Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Jag tycker också det, men att lägga allt drev på någon som inte är närvarande är ju helt meningslöst, samtidigt skriver du att du vill ha två drev, ett på dig själv och ett tydligen på den här icke närvarande individen och du själv tänker inte avslöja något mer. Vaddå stall for time?
Men snälla, jag har ju sagt att jag håller med Vic om att vi ska ha 2 drev. Anledningen till att jag än så länge bara har avslöjat beväpning är för att jag tycker att det ska massoutas.

Nu kan jag dock hålla med om att rösten mot Maniac är dumt för tillfället, ska tänka över det.

Sen så trycker du på att jag ska avslöja något mer. Då du trycker på för detta, vad tycker du att jag ska avslöja? Kön, info, ev förmåga?

Tycker du att jag ska göra någon sorts sammanfattning om alla eller någonting annat?

!Paxen

Swashbuckler
För tillfället lägger jag Min Röst: Recca då jag tycker att det är henne vi ska dreva mot härnäst då hon inte har gett någon info (vad jag kan hitta, förutom gissanden) och då hon klart är aktiv just nu.

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Recca said:
Paxen said:
Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.
Varför avslöja att du har en gissning om du tänker behålla den för dig själv?
Finns en anledning till att jag skrev så, avslöjar dock inget än om det.
Nåväl. Jag tycker att det står helt klart att vi bör flytta drevet till någon annan än dig, för du vill inte säga något mer ändå, just nu. Maniac har massor han borde skriva för att förklara sig men det fattar han säkert utan drev.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Oj. Måste ha blandat ihop litegrann men däremot så uttrycker Fain nån gång i tråden här att hen var ångerfull över sitt lite skumma beteende som fick de andra att rösta ut hen istället för att ta en ulv den rundan, vilken det nu var.
Mmm det stämmer. Det var Varulvsgaten.
Det var samma mönster från Fain´s sida där från och till (alltså så som det är nu lite suspekt), och den gången visade det sig att han inte var ulv. Men ulvarna använde sig av Fains misstag kan man kort sammanfatta det hela.

Visst kan det vara så att Fain har fått dessa uppgifter eller tagit det beslutet själv:

Recca said:
Fain är borta fram tills söndag. Jag tycker fortfarande att det kan vara en varulvstaktik att be fain som ju inte är så erfaren att hålla sig undan forumet fram tills söndag så hen inte försäger sig eller är alltför mysko, och så kan de mer erfarna skräddarsy en bybo-roll till hen.
Och sedan använder han dem väl. Alltså håller sig undan tillsvidare i hopp om att kunna klä på sig en bättre klädnad än ulvapälsen. Eller så är han precis lika oskyldig som senast, och det är tidsbrist och oerfarenhet som avspeglar hans beteende.

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Sen så trycker du på att jag ska avslöja något mer. Då du trycker på för detta, vad tycker du att jag ska avslöja? Kön, info, ev förmåga?

Tycker du att jag ska göra någon sorts sammanfattning om alla eller någonting annat?
Du frågade varför jag tyckte att du betedde dig skumt.

Och nej, i texten du citerar har jag inte sagt att du ska avslöja något. Det jag skrev var att du skrev att du inte tänkte avslöja något mer, men att du samtidigt ville behålla drevet på dig själv. Det är konstigt och det kan du inte bara prata bort med "jag håller med vic om att det ska finnas två drev".

Jag har däremot i ett annat inlägg föreslagit ett drev mot någon annan. Jag har motiverat det av två anledningar redan, vilka du kanske skummade förbi eller nåt, jag har ingen aning om din uppmärksamhetskapacitet. Men jag skrev iaf att om du är bybo är det onödigt om vi pressar dig mer redan nu och försöker avkräva dig information (som du kanske inte vill släppa för byns skull).

Vidare tycker jag att din motivering för att dreva mot mig är ganska svag. "Du är aktiv".

Har jag scum tells? Är det för att du tycker att jag resonerar elakt mot dig eller är konstig? Är jag farlig?

