Lu-kaazh said:
unfair said:
[
4 av 13 vore väldigt mycket, alldeles för mycket. Jag tvivlar starkt på att Xyas skulle fumlat så.
tänk på att vi hade MÅNGA siare på vår sida.
4 siare? Du har inte hängt med alls. Vimes vapensiare, jag könsiare, Korpa demonsiare, änglarna x2 demonsiare, K.K semi-demonsiare. Och så en väktare med superväktarkraft.
Det är nästan orimligt att Smrt grönar fem personer med sin information tillsammans med Korpas information.
Jag känner mig inte lurad, dock. För mig har det varit självklart i rätt många rundor. Smrthiara, K.K, Lukas, Fain, Korpa. Lukas, K.K och Fain har "hängt lösa", för att låna ett uttryck, sedan Smrt och Korpa grönade fem personer och två till grönades per automatik av den gröningen (Paxen och Dr f).
Jag ställde mig frågan tidigt hur det kunde komma sig att vi hade så många siare och speciellt demonsiare när så många blir grönade. Därav ville jag rösta ut Korpa eller Smrt. Det blev att jag drevade mot Korpa för att hennes kraft var sämre än Smrt's.
Hetaste spåret just nu är ju Lukas så klart men logiskt sett är både Smrt och K.K möjliga demonkandidater. Jag anser inte att Paxen eller Unfair (eller jag själv, för den delen) över huvud taget kan vara demoner. Dock kan någon av dem (oss?) vara shapeshiftern. Enligt teorin att Unfair och Paxen är safe så måste även Unfairs information om en shapeshifter stämma.
Om Lukas visar sig vara bybo helt plötsligt så hoppas jag att jag blir nattdödad så jag slipper välja mellan K.K och Smrt.
En grej som är ett litet frågetecken är mordet på Maniac, som Lukas tagit skulden för. Att ta skulden för det mordet om det inte vore sant vore ju som att rulla en tärning för sin egen överlevnads skull. Hur dog egentligen Maniac? Var det verkligen en dtf som tog hans liv eller var det demoner som använde en specialkraft på honom? Den enda demonkraften vi vet finns är den som förstör förmågor.
Angående Fains "siande". Min tanke är att demonerna tänkte så här: Om Fain får Dr f utröstad så måste de ju ha vetat att Dr F skulle visa sig vara jägare och alla misstankar skulle genast falla på Fain. Planen måste ha varit att den där förmågan skulle komma fram först rundan därpå. På så vis skulle de få sin värsta fiende: ängeln som kan demonsia, genom att vi röstar ut denne, samtidigt som de kan knipa en till person på samma natt. Planen misslyckades tack vare Paxens information. Det blev plötsligt orimligt att dr F+Paxen+Smrt eller Korpa var demoner tillsammans med Vicotnik.
Jag anser att outningen av den förmågan kan ha varit väldigt dumt.
Fain drog snabbt sin cover-story i samma runda för att rädda sitt skinn... Sjukt riskabelt att göra så. Om jag vore ulv skulle jag inte göra så såvida jag inte hade tre ulvkompisar kvar i livet.
Gud, jag hoppas inte det finns två ulvar kvar nu... *Paranoia.*