Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Möller

Hubert Hortlax
Möller said:
Förresten, är det någon som sitter på en vettig rösträkning? Mitt verkar inte stämma.
Nu gick jag tillbaka och räknade röster baklänges. Tror jag ska ha rätt röster nu; men jag saknar röster från Maniac och unfair (som inte röstat sen den 24e, om jag inte missat en röst)

Vicotnik 4 Konrad Smrtihara Fain Vimes
Lu-kaazh 2 Paxen Korpa
Smirtihara 3 Vicotnik Recca Möller
Maniac 2 Lu-kaazh Dr. Frankenstein

Kom igen nu! Förändras inte dethär så är det demonerna som fäller avgörandet .

Unfair

Hero
Möller said:
Tredje fraktion tror jag inte riktigt på. Vad jag förstått så har sådana blivit rätt impopulära i varulvsspelen, då de aldrig riktigt funkat. Men här får Vimes och Vicotnik gärna bekräfta eller dementera. Dessutom tycker jag inte en jägare utan själ låter stämmer som onding, rent fluffmässigt.

En vilande demon, en jägare som plötsligt blir ond blir konstigt. Denna jägare måste ju rimligtvis inte veta om att hen ska bli ond, något annat vore ju konstigt. Men är det så så stämmer fluffet inte så bra.
Enligt supernatural så innebär att du säljer din själ att du får något nu, och får behålla din själ. Men att en demon/hellhound tar din själ när de dör eller när en viss tid har gått. När du förlorar själen dör du. Själen hamnar i helvetet vilket demonerna gillar, kommer inte ihåg varför de vill ha den däremot, det är väll, demonigt.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag ändrar min röst till Smrtihara.
Röst: Smrtihara

Motivation:
Skriver endast det allra nödvändigaste samt är aggressiv i det hän skriver. Korta svar och svarar nästan enbart med motfrågor. Det kommer ingen konstruktiv information från hän eller konstruktiva argument. Jag är tveksam till att Maniac är ulv. Men Smrtihara beter sig skumt och ulvaktigt.

Unfair

Hero
Dr. Frankenstein said:
Möller said:
Du menar att om vi röstar ut Maniac så kommer demonerna att ta ut dig?
Jag kan inte hjälpa att tänka att det här är en high risk gamble från Unfairs sida. Om den lyckas så har det "grönat" två ulvar om det är sant så spelar det ingen stor roll.
Ja. För min del personligen så sänker det min chans att överleva.

Men om varulvarna måste "slösa" en kill på mig så tror jag att byn tjänade på det.

Unfair

Hero
Möller said:
Möller said:
Förresten, är det någon som sitter på en vettig rösträkning? Mitt verkar inte stämma.
Nu gick jag tillbaka och räknade röster baklänges. Tror jag ska ha rätt röster nu; men jag saknar röster från Maniac och unfair (som inte röstat sen den 24e, om jag inte missat en röst)

Lu-kaazh 2 Paxen Korpa

Det stämmer att jag inte flyttat min röst på ett tag men jag misstänker fortfarande Paxen. Jag vill fundera mer men om det ser ut såhär så tror jag det är smartare att jag flyttar min röst och fortsätter lägga press på Paxen nästa runda.

Vicotnik

Den onde
Staff member
unfair said:
Dr. Frankenstein said:
Möller said:
Du menar att om vi röstar ut Maniac så kommer demonerna att ta ut dig?
Jag kan inte hjälpa att tänka att det här är en high risk gamble från Unfairs sida. Om den lyckas så har det "grönat" två ulvar om det är sant så spelar det ingen stor roll.
Ja. För min del personligen så sänker det min chans att överleva.

Men om varulvarna måste "slösa" en kill på mig så tror jag att byn tjänade på det.
Jupp och jag har svårt att tro att en varulv skulle gå ut som du gör för att i detta fall rädda Maniac som i nuläget inte tillfört särskillt mycket. Utan det hade nog varit mer taktiskt att som varulv försöka bygga upp ett drev mot Maniac och försöka få honom hängd och på så sätt skaffa sig ett albi.