Lukas

Mannen i Gult
Nu när jag är klar med dagens plugg så är det hög tid för mig att att komma in i matchen.

först vill jag säga att det är väldigt bra att så många är så pass aktiva som de är, om det håller i sig så har vi en chans att vinna det här.
men just nu tycker jag det känns som om det är mycket prat och ingen handling.
Alla snackar om att de vill ha drev mot olika personer men få drev verkar bli av.

sen måste jag verkligen byta person som jag röstar på eftersom Frankenstein inte känns så aktuell längre.
jag vill rösta på vic av tre anledningar

1. han är en erfaren spelare så om han är skurk så vore det inte helt fel att få nys på det tidigt.
2.han har än inte släppt någon info.
3. det finns början på ett drev på honom.vilket gör rösten mer betydelse full än om jag röstade på någon annan

Det enda problemet jag känner med att rösta på vic nu är att han kanske inte kommer vara inloggad fören i natt. men som jag ser det så vore det bra om vi faktiskt hinner dreva mot honom innan den här rundan är slut, och eftersom han kommer frånvaro i morgon så kan vi fä tidsbrist om vi inte börjar nu.

Röst: Vicotnik

just det, ni som pratar om att ni vill dreva mot mig, så kan jag berreta att jag inte kommer vara borta från datorn hela dagen i morgon, och kommer derför inte kunna svara fören sent på kvällen. så vill ni dreva mot mig så bör ni börja nu eller vänta till på söndag.

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Det var samma mönster från Fain´s sida där från och till (alltså så som det är nu lite suspekt), och den gången visade det sig att han inte var ulv. Men ulvarna använde sig av Fains misstag kan man kort sammanfatta det hela.
jag får känslan att samma ska kanske håller på att hända här med.
kanske vi borde vända blicken mot de som driver på mest mot Fain?

Lukas

Mannen i Gult
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Här är en lista på alla som har röstat på Fain
Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj och Recca
Det skulle inte förvåna mig om minst en av de här var en varulv.
Tänk själva vilket tydligt mål Fain är och hur lätt det skulle vara för en varulv att utnyttja det för att peka ut en syndabock.

Recca

Femme Fatale
Bra sammanfattning.

Ja, det vore ju skönt att kunna dreva mot någon som faktiskt är närvarande. Och att slippa vänta tills på söndag för den delen. Om vi hade två drev; ett på dig och ett på Vicotnik, t.ex. kunde det kanske hända rätt mycket ikväll redan.

Jag kan säga att jag kommer vara närvarande tillräckligt mycket för att ha drev på mig när som helst i helgen (min kille kommer inte låta mig styra över hur mycket vi spelar hunted). Så passa på med folk som faktiskt inte har så mycket tid, tycker jag.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Paxen said:

Du frågade varför jag tyckte att du betedde dig skumt.

Och nej, i texten du citerar har jag inte sagt att du ska avslöja något. Det jag skrev var att du skrev att du inte tänkte avslöja något mer, men att du samtidigt ville behålla drevet på dig själv. Det är konstigt och det kan du inte bara prata bort med "jag håller med vic om att det ska finnas två drev".

Jag har däremot i ett annat inlägg föreslagit ett drev mot någon annan. Jag har motiverat det av två anledningar redan, vilka du kanske skummade förbi eller nåt, jag har ingen aning om din uppmärksamhetskapacitet. Men jag skrev iaf att om du är bybo är det onödigt om vi pressar dig mer redan nu och försöker avkräva dig information (som du kanske inte vill släppa för byns skull).

Vidare tycker jag att din motivering för att dreva mot mig är ganska svag. "Du är aktiv".

Har jag scum tells? Är det för att du tycker att jag resonerar elakt mot dig eller är konstig? Är jag farlig?
Låt oss reda ut en sak. Du trycker på mig, det gör du. Inget fel med det VI ska trycka på folk. Men, då du är en av dom som talar om att jag ska ge mer info, så frågar jag dig vilken info som du vill veta. Sen om jag kommer ge den infon, det är en annan sak, du kanske vill veta om min förmåga, jag ger dig kanske vilket kön jag har. Att du säger vad du vill veta min förmåga säger något om dig, att jag inte ger dig info om min förmåga säger någonting om mig, förstår du vad jag menar?

Så, ännu en gång, säg vad du vill veta så kommer jag ge ytterliggare info, senast 19:00. Det lovar jag. Om du inte ger något förslag så skiter jag i det.

Och att jag röstar på dig handlar om att du är HÄR! Maniac är inte här, Vic är inte här. Du kan man få svar på. Så enkelt är det!

Möller

Hubert Hortlax
Lu-kaazh said:
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Tänk själva vilket tydligt mål Fain är och hur lätt det skulle vara för en varulv att utnyttja det för att peka ut en syndabock.
Nah, jag vet inte. Kanske. Känns lite knepigt, då Fain inte är en så bra syndabock. Hen är ju inte här, så vi har slutat spendera tid på hen (Eller har vi, Lu-kaazh?)

Av de på din lista är jag mest benägen att misstänka Konrad. Han är hyfsat aktiv, men jag tycker inte att han kommer med så mycket. Nå, det är inte mycket att gå på.

