Nekromanti Svårt att följa äventyr?

DODswe4

Hero
visst men blir inte personen som väntade på honom jävligt förvånad då han inte är med och rps har hans grejer?

jag tror du bara ska spinna på att folk blir förbannade på dom så att dom kanske lär sig att det inte var så smart

Fonz

Veteran
men jag har frågat mina spelare vilken typ av äventyr dom vill ha och har även följt det dom har sagt ganska mycket, men det spelar ingen roll för dom börjar flumma ändå, dom tror typ att dom är övermäktiga när dom har dödat lite fiender och så börjar dom flumma runt och allmänt flammsa.
och om jag sickar en störe och farligare finde och dom dör så blir dom lite sura för det

Lindenius

Swashbuckler
Det krävs två för att dansa tango

Håller med om dina råd ovan (eller är det nedan?). Men jag tycker också om att det handlar om att visa respekt för spelledaren. Det spelar ingen roll hur mycket man förbereder sig om man har en usel danspartner. Antingen byter man danspartner eller så måste danspartnern tokträna för att bli hjälpligt följsam.

Det jag nog egentligen försöker säga är att spelarna minsann också måste anstränga sig lite. Jag tycker man ska kräva liknande förberedelser från dem. Hitta på bakgrundshistorier, fundera ut personlighetsdrag (vilka saker de tycker är viktiga i livet och alltid "tänder" på). När man har alla dessa ingredienser är det lättare att förbereda sina äventyr efter Krilles mall ovan (eller under juh).

//erik. hemma med liten snorunge