Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tror det var huvudpoängerna. Plus att de var skitsmå, men det kanske var mest jag som tyckte det var ett problem =)
Med hög upplösning kan ju en liten platta bli en stor platta; bara att hålla den närmare ögonen =)Arfert said:Plattan Folmer köpte är liten den med... ynka 7 tum, men bra skärm.
Jag köpte en sådan åt min morsa, och de är faktiskt extremt prisvärda. Enda nackdelen är den lite lägre upplösningen, annars var den gedigen, med bra prestanda och betydligt bättre anslutningsmöjligheter än många "märkesplattor".Rymdhamster said:Jag vill minnas om att vi snackade om att köpa surfplatta på Ica Maxi för en billig penning och koncensus var att det var för lite surfplatta helt enkelt och därför nästan säkerligen skulle leda till besvikelse.
Man kan ju beställa helt OK plattor från tex aliexpress för en spottstyver.Ymir said:Jag köpte en kinesisk Cube K8GT-c med 7 tums skärm och Android 4. Den finns i senare och bättre (och mer slimmade) versioner nu, men är, trots sina tillkortakommanden antagligen det näst bästa köp jag gjort någonsin, mätt i nytta per krona. Den kostade 450 spänn.
Finns från 7 till 10 tum, så det är bara att välja.Rymdhamster said:Jag tror det var huvudpoängerna. Plus att de var skitsmå, men det kanske var mest jag som tyckte det var ett problem =)
Ska du läsa serietidningar så är 1200 på höjden minimikrav på upplösningen.Etepete said:Jag är, som många andra, intresserad av något som är bra för tidningar, rapporter, serietidningar, rollspel och andra pdfer och liknande (har redan en Kindle Paperwhite för råtext och böcker).
Funderar på Kindle HD eller HDX 8.9. Men en såndär LG-platta kanske också är en ide. Tacksam för tips!
Den känns alldeles för liten för att spela Baldurs Gate EE på tycker jag. Hur skulle den klara en sån sak prestandamässigt?Troberg said:Så, räkna inte ut dem.
Den är i stort sett identisk med min Samsung Galaxy Tab 2. Och, som sagt, den finns i en 10-tumsversion, fast då kostar den en tusenlapp.Rymdhamster said:Den känns alldeles för liten för att spela Baldurs Gate EE på tycker jag. Hur skulle den klara en sån sak prestandamässigt?Troberg said:Så, räkna inte ut dem.
Har inte testat, men jag tror inte att det finns många spel som kräver mer än en Galaxy Tab. Den är liksom så prestandamässigt mainstream som det kan bli.Rymdhamster said:Betyder det att den skulle klara, eller inte skulle klara att göra BGEE på?
Tab 1 är för seg för väldigt mycket; tvåan är - antar jag - bättre.Troberg said:Har inte testat, men jag tror inte att det finns många spel som kräver mer än en Galaxy Tab. Den är liksom så prestandamässigt mainstream som det kan bli.
Netonnet hade också en surfplatta som var billig. Inte supersnabb och grymmaste upplösningen, men ändå ok om man inte skulle göra superavancerade grejer.Rymdhamster said:Jag vill minnas om att vi snackade om att köpa surfplatta på Ica Maxi för en billig penning och koncensus var att det var för lite surfplatta helt enkelt och därför nästan säkerligen skulle leda till besvikelse.
Iofs är en Nexus 7 inte så mycket dyrare då.Arfert said:Sugig skärm bara, på ynka 800x480 för 7tummaren. Eller 1024x768 för dem som är på 9,7". Vet inte hur kul de skulle vara för BG.
Fast de är ju snorbilliga som sagt, 700 eller 1300 spänn på ICAs webbshop.
Mer än dubbelt så dyr, eller hur? Fast mer än dubbelt så bra iofs.Kamrat 9356 said:Iofs är en Nexus 7 inte så mycket dyrare då.Arfert said:Sugig skärm bara, på ynka 800x480 för 7tummaren. Eller 1024x768 för dem som är på 9,7". Vet inte hur kul de skulle vara för BG.
Iofs, fast det beror lite på vilken man menar antar jag. Nexus 7 version 1 kostar bara 1600 kronor.Arfert said:Mer än dubbelt så dyr, eller hur? Fast mer än dubbelt så bra iofs.Kamrat 9356 said:Iofs är en Nexus 7 inte så mycket dyrare då.Arfert said:Sugig skärm bara, på ynka 800x480 för 7tummaren. Eller 1024x768 för dem som är på 9,7". Vet inte hur kul de skulle vara för BG.