Re: Angående vad som hände med Maniac
Jag lutar åt det logiska i att ta ut Fain just nu (med Paxens outning som ytterligare styrker möjligheten att Dr F är ängel).
Dock; om någon här inne är den andra ängeln så tycker jag att det skulle kunna vara vettigt att outa det. Vi har faktiskt Smrt's kraft och i så fall vet vi med säkerhet att vi fäller en demon, nämligen Dr F.
Med det sagt, nu när vi vet att det finns två änglar (förutsatt att Paxen inte är demon då); om ingen annan outar kniv som vapen så måste Dr F vara bybo.
...Och därmed Fain ulv.
Om Fain hängs och visar sig vara bybo så måste Dr F vara ulv tillsammans med Paxen.
Kommentarer på mitt resonemang?
Även om Dr F inte visar sig vara ulv så har ditt drev mot honom plockat fram sjukt mycket information och vi har minst en ulv på väg mot galgen, Fain eller Dr. F.Vimes said:Ok, så alla änglar är goda eller? Jag kollade lite i wikiedpiaartikeln, och det tycks mig inte helt självklart.Paxen said:Jag har info om exakta antalet änglar. Som det är nu så tror vi att Möller var en ängel, Dr.Frankenstein påstår sig vara en ängel, och jag har info som säger att det fanns 2 änglar från spelstart.
Men anyways, bra outning. Om det finns två änglar, och änglar alltid har kniv, verkar det ju som om DrFrankie är ängel no 2. Oavsett om änglar kan vara elaka gör detta att Fains siande på honom blir rätt svårt att upprätthålla.
Nä, nu måste jag skriva på det där uppsats-PM:et. Mycket intressant har framkommit. Oavsett vem vi nyper i slutet av den här rundan borde vi ha goda chanser inför resten av spelet, om inte varulvarna på något sätt vinner redan i nästa runda.
Jag lutar åt det logiska i att ta ut Fain just nu (med Paxens outning som ytterligare styrker möjligheten att Dr F är ängel).
Dock; om någon här inne är den andra ängeln så tycker jag att det skulle kunna vara vettigt att outa det. Vi har faktiskt Smrt's kraft och i så fall vet vi med säkerhet att vi fäller en demon, nämligen Dr F.
Med det sagt, nu när vi vet att det finns två änglar (förutsatt att Paxen inte är demon då); om ingen annan outar kniv som vapen så måste Dr F vara bybo.
...Och därmed Fain ulv.
Om Fain hängs och visar sig vara bybo så måste Dr F vara ulv tillsammans med Paxen.
Kommentarer på mitt resonemang?