Vicotnik är dock, som ni säger, rätt intressant. Dessutom så ska han ju dyka upp ikväll. Han är erfaren, så kanske blir det svårt att pressa honom. Men det kan vara värt ett försök. Jag skulle vilja ha en rejäl analys från Vico om Paxen.
Röst: Vicotnik

Lukas

Mannen i Gult
Möller said:
[Nah, jag vet inte. Kanske. Känns lite knepigt, då Fain inte är en så bra syndabock. Hen är ju inte här, så vi har slutat spendera tid på hen (Eller har vi, Lu-kaazh?)
Att han inte är här gör honom ju bara till en bättre syndabock.
att folk lämnat Fain är intressant, jag tror att den/dem som är varulv och röstat på Fain inte var den första att flytta sin röst därifrån utan gjorde det när alla andra gjorde det.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Helt rätt Lukke.

Tycker du tänker väldigt klart här, och att vända drevet mot någon av oss kålsupare som lagt vår röst på Fain är inte en dum idé. Jag tror som dig att det finns minst en uvl bland fem.

Dr.F & Möller har ju genomgått första kontrollen, men det finns ju inget som grönar någon av dem.

Jag, Vic. och Recca är orörd mark.

Smrtihara

Warrior
Jo, helt sant att jag varit inaktiv. Men jag har jobbat. Det tänker jag liksom inte ursäkta.

Jag har å andra sidan läst vartenda inlägg som gjorts.

Jag tror inte att Maniac är varulv. Det känns mer som att han är lite.. off, bara.

Röst: Paxen

Min motivering är att jag vill ha ännu mer info av honom. Om vi nu inte ska outa en sak var så vill jag kunna bilda mig en ordentlig uppfattning om åtminstone en spelare.

Sedan så vidhåller jag att första rundan suger. Det positiva är att vi har en låång sugig första runda.

Nu formligen sliter min bebis tangentbordet ur händerna på mig. Jag återkommer lite senare.

Smrtihara

Warrior
Jag gillar tankarna kring röstning på Fain. Det låter logiskt.

Men skulle varulvarna pressa så hårt på första rundan, om inte det drevats mot någon varulv redan?

Typ, Dr. Frankenstein?

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Låt oss reda ut en sak. Du trycker på mig, det gör du. Inget fel med det VI ska trycka på folk. Men, då du är en av dom som talar om att jag ska ge mer info, så frågar jag dig vilken info som du vill veta. Sen om jag kommer ge den infon, det är en annan sak, du kanske vill veta om min förmåga, jag ger dig kanske vilket kön jag har. Att du säger vad du vill veta min förmåga säger något om dig, att jag inte ger dig info om min förmåga säger någonting om mig, förstår du vad jag menar?

Så, ännu en gång, säg vad du vill veta så kommer jag ge ytterliggare info, senast 19:00. Det lovar jag. Om du inte ger något förslag så skiter jag i det.

Och att jag röstar på dig handlar om att du är HÄR! Maniac är inte här, Vic är inte här. Du kan man få svar på. Så enkelt är det!
Återigen: Jag har ju inte ens bett dig om information om ditt rollformulär (eller vad det heter). Du har hittat på det helt själv. Jag har till och med föreslagit att vi lugnar oss med utfrågningar mot dig eftersom du gett en del information och det finns andra som inte gett nåt. Ska jag citera mig själv?

Jag håller med dig, men att han är skum vet vi nu och det finns massor att jobba på hos honom. Vi har dock ett gäng personer vi inte vet någonting alls om ännu. Jag vill se ett drev mot någon av de andra som kan försäga sig på samma vis som Paxen. Om vi pressar ut ännu mer från Paxen och han skulle visa sig vara bybo så har vi kanske läckt väl mycket information till ulvarna?
Och:
Nåväl. Jag tycker att det står helt klart att vi bör flytta drevet till någon annan än dig, för du vill inte säga något mer ändå, just nu. Maniac har massor han borde skriva för att förklara sig men det fattar han säkert utan drev.
Och:
Jag ansåg att du hade gett okay förklaringar på de anklagelser som var riktade mot dig. Vissa saker fick du stå till svars för i ett ytterligare led och flera var det som tyckte att du fortfarande var mystisk (mig inkluderat) (konstigt va? vi spelar varulvsspelet) men jag tycker att om vi bara fokuserar på dig och även tvingar dig att outa mer grejer så kan det skada oss om du är bybo. Nu har vi ju något på dig att arbeta med och jag tror som sagt att det kan vara skadligt för oss om vi outar dig helt och hållet, vissa otillfredställande uttalanden från din sida till trots.

