Jo, men syftet med tråden är diskutera modifikationer vs Adv/Dis i ett T100-system som ska likna (vad jag förstår det DoD84).
Jag har ingen aning om var du får DoD84 ifrån i sammanhanget, det har iaf jag inte nämnt. Det jag filat på ligger betydligt närmare t ex HT, Pendragon (motsatta slag á la 21) och Mythras.
Syftet med tråden när jag startade den var att fundera kring om det fanns någon finess jag missat som talar för att man behöver t ex linjära modifikationer av något slag vid sidan om ett adv/dis-system eller om det går att hantera svårighetsgrader med bara det senare. Men å andra sidan har ju den bredare diskussion som följt varit intressant, så jag klagar inte.
I D&D-OSR-världen presenteras det ofta som "helt kompatibelt med [B/X]". Har du någon ambition att ditt BRP-hack ska vara kompatibelt med gamla T100-DoD? (jag tycker det vore coolt - och eftersom varken HT/KH eller vad det verkar som DoD2022 kommer vara kompatibelt med T100 -DoD så vore det extra coolt om ditt var det).
Nej, det har jag inga ambitioner på alls. DoD84 (eller ja, 85 blir det väl - tredje upplagan i svart box) var förvisso det rollspel jag började och växte upp med, men det har nästan 40 år på nacken och har nog ärligt talat, om något, åldrats sämre än B/X.
Den enda kompatibilitetsambition jag har är att det ska vara lättfattligt och hjälpligt intuitivt för någon som spelat andra BRP-spel, men det är ju en rätt låg ribba.
Och även det är ganska hypotetiskt. Jag har som sagt inga ambitioner att sälja det här (och det har nog tveksam verkshöjd i vilken fall med tanke på att det är ett mischmasch av mekaniker som jag gillat från olika system, BRP-dito och andra).