankeläsning, superhörsel, kunna se in i forn- eller framtiden. Sånt som gör att man tar sig till knipan, men som inte hjälper en så mycket när man väl är där (en cooling skall ju klara det själv). Coolast av alla förnimmelseförmågor är nog... Lukt. Såsom Lobo och liknande; att när man väl fått någons vittring, då kan man spåra dem som en djäkla galning.

Illusionsförmåga, faktiskt. Det finns en marvelskurk som heter Mastermind; han är typ en ful, snuskig gubbe, men han framställer sig själv helst som en extremt snoffsig version av sig själv. Men allt är illusioner; typ, jag skulle kunna låtsas vara din pojkvän hemma i ditt vardagsrum, fastän du i själva verket skulle kunna ligga bunden hemma i min... örm... finns det något sätt för mig att avsluta den här meningen utan att du polisanmäler mig? :^) En sådan där fullständig illusionsförmåga; där man kan få folk att slåss mot varandra i tron om att de är varandras fiender, där ljud, lukt, känslor och hela skiten kan simuleras; det är nog en förmåga som fuckar upp ens hjärna till slut. Ungefär som att vara osynlig; liksom, hur lång tid skulle det ta innan man utnyttjade den förmågan i oädla syften?

Jag vill faktiskt bara ha förmågor som gör en till superskurk till slut. Sån't som man knappt kan använda i goda syften.

Jag kan typ onanera sex-sju ggr om dagen (nja, dygnet, åtminstone). Jag borde uppträda på cirkus, eller något.

eller

Jag kan röka hur mycket som helst utan att bli beroende. Jag har värsta immunitetsfaktorn mot beroende. Jag har liksom försökt bli beroende hur många ggr som helst, både genom att superbolma som en galning en kort period, eller genom att följa någon sorts låtsasrutin bara för att locka fram ett gensvar hos kroppen, men inget funkar. Så fort jag tröttnar på att röka, så slutar jag. Jag äger.

eller

Jag tycker inte göteborgare är roliga. Typ, om det kom en superskurk som hette Götte-bårgar'n så skulle han kunna lamslå landets poliskår genom att säga saker som "vedt ni vicket djuur som kråckar mäst i hewla Aff-rickas djungäll? Jo, dä e la kråck-o-diilän!" men jag är den enda som inte skulle garva, jag skulle bara låsa in honom och typ mordbränna honom och säga att han ramlat i fyllecellen.

eller

Jag är övernaturligt dålig på att skriva så att det ser ut som Göteborgska. Måste vara någon del av hjärnan på mig som muterats.

Lindenius

Swashbuckler
Trebarnspappasuperhjälteförmåga

1. Att kunna stoppa tiden men samtidigt kunna röra sig i den.

2. Att vara osynlig tror jag. Eller möjligtvis flyga.

3. Jag har superhjälteförmågan som gör att jag vid vilket tillfälle som helst kan döda vilket argument som helst med:
" Ja, det där funkar ju om man bara har ett barn/två barn (alternativt: om man inte har några barn)".

//erik. ska äta tårta

The_Gorger

Hero
Gah! Vad svåra frågor!!!

1. Total makt över ett element (höja värmen, sänka värmen). Alltså eld, luft, vatten eller jord. Eller ännu coolare för resten: Total makt över alla element (höja värmen, sänka värmen, hrm börjar den bli gammal? :gremlaugh:) Med detta menar jag alltså att man kan flyga(luft), gräva sig en hemlig bas(jord), vara en übermench under vatten(vatten), samt kasta eldbollar och sånt(eld).

2. Sakta ner tiden och fortfarande röra sig i den vanliga tiden. Alltså supersnabbhet + att man hinner reagera på saker.

3. Jag kan vakna efter bara ett par timmars sömn om jag bestämmer mig för det innan jag somnar (utan väckarklocka). Samt att jag oftast vaknar med ett ryck, stidsberedd. Den sistnämnda är dock inte alltid så positiv. När man sover på ställen med tak nära huvudet tex. :gremcrazy:

Troberg

Sinister eater
Bortsett från röntgensyn?

Svår fråga. Jag skulle nog vilja ha Sarcastros förmåga att verbalt sabla ned sina fiender med knivskarpa sarkasmer, den är cool. Fast den har jag nästan redan, jag är ökänd för mina multipla sarkasmer.

magoo

Hero
Jag tycker inte göteborgare är roliga
Jag har en kollega på jobbet som drar sämre skämt än ditt exempel. För honom är "två tomater" höjden av humor. Jag ska vidarebefordra din krokodilvits till honom så kan han förnya sin repertoar.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Superhjälteförmågor [edit]

"Vilken är den coolaste superhjälteförmågan?"
Att kunna upphäva gravitationen, vilket någon snorunge i Power Pack hade.. Jag tyckte den var ashäftig när jag var mindre.. Det tycker jag fortfarande.. Se där vad jag (inte) har förändrats..

"Vilken superhjälteförmåga skulle du vilja ha?"
Aldrig behöva borsta tänderna.. Skulle vara råskönt..

"Vilken är din egna 'superhjälteförmåga'?"
Trafikljus slår om till rött (gröna gubben kommer) när jag ska gå över vägen och lampor slocknar när jag går förbi dem medan jag tänker.. Men superkrafter försvinner om man avslöjar dem så jag skriver i Hans (användar)namn istället..

/Han som blivit religiös på sistone

[edit] Kuliga frågor förresten.. Hur kom du på att ställa dem?

seinet

Swashbuckler
Coolaste supermjälteförmågan måste nog vara den förmågan som Nick Noltes karraktär i Hulken-filmen hade, att kunna bli ett med det han rör vid och kunna absorbera energi och använda energin själv.

