Möller said:
Fain said:
Inte för att kritisera, inte när jag själv gjort det åtskilliga gånger, men är detta verkligen rätt läge att blanka sin röst?
Medhåll. Det är ett svårt läge, men att blanka är ändå konstigt.
Jag vet inte vad jag ska tro längre. Först Unfair och Maniac med sin information. Sedan Lukas som i princip målar ulv i pannan på sig själv. Jag tyckte att jag hade en hel del teorier på plats, verkningsfulla grejer som kändes som att jag var inne på något. Men så droppade ena efter andra bomber. Och jag räknar här Lukas totalt konstiga approach till röstningen som en bomb. Det här argumentet att det vore dumt att göra så som varulv och därför borde han vara grön, funkar inte riktigt eftersom det är så himla extremt dumt även för en bybo att bete sig så. Är det okay att göra knäppa grejer för att man är bybo nu?
Jag vill fortfarande höra Vimes resonemang kring mina teorier om Smrt/Vicotnik/Korpa. Jag känner att Vimes skulle ha kunnat lägga ut sin information som en trevare eftersom den är så lätt att backa på, och då kan han vara bybo eller ulv.
I nuläget känner jag mig tom på idéer. Anledningen till att jag tog bort min röst var att den låg på Smrt och jag är inte så himla säker som jag vill vara. Jag ville som sagt vänta på Vimes, men han verkar ha dykt upp alldeles för sent för att kunna bidra med något.