Unfair

Hero
Jag har fått ett förtydligande av xyas. Jag får inte lämna några bilder som bevis men jag får copy-pasta hela konversationen jag och Maniac har haft.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Möller said:

Lu-kaazh 2 Paxen Korpa

Tanke-experiment: Om Vicotnik vore oskyldig så skulle Smrtihara vara mer misstänkt eftersom hen röstade sist på Vico - efter det att vi fått hela Vicos formulär utskrivet. Det är också en ganska safe väg att gå om man är ulv eftersom drevet har varit tufft mot Vicotnik inför sista dagen.

Lägg på det att Vicotnik precis outat hela sitt formulär, någonting som är lätt att dubbelkolla om det skulle vara så att det finns siare i gruppen.

Därför skulle jag vilja se Vimes komma med inlägg snarast. Tolka det som ni vill. Det vore klart bättre om jag slapp klargöra min logik.

Både Fain och Smrtihara har tillåtits passera under radarn. En jättebra taktik om de eller en av dem är ulvar; skriver bara det nödvändigaste (efter bästa förmåga) och håller sig i stort undan. Dessutom slapp Fain ett första drev genom att helt enkelt ha en ursäkt och det drevet har kommit av sig helt och hållet.

Men jag tror mer på smrt som bollar in sin röst på Vico i slut-etappen. Därför är jag nyfiken på mer information från hen.

Röst: smrtihara

Recca

Femme Fatale
unfair said:
Jag har fått ett förtydligande av xyas. Jag får inte lämna några bilder som bevis men jag får copy-pasta hela konversationen jag och Maniac har haft.
Vad gav xyas för anledning till det?

Tillåt mig vara misstänksam när det är så lätt att fabricera en konversation mellan er om ni inte tar bilder på den...

!Paxen

Swashbuckler
Har haft det väldigt stressigt idag, och har därför inte kunnat skriva så mycket. Har dock försökt hålla lite koll på vad ni skriver genom mobilen.

Ang Unfair och Maniacs förmåga. Om ni inte är demoner, finns det någon annan förklaring till att ni kan skicka PM till varandra? För vad jag har sett så har ni bara inte fått information om hur ni kommunicerar.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
unfair said:
Vad gav xyas för anledning till det?

Tillåt mig vara misstänksam när det är så lätt att fabricera en konversation mellan er om ni inte tar bilder på den...
Jag föreslår att Xyas antingen svarar själv (om det går) via tråden, alt att någon skickar PM och frågar Xyas om han kan skriva det svaret i tråden.

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Lägg på det att Vicotnik precis outat hela sitt formulär, någonting som är lätt att dubbelkolla om det skulle vara så att det finns siare i gruppen.
Fast Vicotnik kan inte påverkas av magiska förmågor. En av jägarna i seriens första säsong kan se framtiden, något som ligger nära en siar-förmåga. Det känns nästan som om Vicotnik garderar sig mot siare genom att göra dem osäkra på om han går att sia. Vilket förvisso inte stämmer med Vicotniks närmast panikartade spelstil där i samband med outningen. Kanske har Vimes rätt; och Vico spelar otroligt bra.

Jag håller ändå med dig om Smrtihara. Men visst vilade din röst redan där?

Fain

Warrior
Jag hade som du sa en anledning till att vara borta, men jag har själv försökt få drevet att starta upp mot mig.

I dagsläget luktar det fortfarande ulv runt Vic enligt mig, men jag kan inte säga varför.

Jag tänker vänta med att flytta min röst, mestadels då jag fortfarande tror på Vic som ulv, men även för att jag vill få lite mer åsikter om Smrithara(stavning?)

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Det är inte direkt svårt att fabricera bildbevis heller.

Smrtihara

Warrior
Nej, jag skriver knappast bara det nödvändigaste. Jag tycker det är konstigt att du och Recca påstår detta. Jag svarar på frågor OCH har motfrågor. Knappast bara motfrågor. Jag har utvecklat alla mina resonemang och jag står fast vid mina åsikter.

Jag svarar bitskt för att det är min stil. Bland annat för att det provocerar, vilket är bra i rätt mängd.

Att mina svar bitvis är korta kan jag inte hjälpa.

Men nu har vi ett litet drev mot mig, vilket i sak är positivt. Ingen har svarat på min tanke om att hålla inne med kön, så jag anser mig ordentligt nedröstad.

Du skriver inte vad du vill ha ut av mig, inte Recca heller så jag outar det som har begärts av mig tidigare.

