Matt Evans
Veteran
Utmaningar är kul
Nu kommer ännu en.
Det är att göra en spelledarperson (allas superskurkars skurk). Dvs en skurk som alla hatar att älska (jfr t.ex. Goldfinger)
Det finns några korta regler:
* Spelledarpersonen skall vara anpassad till ett existerande svenskt rollspel
* Rollspelet skall ha funnits eller finns på den komersiella marknaden, eller hålla en så hög kvalitet att det skulle kunna ges ut komersiellt (efter en subjektiv bedömning)
* Spelledarpersonen skall anges med data och bakgrund, och något/några korta äventyrsuppslag (datan skall vara i den omfattning som behövs för att personen skall kunna fungera som den viktigaste slp fienden i ett äventyr/en kampanj)
* Får max vara 2 A4:or (Times New Roman eller liknande i 10 eller 12 punkter)
* Spelledarpersonen skall levereras i rent textformat (txt) eller Rich Text Format (rtf).
Ev. kan någon regel tillkomma, men det meddelas i så fall. Priset just nu är äran att ha gjort skurkarnas skurk slp. Men man vet ju aldrig, kan kanske bli något annat också...
Tidslinje:
* 6 juni - Sveriges nationaldag - Utmaningen utlyses
* 10 juni - Inlämningstid inleds av tävlingsbidragen
* 14 juni - Inlämningstid avslutas
* 18 juni - Omröstning av bidrag inleds
* 19 juni - Omröstning av bidrag slutförs
* 20 juni - Jag gifter mig
* 23 juni - vinnaren utses
// Matt Evans
Nu kommer ännu en.
Det är att göra en spelledarperson (allas superskurkars skurk). Dvs en skurk som alla hatar att älska (jfr t.ex. Goldfinger)
Det finns några korta regler:
* Spelledarpersonen skall vara anpassad till ett existerande svenskt rollspel
* Rollspelet skall ha funnits eller finns på den komersiella marknaden, eller hålla en så hög kvalitet att det skulle kunna ges ut komersiellt (efter en subjektiv bedömning)
* Spelledarpersonen skall anges med data och bakgrund, och något/några korta äventyrsuppslag (datan skall vara i den omfattning som behövs för att personen skall kunna fungera som den viktigaste slp fienden i ett äventyr/en kampanj)
* Får max vara 2 A4:or (Times New Roman eller liknande i 10 eller 12 punkter)
* Spelledarpersonen skall levereras i rent textformat (txt) eller Rich Text Format (rtf).
Ev. kan någon regel tillkomma, men det meddelas i så fall. Priset just nu är äran att ha gjort skurkarnas skurk slp. Men man vet ju aldrig, kan kanske bli något annat också...
Tidslinje:
* 6 juni - Sveriges nationaldag - Utmaningen utlyses
* 10 juni - Inlämningstid inleds av tävlingsbidragen
* 14 juni - Inlämningstid avslutas
* 18 juni - Omröstning av bidrag inleds
* 19 juni - Omröstning av bidrag slutförs
* 20 juni - Jag gifter mig
* 23 juni - vinnaren utses
// Matt Evans