Nekromanti Supplement: Inbördeskriget?

Enshadi

Warrior
Jag kan ha fel men var det inte tal om ett supplement om Inbördeskriget? Skulle någon av de ansvariga kunna ge lite klarhet i detta brydderi.

Tackar

PS
Skynda, skynda med nya Western. Jag är sjukt dugen på att spela men vågar inte planera en kampanj om nya regler kommer att slängas i ansiktet på mig

Puss

/Fredrik

Det stämmer bra att det är ett supplement om inbördeskriget under produktion. Christoffer Krämer är huvudförfattare för detta supplement.

Arbetet med nya Western går rejält framåt, men du får vänta ytterligare ett tag innan det kommer ut i handeln.

/Anders & Tove

Inte i denna bok. Vi kommer ha ett äventyr som utspelar sig i början på kriget, så att det kan bli en start på en kampanj genom inbördeskriget. Däremot har vi redan gjort ett omfattande äventyr om mordet på Lincoln som vi spelat med vår egen spelgrupp och det är inte omöjligt att de kommer publiceras framöver.

/A & T

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Låter intressant. Själv skulle jag vilja spela Lincoln som rollperson... Eller Booth kanske... Men jag antar att man ska försöka lösa mordet i äventyret.

Nu när Western börjar komma igång igen vore det kul med nån form av fortlöpande nyheter. Nån typ av blogg där man kan få lite insyn i vad som sker med de olika produkterna? Både redaktörer, författare och illustratörer borde ju ha en del att berätta. JFAB har löst det där bra. Jag läser deras blogg varje dag.

Den dära...

Veteran
Sydstatarkampanj

Tänkte snickra på en större kampanj vilken berör söderns sida ur en grupp soldaters synvinkel. Från gapiga rekryter till ärrade veteraner. Krigets ansikte är i början patriotiskt och färgstarkt för att sedan få en askgrå nyans. Rollpersonernas mål blir från att försvara Dixie till att föröska överleva.

Serien Sharpe och filmerna Gods and Generals och Gettysburg står som inspiration.

Kortfattad handling:
Som sagt ska kampanjen bearbeta söderns sak. Kampanjen börjar i direkt anslutning till Bulls Run (krigets första stora slag). De befinner sig i Richmond och skrivs av en slump in i samma kompani. De får lära känna ´sina officerer. Vissa duktiga och ödmjuka, andra stoppiga och otrevliga. Äventyren är tänkta att vara så firstående som möjligt. De ska behandla enskilda skärmystlingar, korruption i Richmond, spioneri (då ALlan Pinkerton kommer att spela en betydande roll), konflikter med enskilda befäl men framförallt vänskapen mellan soldaterna i leden.

Ifall intresse finns kan jag försöka lägga upp kampanjen på ett sådant sätt att den kan spelas av andra grupper också?

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Re: Sydstatarkampanj

Klart du ska lägga upp det här! Jag är särskilt nyfiken på hur du har tänkt dig att använda Pinkertons.

Den dära...

Veteran
Re: Sydstatarkampanj

Allan Pinkerton var chef för jänkarnas underrättelsetjänst under kriget. Han hade ett nät av spioner under sig och var ofta personligen i fiendens territorium.

Tänkte att Allan själv skulle vara en återkommande bad guy.

Tilläggas bör att Pinkertons detektivagentur redan fann innan kriget. Flera av nordstatarnas spioner tillhörde byrån.
Sydstatarna hade egna agenter. Mycket folk i Washington men framförallt i anknytning till den omfattande smuggeltrafik som gick till england, via kuba. England var officiellt mot kriget men stödde smugglingen och hade t om egna spioner på plats, både i norr, syd och på kuba.