Vimes said:
Konrad Konvalj ska inte vara så blyg. Jag vill ha all info på bordet från honom. Vadå "jag säger så mycket byn vill"? Vi vill att du säger allt kring det märkliga som hände i slutet av förra rundan. Jag undrar också varför du inte flaggade för att din röst hade blivit manipulerad tidigare under rundan? Hur gick tankarna där?
Jag vet inte riktigt hur det ligger till helt enkelt.
Det finns en Demon ibland oss som kan styra vad jag skall göra i slutet av rundan, och det ålades mig att lägga min slutgiltiga röst på
Dr.F.
Min plan från start var att se om jag kunde fiska fram vem denna Demon är så klart. Jag tror ju inte Demonen i fråga vet att det är jag som är Jägaren som sålt min stjäl till honom eftersom jag själv inte vet vem Demonen är. Med vetskapen om att min slutgiltiga röst skulle falla på Dr.F kändes det rätt säkert att Dr.F var grön och från start var han ju redan på galgbacken i stort sätt.
Jag startade min häxjakt mot Recca, dels på grund av avsaknad av kön, tankarna om att hänga Dr.F, alla vevor kring Fain vs. Dr.F och sedan även outandet av ditt (Vimes) kön istället för sitt eget.
Jag såg väldigt klart ett tag tyckte jag. Jag såg demonen i Recca, men tillslut blev jag ju tvungen att backa undan från mina misstankar för att försöka hitta något byboigt hos Recca. Det för byns bästa, eftersom det sades till mig att jag skulle försöka ta bort varulvsstämpeln på Recca.
Jag släppte det för stunden och försökte hitta byboiga analyser hos Recca, och fann Korpa, som dessutom var i stort sett den ända som ställde sig på min sida i häxjakten mot Recca.
Det skulle ju kunna vara ett smart drag från en varulv. Håll med den paranoida bybon, och få denne att fortsätta lägga sin press mot Recca, och behålla sina sökande ögon där. Korpa kunde också tänka sig att hänga Dr.F (det var säkerligen en väldans massa fler som också kunde tänka sig det) så jag såg det som väldigt ulvalikt.
Efter detta var min tanke att studera vad som sagts om Dr.F för att försöka utröna vem/vilka Demonerna är.
Där sket det sig.
Eftersom jag varit pappa-ledig måndag, tisdag, och onsdag (helt oplanerat) låg jag tok-jävla-bajs-mycket efter på jobbet så hur mycket jag än ville fanns det ingen tid att nysta, leta, söka, och finna ulvar.
Mot slutet fick jag rätt stor panik, och det jag kunde göra var att säkerställa att inte Dr.F blev utröstad (tack vare exempelvis en fällande röst från mig), och även skrika ut att Unfair skulle plockas.
Så med detta sagt.
Jag har sålt min dekadenta själ till EN Demon
Jag vet inte vilken denna Demon är, men jag är här för att bränna den saten med mitt hemmabygge till Eldkastare. Jag besitter nån form av kass siar skill som gör att jag kan känna av den där satans Demonen som jag sålt min stjäl till.
Det som är så kasst är att jag endast kan hitta just den Demon som jag sålt min stjäl till för att få ett lyckligt liv med ära och rikedom.
Jag måste alltså pricka exakt rätt på Demonen, och det är ju satan inte lätt på 13 pers i första rundan och 10 pers i andra rundan.
I den första rundan var jag från start rätt säker på att kolla Paxen. Jag ändrade mig i slutskedet och kollade Unfair i stället.
Paxen grönades av Dr.F så det var ju tur? att jag inte kollade honom.
Min koll av Unfair gav mig inte ett skit, men det betyder ju fortfarande ingenting. Unfair kan vara kollegan till den Demon jag sålt min själ till ändå.
I runda två lutade det åt att kolla Recca, men även denna gång ändrade jag mig i slutskedet. Från att ha drivit min hexjakt mot Recca (och sedan fått tidsbrist, och även börjat förlita mig på Recca) valde jag att kolla Smrt. vilket inte heller gav ett shajte! Dock så gäller ju samma sak där, Smrt. kan fortfarande vara polare med den Demon som jag har sålt min stjäl till.
Det vi definitivt har att gå på är att jag tvingades till att rösta på Dr.F, vem ville att jag skulle göra det? Där har vi en bunt med illa luktande Demoner.