Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Och självklar så ska man ju ha med rösten också.

Röst: Paxen

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Här kommer lite mer statistik.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair, Möller)
Möller: 0 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 0 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 1 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen, Fain, Vicotnik, Möller)
Dr. Frankenstein: 2 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Korpa: 0 (Paxen)
Vicotnik: 2 (Vimes, Korpa)
Fain: 0 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj, Recca)
Paxen: 5 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Maniac, Vicotnik)
Maniac: 1 (Recca, Vicotnik)
Lu-kaazh: 0 (Maniac)

Ingen: Fain

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 1 (Unfair)

Man: 1 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes

Antal Poster:
Dr. Frankenstein: 49
Fain: 5
Konrad Konvalj: 20
Korpa: 16
Lu-kaazh: 7
Maniac: 13
Möller: 16
Paxen: 23
Recca: 12
Smrtihara: 1
Unfair: 31
Vicotnik: 36
Vimes: 28

Gamgolfi

Veteran
Men om alla skulle outa i en ordning (som i förra spelet) så blir det ju en väldigt stor fördel för varulvarna, samt att det redan finns tillräckligt många på drevet på Paxen, jag kommer antagligen byta drev inom dom närmsta 5 minuterna, måste samla tankarna lite först.
Röst: - (blankt tills vidare)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Själva röstlägget är korrekt.

För att förtydliga det utan alla flytter av röstningar så ser röstläget ut som följande:

Dr. Frankenstien: 2 (unfair, Lu-kaazh)
Maniac: 1 (Recca)
Vimes: 1 (Paxen)

Gamgolfi

Veteran
Vicotnik said:
Själva röstlägget är korrekt.

För att förtydliga det utan alla flytter av röstningar så ser röstläget ut som följande:

Ändrade till blank i mitt senaste inlägg.
Så 4 på Paxen.

Korpa

Umenörd
Bärbar dator och Internet på skolan är inte bra för studierna.

Hursomhelst, tänkte mest bara flika in lite kort och motivera varför jag drevar mot Vicotnic istället för t.ex. Lukas. För att det skadar inte att dreva. Visst, Vic är mer aktiv än Lukas men det innebär bara att han rimligtvis borde kunna skaka av sig drevet så att man hinner gå vidare till någon annan. Jag har inte uteslutit Lukas eller ser någon som mer misstänkt än någon annan just nu.

De flesta, inklusive mig, har inte outat något ännu och jag håller tummarna för att alla hinner bli pressade den här första rundan.

Möller

Hubert Hortlax
Dr. Frankenstein said:
Det känns som många drev kommer igång dvs 2-3 röster sen läggs dom bara ner.
Jag vet inte. Vi fick något ur mig, ur dig, ur unfair och ur Vimes. Det är väl rätt hyfsat? Eller vill du ha mer?

Maniac går inte att dreva mot. Han slingrar sig i än mer förvirrande rökridåer. Fain-drevet var menlöst, men jag räknar med att ta upp det på söndag.

Och det nuvarande drevet mot Paxen har ju inte hållit på så länge. Där har vi ju inte gett upp (fast det känns som om folk drar sig ur när Paxen försäkrat om att han ska skriva, jag är inte så säker på att det är smart).

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:
Och det nuvarande drevet mot Paxen har ju inte hållit på så länge. Där har vi ju inte gett upp (fast det känns som om folk drar sig ur när Paxen försäkrat om att han ska skriva, jag är inte så säker på att det är smart).
Är lite det jag menar.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Dr. Frankenstein said:
Det känns som många drev kommer igång dvs 2-3 röster sen läggs dom bara ner.
Jag vet inte. Vi fick något ur mig, ur dig, ur unfair och ur Vimes. Det är väl rätt hyfsat? Eller vill du ha mer?

Maniac går inte att dreva mot. Han slingrar sig i än mer förvirrande rökridåer. Fain-drevet var menlöst, men jag räknar med att ta upp det på söndag.

Jag håller med Dr. Frankenstein här, det känns som dreven kommer av sig och jag upplever att väldigt många här är rädda att ha röster på sig. Lite som om att ha en röst på sig är lika med att ha digerdöden för många här.
Sen upplever jag det som att vi har kommit av oss lite i och med att vi fått till ett bra drev mot Fain som sen dog pga att hen inte är aktiv. I samband med det så verkar Maniac ha vaknat till liv och förvirrat sig runt och spritt kaos bland oss. Vist har vi ett drev mot Paxen men resten utav dreven har mesiga och knappt existerande. Och även det känns som det riskerar att dö ut då folk verkar ta för givet att Paxen ska gå ut med information och att drevet sen ska vara över. Dreven i sig går inte ut på att man samlar några röster mot en person för att den ska kasta ur sig något från sin rollbeskrivning. Dreven mot en person går ut på att sätta press på personen, ställa frågor och göra det allmänt obekvämt för personen för att tvinga fram någon form av reaktion. Dreven behöver vara längre än bara någon timme.

