Nekromanti svärdsmagiker och grundegenskaper

Hasse

Hero
Hej!

Jag undrar ifall de magiker som väljer att bli svärdsmagiker, då de är utövare, får kasta havitnerbesvärjelser över utövarnivån efter det att de stigit ytterligar i yrkesnivå.

Grunnar även en del på höjning av grundegenskaper under en kampanj. Har läst några inlägg angående detta ämne tidigare och vad jag förstått igen dem så kan man inte höja sina grundegenskaper efter det att man skapat rollpersonen. Det som jag funder på är föjande rader "Ett grundegenskapsvärde kan överstiga 18 beroende på olika rasers modifikationer eller om en rollperson TRÄNAR, eller genom magi eller bön höjer värdet"(citat ur D&D 6 regelbok sid 11). Ingenstans senare nämns det i regelboken hur man höjer värdet genom träning.

Vet någon vad som gäller?

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Någon skrev något om det.

Det var någon som skrev något om det. Var det inte Altors vidder mannen kanske. Har det inte här men jag tror det var så. Det är iaf någon som har skrivit om det. Kollade faktiskt nyss på Altors vidder men det var inte där, åtminstone så fann jag det inte. Någon som kommer ihåg bättre än jag svarar nog snart. Det går iaf att höja sina grundegenskaper genom träning.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Hasse

Hero
Re: Någon skrev något om det.

"Det går iaf att höja sina grundegenskaper genom träning"

Hur?
Står det i regelboken? Jag har då inte hittat det.

Hasse

Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign
Nej, inte i regelboken

Det är någons husregler.

/[color:green]Han</font color=green> som inte kör med att man kan höja en grundegenskap via träning

Dart

Warrior
Re: Nej, inte i regelboken

Kolla på altors vidder eller rustningskammaren har för mig att jag sett några sådan regler där.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Hasse

Hero
Re: Nej, inte i regelboken

Kollat upp länkarna de berör bara grunegenskaphöjningar.

Hur är det svärdsmagikern? Får han kasta bevärjelser över nivå utöverare efter han blivit svärdsmagiker?

Hasse

Pink Floyd