Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Unfair

Hero
Korpa said:
Jag förstår vad du menar och känner mig lite träffad.

Däremot har jag inte så mycket att tillägga just nu så jag kommer vara "försvunnen" till i eftermiddag åtminstone. Med tanke på hur fort det skrivs inlägg så lär det finnas en hel del att ta ställning till när jag har pluggat färdigt. :gremsmile:
Jag ser fram emot att höra ditt ställningstagande.

Lukas

Mannen i Gult
Möller said:
Jag vill också snart ha igång ett drev mot Lu-kaazh. Hans anledningar för att inte vara så aktiva, med skola och allt, vet jag är legitima. Det stämmer säkert att han brukar vara inaktiv ändå. Men det är ändå möjligt att i sina fåtaliga inlägg gömmer sig som demon. Han får gärna svettas lite. Kanske dela med sig av en plan, erfaren som han är ^^
jag tycker det är väldigt vettigt att dreva mot all vid någon punkt så jag tycker det är väldigt bra att ni inte missar mig (för då kunde ni missa någon viktig)
men jag vill bara förvarna att även om jag varit med i flera spel är ganska dålig på det här.

//Lu-kaazh som just nu måste fortsätta lyssna på föreläsningen om tarm sjukdomar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Maniac said:
Ja, jag vill gärna veta mera av Lukas, dock så är det bäst för drevet att jag byter till ex. Vic.
Varför byter du då inte din röst till mig?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maniac said:
Ja, jag vill gärna veta mera av Lukas, dock så är det bäst för drevet att jag byter till ex. Vic.
Bäst för det befintliga drevet är ju att du byter till Paxen.

Byter till till Vic. så kanske det drevet kommer igång på allvar.

Och som tredje alternativ finns drevet mot Fain som tycks vara ur världen tills söndag.

Hur som så låter du din röst ligga kvar på Lukke fast du håller med om att det är bättre att byta din röst?

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Lite tankar såhär allmänt.

Jag vill få igång ett ordentligt drev mot Paxen. Han har varit för massoutning, men kan han inte tänka sig outa något under press känns det lite skumt.

Jag vill också snart ha igång ett drev mot Lu-kaazh. Hans anledningar för att inte vara så aktiva, med skola och allt, vet jag är legitima. Det stämmer säkert att han brukar vara inaktiv ändå. Men det är ändå möjligt att i sina fåtaliga inlägg gömmer sig som demon. Han får gärna svettas lite. Kanske dela med sig av en plan, erfaren som han är ^^

Fain och Maniac är fortfarande riktigt skumma, men just nu lönar sig det inte att dreva mot dem. Maniac borde hinna med något mer innan hans planerade inaktivitet. Kanske en motivering på varför han outade kön istället för beväpning? Eller ett röstbyte till ett aktivt drev.
Sådär, nu är jag tillbaks från affären.

Jag vill ha något mer från Maniac. Det är mycket som låter så konstigt från hen. Jag tänker mig att om någon är så svårplacerad och "random" så får de nästan outa nåt mer bara för att ge något som bybor med förmågor eller information kan jämföra med. För just nu (okay, det är ännu tidigt i spelet, visserligen) så är Maniac ett wildcard som ger ifrån sig alla möjliga vibbar.

Men jag håller med om att det inte lönar sig att dreva mot Maniac när han ändå ska vara borta ikväll. Hellre skulle jag vilja se något från Vic, Lukas eller varför inte Paxen. Det viktiga är att vi fokuserar oss lite i dreven, tror jag. Kan verka motsägelsefullt att jag behåller rösten på Maniac just nu, men jag vill ha lite mer input från övriga som inte varit så aktiva idag än.

!Paxen

Swashbuckler
Händer mycket på ett dygn. Ska prrecis gå och handla, när jag kommer hem om ca 1 timma så ska jag komma med egna synpunkter och ge ut information

Möller

Hubert Hortlax
Recca said:
Kan verka motsägelsefullt att jag behåller rösten på Maniac just nu, men jag vill ha lite mer input från övriga som inte varit så aktiva idag än.
Ja, det verkar lite motsägelsefullt. Men okej då.