Jag är kvinna.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Recca said:
Fast Vicotnik kan inte påverkas av magiska förmågor. En av jägarna i seriens första säsong kan se framtiden, något som ligger nära en siar-förmåga. Det känns nästan som om Vicotnik garderar sig mot siare genom att göra dem osäkra på om han går att sia. Vilket förvisso inte stämmer med Vicotniks närmast panikartade spelstil där i samband med outningen. Kanske har Vimes rätt; och Vico spelar otroligt bra.

Jag håller ändå med dig om Smrtihara. Men visst vilade din röst redan där?
Det gjorde den kanske... Från förra drevet mot smrt.

Du har en poäng, men jag brukar sällan ha en magkänsla och nu har jag det. Smrt har faktiskt lite att svara på, tycker jag... Speciellt sista rösten på Vico. Den grundar sig alltså på Vico blev sur... Varpå han har känt sig tvingad att outa hela sitt formulär. Det är en ganska rejäl risk att ta, till och med för en bybo. Vidare, om Vico avslöjar sin skyddsamulett är det iaf superenkelt att kolla upp om han har ljugit om amuletten: sia honom. <.<

Möller

Hubert Hortlax
Smrtihara said:
Jag är kvinna.
Intressant.

Tankeexperiment: Vi betraktar Maniac som grön. Låt oss också anta att det finns fler kvinnor än roller med hagelgevär.

Både Smrtihara och Vicotnik är kvinnor med hagelgevär. Våra enda kvinnor, med våra enda hagelgevär (Maniac är ju grön).

Är någon av dessa demon så är Vicotniks information, att minst en demon är kvinna, värdelös. Dessa två fälls ju mer på sin beväpning, än på sitt kön.

Men, det är just Vicotnik själv som påstår att minst en demon är kvinna. Om vi tror på honom, tas han bort ur ekvationen. Smrtihara är den enda med hagelgevär kvar att misstänka.

Hänger ni med? Jag är inte säker på vad jag luskar i här själv. Men jag tror att jag är mer benägen att tro på Vicotnik.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Smrtihara said:
Nej, jag skriver knappast bara det nödvändigaste. Jag tycker det är konstigt att du och Recca påstår detta. Jag svarar på frågor OCH har motfrågor. Knappast bara motfrågor. Jag har utvecklat alla mina resonemang och jag står fast vid mina åsikter.

Jag svarar bitskt för att det är min stil. Bland annat för att det provocerar, vilket är bra i rätt mängd.

Att mina svar bitvis är korta kan jag inte hjälpa.

Men nu har vi ett litet drev mot mig, vilket i sak är positivt. Ingen har svarat på min tanke om att hålla inne med kön, så jag anser mig ordentligt nedröstad.

Du skriver inte vad du vill ha ut av mig, inte Recca heller så jag outar det som har begärts av mig tidigare.

Jag är kvinna.
Okej, så om jag inte har fel så har vi följande lägge nu:
Maniac: Man, Hagelgevär.
Smrtihara: Kvinna, Hagelgevär.
Vicotnik: Kvinna, Hagelgevär.

Och med den info vi har att en varulv har Hagelgevär och att minst en kvinna är varulv är det rimligast att vi röstar ut antingen mig eller Smrtihara. Vi har troligtvis minst en kvinna till som inte har outat kön och jag tror inte att den personen kommer ha hagelgevär som beväpning.

Min röst står kvar på Smrtihara.

Lukas

Mannen i Gult
Jag tycker fortfarande att vi måste plocka Maniac eftersom jag inte litar ett dugg på hans och Unfairs förmåga.
jag tycker inte vi förlorar något på att rösta ut han (men vi kan vinna massor) eftersom varulvarna ändå kommer plocka ut en bybo och spelar det så stor roll om det är unfair eller någon annan?

Möller

Hubert Hortlax
Lu-kaazh said:
Jag tycker fortfarande att vi måste plocka Maniac eftersom jag inte litar ett dugg på hans och Unfairs förmåga.
Men måste vi plocka ut Maniac denna runda? Varför?

Lu-kaazh said:
varulvarna ändå kommer plocka ut en bybo och spelar det så stor roll om det är unfair eller någon annan?
Är jag ute och cyklar om jag tror att det blir mer att analysera av demonernas beteende om vi inte redan i förväg vet vem de ska knäppa?