Superman trailer

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
James Gunns reboot av Superman har varit en snackis på nätet länge. Såvitt jag förstått har många varit skeptiska till filmen, dels för att de inte gillat kostymen i de foton som läckt och dels för att de varit besvikna på att Henry Cavill inte fått reprisera rollen som Superman.

Jag tycker att Cavill gjorde ett bra jobb att gestalta Superman men jag gillade inte materialet han hade att jobba med. Jag tycker mest att det kändes som att de tog bort saker hos karaktären utan att lägga till något. Och då Superman är min favorit bland DC-hjältarna är jag pepp på en version som verkar ligga närmre serie-Superman!

Dock tycker jag att James Gunn är en ganska ojämn regissör, så lite nervös är jag.

Hursomhelst, idag släpps äntligen en trailer för den nya filmen och jag är ruskigt nyfiken!! Klockan tolv kommer trailern om jag inte har fel, och jag tänkte det vore kul med en tråd där vi dels pratar om våra förväntningar innan trailern samt reaktioner efter trailern 🙂

För att ge lite pepp kommer här en kort teaser som släpptes igår (så konstigt koncept egentligen med en teaser för en trailer 😂)

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har inte heller gillat den nya dräkten på de bilder vi sett hittills, men Pattinsons Läderlappen-dräkt såg ännu värre ut på de första fotona, men den såg bra ut i filmen, så jag förväntar mig att även Stålmannens dräkt kommer att se bättre ut när det blir allvar.

Jag har gillat det James Gunn har gjort hittills för DC. Det som oroar mig lite är att det anslag han haft i Peacemaker och Creature Commandos inte känns rätt för Stålmannen. Så jag hoppas att han har fler trick än han visat hittills.

Franz

Jag har inte heller gillat den nya dräkten på de bilder vi sett hittills, men Pattinsons Läderlappen-dräkt såg ännu värre ut på de första fotona, men den såg bra ut i filmen, så jag förväntar mig att även Stålmannens dräkt kommer att se bättre ut när det blir allvar.
Håller helt med, det är ju jättesvårt att bedöma en dräkt när det handlar om fotografier mellan tagningar. Jag undrar dessutom om han inte kommer att byta dräkt under filmens gång, typ att han får en ny dräkt med gamla loggan i slutet som en symbol för att han hittar tillbaka till sig själv eller så. Det känns som en typisk superhjälte-grej.

Angående kostym så är jag riktigt glad över att man sett Louis Lane i en outfit som påminner om den hon hade i Superman The Animated Series! 😊

SaaJeflaLess

Veteran
Fortfarande John Williams bästa verk. Och den killen har gjort mycket bra.
Det är ruskigt bra.. och nåt som bär med sig så ofantligt mycket nostalgi för mig. Min morfar och farfar var i London och köpte Superman på VHS till mig när jag var liten. Jag vet inte hur många gånger jag kollade på den innan jag ens fattade vad dom sa själv.

JohanL

Champion
Jag utgår från att det kommer att bli den bästa DC-filmen, men det är också en väldigt låg ribba.

En sak jag gillar är att man verkar ha dragit som slutsats som Spider-Man: Homecoming - man behöver faktiskt inte dra origin story varje gång. Deb verkar inte skämmas för att dra in mycket andra karaktärer redan i första filmen heller (Mr. Terrific!). Nathan Fillion borde kunna spela en bra (alltså dålig) Guy Gardner efter övningen med Captain Hammer...

Jämför inspirationen All-Star Superman:
1734628523364.jpeg
Klart!

Franz

Som folk redan nämnt är ledmotivet amazing! En riktigt bra homage till John Williams tema!

Jag gillar att vi befinner oss i en värld där superhjältar redan verkar etablerade. Vi får se bland annat Hawkgirl, Mr. Terrific och Guy Gardner. Vanligtvis hade jag varit orolig för att det ska bli många karaktärer att bolla, men finns det någon regissör som bevisat att han kan hantera stora ensembler så är det väl James Gunn?

Älskar hur det verkar som att filmen verkligen hänger sig åt att vara comic book utan att det känns ansträngt! Vi får se ett enormt fucking kaiju-monster och vi ser Krypto rädda Superman och allt känns som att det passar in!

Men främst älskar jag hur härligt hoppfull filmen verkar vara! James Gunn har sagt: ”Superman is kindness in a world that thinks of kindness as old fashioned”. Och det är så himla rätt på så många sätt! Det är rätt angående vad Superman är för mig, och det är precis den sortens historia jag behöver i en värld som jag tycker blir mer och mer hatisk, negativ och fientlig. Och jag tycker det är skickligt att förmedla den här optimistiska känslan i trailern med minimalt antal repliker.

SaaJeflaLess

Veteran
Som folk redan nämnt är ledmotivet amazing! En riktigt bra homage till John Williams tema!

Jag gillar att vi befinner oss i en värld där superhjältar redan verkar etablerade. Vi får se bland annat Hawkgirl, Mr. Terrific och Guy Gardner. Vanligtvis hade jag varit orolig för att det ska bli många karaktärer att bolla, men finns det någon regissör som bevisat att han kan hantera stora ensembler så är det väl James Gunn?

Älskar hur det verkar som att filmen verkligen hänger sig åt att vara comic book utan att det känns ansträngt! Vi får se ett enormt fucking kaiju-monster och vi ser Krypto rädda Superman och allt känns som att det passar in!

Men främst älskar jag hur härligt hoppfull filmen verkar vara! James Gunn har sagt: ”Superman is kindness in a world that thinks of kindness as old fashioned”. Och det är så himla rätt på så många sätt! Det är rätt angående vad Superman är för mig, och det är precis den sortens historia jag behöver i en värld som jag tycker blir mer och mer hatisk, negativ och fientlig. Och jag tycker det är skickligt att förmedla den här optimistiska känslan i trailern med minimalt antal repliker.
Det funkar helt klart för mig också. Kör skitigheten i Batman, så som man börjat med the Batman och Penguin får man gärna fortsätta för min del. Grått och kallt med inga klara hjältar så får Superman vara klassiskt serietidningshjälte.

Minimoni

Homelander

Det funkar helt klart för mig också. Kör skitigheten i Batman, så som man börjat med the Batman och Penguin får man gärna fortsätta för min del. Grått och kallt med inga klara hjältar så får Superman vara klassiskt serietidningshjälte.
Ni har båda helt rätt och jag hoppas verkligen filmen blir som ni önskar. Jag är som sagt optimistisk och är faktiskt också lite ”hyped”.

JohanL

Champion
Sekvensen i trailern där skyskrapor ser ut att falla som dominos men Superman stoppar katastrofen ser jag som en ren känga till Snyder, där Superman slåss i en stad och allt ödeläggs omkring dem med fallande skyskrapor och vad som måste vara ofantligt många döda.