Vad tycker ni om nya inlägget på http://neobloggen.blogspot.com/ ?
Kul med nya ideer verkligen och de nya anfallsteknikerna snabbt, kraft, grupp låter roligt att experimentera med. Precis som första the Witcher men eftersom det anses vara Game of Thrones i RPG form och Eon IV GoT i bordsrollspel så antar jag cirkeln sluts. Faktiskt ett bra grepp men tycker det ska kräva sin krigare för att lyckas med varianten gruppanfall.
Också grymt att allt kostar Utmattning. Standardanfall förlorar ofta sitt syfte utan och en kontrollerad attackerare som inte tar i för kung och fosterland vid varje hugg (kraftfullt) eller viftar med svärdet som en galning (snabbt) borde åtminstone tjäna ork att slåss längre. Superbra!
Försvarsvarianter är också super. Att baka in VINIT i försvarshandlingen som jag antar varianten kontring innebär låter också mer effektivt. Gärna också lika tydliga skillnadet mellan blockering, parering och undivka. Undvika som (enligt mig) ska spelas med ducka, hoppa, sidosteg, bakåthopp reglerna för att ge ett slumpmässigt övertag, blockering som är säkrare sätt att överleva och parering som minimerar risken för tillbakaknuff och skador på vapnet. Det är tre tydliga varianter som ger olika fördelat beroende på krigaren.
Det skulle också vara uppskattat med någon mer tydlig regel för hur valen av försvarshandling och anfallshandling sker. Ska det ske i hemlighet eller är det alltid försvararen som avslöjar sina manövrar först? Om hemlighet, skulle kanske stridskort vara gött som suplement a lá Andra Imperiet. Mest för att underlätta farten i striden. Ett fiffigt initiativbräde skulle också vara bra där man tydligt ser stridernas deltagare och deras roller som försvarare eller anfallare. Noirs variant är nog den produkt som underlättat mest för mig som SL.
Ser framemot inlägg om Utmattning. Hoppas det nya systemet är betydelsefullt men samtiidgt lätthanterligt.
Kul med nya ideer verkligen och de nya anfallsteknikerna snabbt, kraft, grupp låter roligt att experimentera med. Precis som första the Witcher men eftersom det anses vara Game of Thrones i RPG form och Eon IV GoT i bordsrollspel så antar jag cirkeln sluts. Faktiskt ett bra grepp men tycker det ska kräva sin krigare för att lyckas med varianten gruppanfall.
Också grymt att allt kostar Utmattning. Standardanfall förlorar ofta sitt syfte utan och en kontrollerad attackerare som inte tar i för kung och fosterland vid varje hugg (kraftfullt) eller viftar med svärdet som en galning (snabbt) borde åtminstone tjäna ork att slåss längre. Superbra!
Försvarsvarianter är också super. Att baka in VINIT i försvarshandlingen som jag antar varianten kontring innebär låter också mer effektivt. Gärna också lika tydliga skillnadet mellan blockering, parering och undivka. Undvika som (enligt mig) ska spelas med ducka, hoppa, sidosteg, bakåthopp reglerna för att ge ett slumpmässigt övertag, blockering som är säkrare sätt att överleva och parering som minimerar risken för tillbakaknuff och skador på vapnet. Det är tre tydliga varianter som ger olika fördelat beroende på krigaren.
Det skulle också vara uppskattat med någon mer tydlig regel för hur valen av försvarshandling och anfallshandling sker. Ska det ske i hemlighet eller är det alltid försvararen som avslöjar sina manövrar först? Om hemlighet, skulle kanske stridskort vara gött som suplement a lá Andra Imperiet. Mest för att underlätta farten i striden. Ett fiffigt initiativbräde skulle också vara bra där man tydligt ser stridernas deltagare och deras roller som försvarare eller anfallare. Noirs variant är nog den produkt som underlättat mest för mig som SL.
Ser framemot inlägg om Utmattning. Hoppas det nya systemet är betydelsefullt men samtiidgt lätthanterligt.