Vem här skulle känna sig pressad att ha ett drev emot sig på 5 personer som endast vill att du ska namndroppa något från din beskrivning? För att drevet sedan ska röra sig vidare? Inte jag i alla fall. Där emot skulle jag nog bli stressad och pressad ifall dessa 5 personer fortsatte att pressa mig tvinga mig att kommentera deras frågor osv. Fram tills vi får sådana drev så kommer vi inte få ut särskillt mycket enligt mig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Paxen: 4 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Vicotnik)

Blankröster: 3 (Fain, Maniac, Smrtihara)

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:
Paxen: 4 (Möller, Dr. Frankenstein, Konrad Konvalj, Vicotnik)

Blankröster: 3 (Fain, Maniac, Smrtihara)
Smrtihara har inte röstat, jag anser att det är en viktig skillnad.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik tycker att man ska fortsätta pressa personer fram tills att dom ger mer info, alltså endast info som t.ex. beväpning. Som ni vet är jag för massoutning av beväpning eller kön, men om ni tycker att det inte räcker så ta inte bort rösterna från mig utan fortsätt pressa mig, men glöm inte bort resten! Ha 2 drev igång som Vic säger, annars så riskerar ni att rösta ut en bybo istället för en varulv (och jag menar inte nödvändigtvis mig, röster kan svänga mycket snabbare i första rundan).

Nu till vad jag ska avslöja. Som jag har skrivit så är jag för att avslöja något fixt, jag tycker att vi alla borde veta något om varandra och det helst samma sak, så att man kan göra jämförelser. Vimes info att vapen och förmåga hörde ihop tycker jag är en bra anledning till att veta detta. Jag tänker då inte backa från mitt tid uttalande .

Min Beväpning: Pistol

Som Vic har sagt, om ni vill ha mer info från mig, ta inte bort rösten på mig. Just nu är jag inte villig att ge mer information, utan jag vill ha mer information från andra först.

Min röst: Maniac
Anledningen till att jag byter till Maniac är att han är den mest misstänkta just nu, skapar lite rökridåer och kommer med ursäkter för att inte behöva rösta. Släng ut en röst, samtidigt ge någon slags info så att vi kan flytta rösterna och pressa någon annan

Vicotnik

Den onde
Staff member
Varför väljer du att gå ut med din beväpning och inte kön? Trots att Vimes har gått ut med info om att vapen coh förmågor kan höra ihop.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Varför väljer du att gå ut med din beväpning och inte kön? Trots att Vimes har gått ut med info om att vapen coh förmågor kan höra ihop.
Är det inte just därför han går ut med just beväpning?

Jag vill fortsätta ligga i mot Paxen. Dethär räcker inte. Har du någon information som bekräftar Vimes påstående om förmågor som lirar med beväpning? Eller något vad kön betyder?

Okej att Maniac är skum. Men varför dreva mot honom? Vad vill du ha ut?

!Paxen

Swashbuckler
Funderar på ett par saker kring våra roller.

Beväpning: Vimes säger att "Vissa vapen är kanske knutna till vissa förmågor och så vidare". Just nu vet jag inte vad detta kan betyda, mer än vad vimes säger. Möjligtvis att demoner hör till en viss vapengrupp, jägarna till en annan. Jag har även en extra gissning, och det behåller jag för mig själv ett tag.

Kön: I mitt Varulvsgate så kön en ganska stor bit i att försöka avslöja varulvarna. Behöver inte vara så i detta spel, men jag tror nog att det kan vara en bra sak att trycka på senare.

Information: Det här kan vara både bra och dåligt. Hos många är det säkert bara fluff, medans hos några så är det någon specifik info.

Förmåga: Kan vara bra att få veta också, men jag tycker att man inte ska avslöja något här förräns man har någon substans i det, exvis om man är siare så ska man nog hålla lite på sin info då risken är att man blir whacked om man ger ut den lite för tidigt.

Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.

Möller

Hubert Hortlax
Paxen said:
Beväpning: Vimes säger att "Vissa vapen är kanske knutna till vissa förmågor och så vidare". Just nu vet jag inte vad detta kan betyda, mer än vad vimes säger. Möjligtvis att demoner hör till en viss vapengrupp, jägarna till en annan.
Men säger inte Vimes motsatsen? Att beväpning är knutet till förmågor, inte till ett förhållande med demoner?

Paxen said:
Anledningen till att jag valde att avslöja min beväpning är att majoriteten har avslöjat sin beväpning.
Ah, justja. Du var för massoutning. Smidigt.