För övrigt är jag lite intresserad över varför ni som vill dreva mot Vicotnik vill det. Alla kan behöva ett drev mot sig, det ger bra information. Men finns det någon speciell anledning att dreva mot Vico? Jag kan inte känna av någon sådan, så jag vill gärna veta.

Tills dess är det min fasta övertygelse att vi borde koncentrera oss på Paxen nu. Att ha två drev igång samtidigt verkar inte riktigt funka (utom mot Maniac då, som ger ifrån sig allt möjligt konstigt så fort någon nämner honom)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kanske ska notera att jag kommer troligtvis vara frånvarande efter 16:30 och fram till någon gång i kväll och under morgon dagen kommer jag vara aktiv fram till ca 11:00 då jag ska spela rollspel med Möller, Lu-kaazh och krank. Sen så kommer jag vara aktiv på kvällen/natten igen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Nu verkar det vara väldigt spritt i vem som är konstig.

Jag tror vi alla kan enas om att Maniac och Fain verkar konstiga.

Sen att Lu-kaazh är skum kan bero på att han inte hinner skriva men det finns annat där som inte stämmer enligt mig.

Smrtihara har skrivit 1 post.

Vi har inte fått ut någon information från Paxen.
Då drevet mot Vicotnik inte kommit igång än.

Recca

Femme Fatale
Möller said:
Tills dess är det min fasta övertygelse att vi borde koncentrera oss på Paxen nu. Att ha två drev igång samtidigt verkar inte riktigt funka (utom mot Maniac då, som ger ifrån sig allt möjligt konstigt så fort någon nämner honom)
Helt sant. Men nu lovar ju Paxen information om en timme så hoppa på ett drevtåg mot honom kan jag kanske vänta med, tills vi ser om infon han kommer med är något att ha.

Maniac har fortfarande 40 minuter på sig att skriva något hållbart, f.ö.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:
Jag kanske ska notera att jag kommer troligtvis vara frånvarande efter 16:30 och fram till någon gång i kväll och under morgon dagen kommer jag vara aktiv fram till ca 11:00 då jag ska spela rollspel med Möller, Lu-kaazh och krank. Sen så kommer jag vara aktiv på kvällen/natten igen.
Gott.
Jag kommer att från 17:00 idag inte vara tillgänglig pga Eon spel, men är tillbaka sent ikväll eller imorgon.

Recca

Femme Fatale
Dr. Frankenstein said:
Mycket frågetecken, men det är ju arbetstid också. Smrtihara hade en seg start i förra varulvsgatet men kom igång ordentligt senare.

Dr. Frankenstein said:
Jag förstår inte riktigt sista meningen eller relationen mellan de två meningarna. Vänligen förklara vad du menar.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Till syvende och sist kommer nog alla att drevas.
Jag valde Vic. som ett exempel åt Maniac, men det tycktes inte hjälpa.

Drevet gentemot Paxen är det drev jag kommer stanna kvar vid, men att dra igång ett till tycker jag låter som en utmärkt idé. Paxen kommer att tala ut inom kort så därav stannar jag.

Fain drevet sket sig ju, och Maniac drevet är ju mest onödigt som du skriver. Där pluppar ju allt ut ändå, men helt random och utan motiveringar. En förklaring från Maniac´s sida är ju ett måste.

Varför valde Maniac att utan press slänga ur sig sitt kön? En motivering på det tack + en motivering på varför inte beväpningen ens nämns i förbifarten? Tiden är dock emot oss alla, ty Maniac har andra planer runt 14.00.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Recca said:
Dr. Frankenstein said:
Mycket frågetecken, men det är ju arbetstid också. Smrtihara hade en seg start i förra varulvsgatet men kom igång ordentligt senare.

Dr. Frankenstein said:
Jag förstår inte riktigt sista meningen eller relationen mellan de två meningarna. Vänligen förklara vad du menar.
Då jag ej vet det svenska order kör jag på tyska och hoppas någon fattar.
Jag tycker att det är väldigt mycket widersprüchlichkeit i vissas utalanden och att vi måste press Paxen på information samt att vi måste få igång drevet mot Vicotnik.
Hoppas det förklarar allt.