Vidare. Visst, du kan ju alltid rösta på mig av anledningen att du tycker att jag har varit aktiv. Men det är lite konstigt motiverat, i min åsikt. Jag tycker att det verkar precis som igår när du och Vimes gnabbades och du blev upprörd och röstade på honom. Då kom det ju såklart information från honom, och det lär det göra från mig med om fler hakar på ett drev mot mig, men om du kunde motivera det lite bättre så skulle jag inte klaga.

Smrtihara

Warrior
Recca said:
Om vi pressar ut ännu mer från Paxen och han skulle visa sig vara bybo så har vi kanske läckt väl mycket information till ulvarna?
Jag kan hålla med om detta till viss del. Men jag pressar Paxen för jag vill se vad som händer. Finns det någon mer info, och är han villig att droppa den under press?

Han säger att han inte kommer droppa mer info. Men, really?

Problemet är väl att man inte kan ställa "rätt" frågor utan att outa kunskaper själv.

!Paxen

Swashbuckler
Alltså, jag tycker fortfarande att du säger emot dig själv. Jag är en av dom skumma, dvs så borde du vilja ha mer info av mig. Dock har du, som du själv citerade, skrivit att det "kanske" är dåligt att ge ut denna info. I det här fallet vet jag bäst, då jag vet vad jag har. Jag ville faktiskt ha ett svar ifrån dig för att kunna bilda en uppfattning. Tills vidare så ger jag ingen info mer, utan vill se att något av dom andra dreven kommer någonstans.

Och ännu en gång: Anledningen till att jag röstar på dig. Recca, är för att du är aktiv just nu och kan svara på frågor. Visst, jag skulle kunna ta Lucas, men jag vill ha svar ifrån dig, för att kunna få en uppfattning om dig.

!Paxen

Swashbuckler
Skulle ha kunnat tagit t.ex. Lukas menade jag förstås. Finns fler som jag vill ha svar ifrån.

Recca

Femme Fatale
Paxen said:
Alltså, jag tycker fortfarande att du säger emot dig själv. Jag är en av dom skumma, dvs så borde du vilja ha mer info av mig. Dock har du, som du själv citerade, skrivit att det "kanske" är dåligt att ge ut denna info. I det här fallet vet jag bäst, då jag vet vad jag har. Jag ville faktiskt ha ett svar ifrån dig för att kunna bilda en uppfattning. Tills vidare så ger jag ingen info mer, utan vill se att något av dom andra dreven kommer någonstans.
Angående dig: Det är klart jag vill ha massor info om dig, precis som jag vill ha det av alla andra, men jag vill inte att den infon kommer ut till varulvar också, om du nu skulle visa dig inte vara ulv. Jag kanske bara är oerfaren men jag tänker mig att det vore bättre för oss bybor att ha lite information om alla, eftersom folk kanske sitter med lite olika förmågor. Du är lite mysko med saker du skrivit, tycker jag, men i nuläget skulle jag inte våga lägga min röst på dig. Naturligtvis är du långt från avskriven från mina misstankar, men att bara rita måltavla på dig och försöka pressa ur dig mer information kommer inte ge oss den helhetsbild vi behöver. Det här är trots allt bara inledningen på varulvsspelet, och jag skulle vilja se att fler släpper information innan första röstningen.

Men du verkar ju ivrig att massouta, och jag kan inte hindra dig om du tycker att det är en smart idé. Själv tror jag att det är en dum idé (efter vad flera har skrivit redan).

Angående mig: Jag vet inte alls vilket intryck jag har gett genom mitt ganska aggressiva (?) sätt att sätta press på bland annat dig och Maniac, men om det inte finns några misstankar mot mig, varför lägga en liten ensam röst på mig?

Varför inte istället hoppa på Vicotnik-drevet, eller ställa K.K eller Lukas till svars. De har också visat aktivitet.

Det känns som att detta är en känsloröstning, du medger att du blev upprörd igår i diskussion med Vimes, och jag tycker att du har verkar upprörd nu. Och då röstade du på Vimes och nu röstar du på mig. Kan vi inte försöka vara lite professionella här?

Jag ska se klart en film nu, men jag tittar in fler gånger ikväll och hoppas något nytt kommit igång till dess. Kanske nån mer som hoppar på Paxens röstning mot mig. Eftersom det finns andra bra drev väntar jag tills någon har en vettig motivering att ställa mig mot väggen, innan jag börjar avslöja något som potentiellt kan vara värdefull info för ulvar.