Konrad Konvalj
Myrmidon
Det har alltså någon förklarat för Recca. Jag fattade det inte, och nu förklarar du det för mig.Vimes said:Recca väljer alltså att outa sin förmåga istället för sitt kön. Det är grönande helt klart, könssiare ser jag inte varulvarnas behov av.Konrad Konvalj said:Och. Följdfråga på det.
Varför grönar du dig själv? Nu hänger jag absolut inte med.
Anyways. Jag ser inte riktigt anledningen till att hålla på ditt kön längre Recca, om KK outar sitt efter du outat ditt tror jag det är en visnt för byn.
Genom att outa någon annans kön så blir man grön i och med att man har en siarförmåga.
Alltså. Nu ställer vi in Vimes i varulvsfacket, och där har jag ju redan stoppat in Recca. Vimes säger åt Recca att outa hans kön, för att outa Korpas är ju inte så smart eftersom Korpa ännu inte har outat sitt kön, och ingen vet vilket kön Korpa har.
Således outas Vimes kön, och på så vis blir Recca tydligen grönad.
Vimes är ju grönad för att han hängt en varulvskompis, och Recca har ju varit väldigt hjälpsam i det hon med. Hon lade ju snyggt fram informationen om Hagelsprakaren, och då var det ju en vinn.
Recca hänger efter Vimes, och grönar honom lite nu och då. Sen hugger hon lite på Vimes, men släpper det snart igen.
Vimes sätter ju givet Recca som nummer 1 bland de grönade. Kolla listan bara.
Ingen av dom har outat sitt kön tidigare, och varit rätt tydliga med att det är beväpning som gäller.
Jag målar kanske fan på väggen, men spontana tankar så här rakt av har hjälpt mig tidigare.
Givet kommer jag gå djupare in i min analys, men det är uppenbart väldigt märkligt av Recca att outa Vimes kön, och sedan deklarera att hon är grön? Sinnes.