Vimes said:Vicotnik said:Om en spelare inte har postat på hela rundan och vi inte har någon direkt misstänkt så är det bättre att rösta ut en spelare som inte har skrivit något för det minimerar våra förluster. I och med att spelare som inte har skrivit något tas ur spelet automatiskt av sl.
Ja, men det är en annan sak.
Jag vill också poängtera: att peka finger på folk som är så inaktiva och tala om att det är en BRA STRATEGI att rösta ut dessa är en rätt smart varulvstaktik. Jag kommer inte hoppa på det tåget. Har vi alternativen:
1. Småmisstänkt men hyfsat aktiv.
2. Någon som skrivit väldigt lite och är svårt att säga något om.
Kommer jag välja alternativ 1. Dels för att inte hjälpa varulvarna (som ju är jätteglada åt att vi röstar ut en bybo på basis av att denne har skrivit lite) och dels för att det ger oss bättre utgångsläge inför nästkommande runda (även om alt 1 är bybo) - vi behöver få input från utröstningarna.
Det bästa strategin för oss är alltså att ge fan i att vara sådana som hamnar i kategori 2. Var aktiva! Känner ni er lost så kan jag hjälpa till med frågeställningar som ni får skriva om. VI hjälps åt, drar gemensamt upp folk ur inaktivitet.
Jag tycker att tills vidare så ska vi trycka på folk som är aktiva just nu. Ikväll så tycker jag att det kan vara bra att trycka på folk som är inaktiva, då dom bör ha varit inloggade tills dess.