På fråga nummer två svarar jag: Total dominans över allt och alla, min vilja är allas lag.

Svar på fråga tre: Jag har ingen superhjälteförmåga, jag har en superhjältesvaghet... jag är godhjärtad och tror det bästa om folk hela tiden.

/Seinet Wintermute - Dricker cola och äter cashewnötter samt mumsar mjölkchoklad

Feuflux

omjonasson.se

Jag är ju kär i Storm jag (bara sett filmerna, inte läst en endaste seriesida om nån behöver denna information för att analysera mig). Frågan är exakt hur mycket det beror på att väderkontroll är snorfräckt och hur mycket det beror på att Halle Berry är råsexig. Jag kom inte på nåt bättre just nu, möjligen det jag tänker skriva på nästa punkt då. Den här frågan är svår.

Tankeläsning tror jag. Det är åtminstone vad jag skulle vilja ha när jag traskar omkring på stan som en vanlig människa och studerar folk... Fast svaret på den här frågan beror nog på världen i övrigt. Är det bara jag som kommer få superkrafter? Då blir det nog den här, med det möjliga tillägget att dessutom kunna plantera tankar hos folk men det är jag för mesig för att använda tror jag. Om en massa folk springer runt och är superhjältar så byter jag val till überkung-fu-superkraft. Jag blev inte Powerfist i nåt superhjältetest för intet... :gremwink:

När jag hittar nåt jag gillar/trivs med kan jag lägga ner obegränsad energi på det. Problemet är att det jag fastnar för oftast är meningslöst i ett större perspektiv. Just nu är jag helbesatt av spelet Puzzle Pirates t.ex. Det hade varit mer kreativt om jag varit besatt av nåt man kunde jobba med. :gremcrazy:

Tyr

Hero
Att instinktivt kunna förstå och tala alla språk.

Det är väl klart man vill ha den coolaste...men osynlighet ligger inte långt efter.

Jag är immun mot sövande och uttråkande attacker. Kanske något mer, men mest rör det sig om svagheter som jag har.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Telekinesi eller liknande med fullständig kontroll över omgivningen gör sig i alla fall bäst på bild och är därför skithäftigt. Till exempel när Dr Manhattan reparerar teknisk utrustning i Watchmen, eller när Phoenix spöar organsamlare eller jonglerar med bestick i Grant Morrisons X-men, eller när Magneto omprogrammerar robotar i Ultimate X-men.

Telepati skulle vara klart mest praktiskt, speciellt på tentor. Det finns väl ingen regel mot att läsa någon annan tenterandes tankar?

Förmågan att skjuta upp arbete hur länge som helst.

/tobias

Krille

Super Moderator

Förmågan att gömma saker i sitt enorma hårburr, till exempel samurajsvärd, k-pistar, granatgevär, små elefanter och liknande.

Tidsutdragning. Jag behöver minst två dygn till på varje dygn för att kunna hinna med allt jag vill. Ekonomiskt oberoende vore också kul, men det kanske inte är en superhjälteförmåga.

"Vilken är din egna "superhjälteförmåga"?"

Se upptagen ut.

Radagast

Swordsman
Skalman?

"Förmågan att gömma saker i sitt enorma hårburr, till exempel samurajsvärd, k-pistar, granatgevär, små elefanter och liknande."

Låter lite Skalman (visserligen var det skalet, men å andra sidan, han hade ju inget hår heller).

"Tidsutdragning. Jag behöver minst två dygn till på varje dygn för att kunna hinna med allt jag vill. Ekonomiskt oberoende vore också kul, men det kanske inte är en superhjälteförmåga."

Eller Skalmans förmåga (att trots att han äter och sover bort halva dagarna, ändå hinner med sina uppfinningar)

// Radagast - har kanske läst Bamse några gånger förmycket under uppväxten?

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Prekognition. Att veta när någonting ska hända och sen iskallt agera på det till sin fördel.

Tidsdilation skulle rocka. Jag är en sån där människa med usel självdisciplin som aldrig får någonting gjort, så att dra ut på ett dygn till två, tre eller kanske fyra dygn skulle vara rätt fräscht i PM-tider.

"Vilken är din egna "superhjälteförmåga"? "

Stundvis så är jag otroligt rättfärdig, om det nu räknas som en superhjälteförmåga :gremcrazy:

/Naug, nyvaken

seinet

Swashbuckler
Telepati skulle vara klart mest praktiskt, speciellt på tentor. Det finns väl ingen regel mot att läsa någon annan tenterandes tankar?
Det beror väl på ifall det klassas som hjälpmedel eller inte, varför helt enkelt inte bara vara någon sorts fokus för mänsklighetens samlade intelligens, kunna allting. Givetvis skall det gå ultrasnabbt att hitta det man söker?

/Seinet Wintermute - Måste ta sig ut i det vackra vädret senare idag

Cybot

Mest spelbar
Coolaste:

Morphning, typ Mystique från X-men.

Skulle jag själv vilja ha:

Förmågan att magiskt kunna skriva ner mina tankar på papper. För att skriva uppsatser och rollspelsregler är urjobbigt medans att tänka ut dem är hur kul som helst.

Egen superhjälteförmåga:

Förmågan att kunna ha en bra idé och totalt sabba presentationen oavsett hur bra idén är och hur länge jag förberett mig medans att jag kan presentera en hyggligt dålig idé på ett övertygande sätt vilken sekund som helst.