Jag skulle skilja på gevär och hagelgevär, men det kanske bara är jag.
Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 5 (Unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca)
Gevär: 1 (Fain)
Eldkastare: 1 (K.K)
Hagelgevär: 1 (Smrtihara)
--- Summa: 9 av 13
Att det sannolikt finns förmågor eller kunskap knutna till beväpning förklarar varför det finns t.ex. både gevär och hagelgevär. Sedan vet jag inte riktigt om det är positivt eller negativt för varulvarna att det tycks vara en sådan spridning vad gäller typ av beväpning.
Om någon varulv har outat beväpning så känns det högst sannolikt att den har ljugit, det hade jag gjort om jag var varulv och misstänkte att min beväpning skulle avslöja mig. Jag hade också valt att ljuga på ett så säkert sätt som möjligt och angivit det vapen som flest har angett, nämligen pistol. Framkommer det att någon har ljugit blir det enklare att gömma sig i mängden eller sätta dit en oskyldig bybo. Och ja, jag vet att jag misstänkliggör mig själv genom att skriva detta inlägg, men jag förlitar mig på min förmåga att uttrycka mig om det skulle bli så olyckligt att jag blir mest misstänkt.
Det kan naturligtvis vara så att ingen varulv har angett beväpning utan istället valt att outa kön eller information.
Man: 3 (Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen)
Kvinna: 1 (Vicotnik)
---Summa: 4 av 13
Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
Ingen med pistol som har samma förmåga som jag - Unfair
Då blir situationen en annan och man får kika lite närmare på de som valt att outa kön.
Så, enbart baserat på vad som har outats så skulle jag misstänka följande personer:
Unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca, Dr Frankenstein, Maniac och Vicotnik.
Av dessa har Unfair, Vimes och Paxen outat både beväpning och info/kön.
Då återstår jag, Recca, Dr F, Maniac och Vicotnik. Jag vet med säkerhet att jag inte är varulv och för mig kvarstår då bara fyra namn.
Bristerna med mitt resonemang är att det är fullt möjligt att en varulv har angett någon annan beväpning än pistol, outat mer än en sak eller inte ljugit och angett någon annan beväpning av den anledningen.
Med tre varulvar i spel vill jag gärna tro att jag har ringat in någon med mina fyra återstående namn, men det finns på tok för många hål i mina tankar för att jag ska känna mig helt nöjd.
Vad tror ni andra? Är jag helt ute och cyklar?