Möller

Hubert Hortlax
Dr. Frankenstein said:
Jag tycker att det är väldigt mycket widersprüchlichkeit i vissas utalanden och att vi måste press Paxen på information samt att vi måste få igång drevet mot Vicotnik.
He, dethär är ju roligt. Inkonsekvens tror jag kan vara ordet du letar efter.

Jag vet inte riktigt. Jag är inte helt på det klara på varför ni vill dreva mot Vicotnik, istället för mot t.ex. Lukas. Paxen ska visst komma och skriva snart, men tills dess tycker jag att det kan vara lämpligt om fler röstar på honom och ber om förklaringar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Dr. Frankenstein said:
He, dethär är ju roligt. Inkonsekvens tror jag kan vara ordet du letar efter.
Tackar...kommer nog att bli ett par fler då jag utökar mitt svenska vokabulär.

Gamgolfi

Veteran
Konrad Konvalj said:

Drevet gentemot Paxen är det drev jag kommer stanna kvar vid, men att dra igång ett till tycker jag låter som en utmärkt idé. Paxen kommer att tala ut inom kort så därav stannar jag.

Fain drevet sket sig ju, och Maniac drevet är ju mest onödigt som du skriver. Där pluppar ju allt ut ändå, men helt random och utan motiveringar. En förklaring från Maniac´s sida är ju ett måste.

Varför valde Maniac att utan press slänga ur sig sitt kön? En motivering på det tack + en motivering på varför inte beväpningen ens nämns i förbifarten? Tiden är dock emot oss alla, ty Maniac har andra planer runt 14.00.
Jag ansåg inte beväpning vara viktigt då samt att jag kan outa mig senare med beväpning och dylikt om drevet vänder sig emot mig.

Jag ändrar min röst till majoritetens val, Röst: Paxen.
Motivering: Som K.K skrev (och inte citera rakt av), Paxen kommer att tala ut med tanke på hur många som röstar på honom.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dr. Frankenstein said:
Hajar inte tyskan alls, men förstår var du vill komma.

Paxen kommer att tala ut inom kort så där behöver vi inte oroa oss.

Ett drev gentemot Vic. är ju ungefärligen lika viktigt att få igång som ett drev gentemot Smrt. eller Lu-kaazh.

... Eller Recca, Korpa, K.K för den delen.

Alla dessa är obeväpnade och könslösa.

Smrt. Har 1 inlägg som du konstaterar så jag ser ju hellre att vi sätter press på Smrt. än Vic. eftersom Vic. ändå visar sig och är här. Han tillför dessutom mycket gott så som jag ser det.

Lu-kaazh vill ju inte heller bli missad så att säga, och är säkerligen redo för att ta ett drev. Så även han känns mer drevaktuell än Vic. om du frågar mig.

Vimes är också väldigt könslös och obeväpnad för den delen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Maniac said:
Konrad Konvalj said:

Jag ansåg inte beväpning vara viktigt då samt att jag kan outa mig senare med beväpning och dylikt om drevet vänder sig emot mig.

Jag ändrar min röst till majoritetens val, Röst: Paxen.
Motivering: Som K.K skrev (och inte citera rakt av), Paxen kommer att tala ut med tanke på hur många som röstar på honom.
Jag är ledsen att skriva det här men du har ingen trovärdighet hos mig då du helt verkar sakna egna åsikter och argument.
Du hakar på pga. Majoritetens tryck istället för att formulera en egen åsikt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Maniac verkar ju också springa under jorden liksom Fain så de lär man inte få ut särskillt mycket ifrån annat än att de inte bidrar med något.

Jag vill se ökad aktivitet från: Fain, Lu-kaazh & Smrtihara. Då ingen av dem har gjort särskillt mycket väsen av sig. Smrtihara har inte ens röstat. Vilket är otroligt dåligt.
Sen vill jag ser mer tankar och funderingar från Maniac.

Jag tänker dock hänga på drevet mot Paxen för att ge drevet lite mer tyngd och legitimitet bakom sig. Samt så vill jag gärna ha en förklaring av Paxen varför han så aktivit förespråkat massoutning utav den information som finns.