solvebring
Superhero
Tjosan gossar!
Det är så att jag endast läst typ de första kapitlen ännu, och jag måste säga att jag får problem med att fatta systemet.
Man skall alltså få HÖGRE - inte lägre än graden.
Men om en RP har 3T6 i en färdighet, svårighetsgraden är 19, då misslyckas han automatiskt alltså?
Man ska väl hela tiden slå med T6 föresten (tror inte det framgår i boken - har letat som tusan nämligen)???
Sumera?
Ju högre värdet på svårigheten är desto svårare är det att lyckas, för man skall få lika med eller över?
Hur lyckas man vanligt med en färdighet då, måste man alltid slå mot en svårighet, eller skall man ta värdet helt enkelt t.ex. Babbla 7 och sedan slå med sitt TK 1T+1 och som om man får 7+?
Jag blir helt uppochner i skallen, det är så mycket att hålla reda på i Gondica tärningssystem. Kan någon ta några exempel, både med vanliga färdighetsslag och olika med svårigheter i olika situationer.
Och då när man använder T-slag eller vad det är, för att mäta tävling, alltså två färdigheter mot varandra, det agerar alltså som en motståndstabell fast med slag?
Har det något med strid att göra, T-slag, hur väl man parerar varandra eller något?
Dock, trots att jag fattar trögt, är det väldigt kul och väldigt intressant - och jag kan meddela mr Blixt att jag fått ännu ett nytt favoritspel. Nej, jag har inte spelat det än, men jag har skummat och läst mycket, och kan meddela att jag bara älskar det - kanon, vilken värd, stämning... Man får hela den känsla som vi talat om innan, bara av att läsa det. Sedan vill jag ge herr Rosenius ett stort tack också, han är ju andra hälft - och en sjutusans illustratör som jag tycker mycket om.
Tack för ett bra spel mina herrar, jag planerar att spela det mycket så fort vi blir några spelare igen - mycket med jobb och det militära för många av mina vänner nu.
Det är så att jag endast läst typ de första kapitlen ännu, och jag måste säga att jag får problem med att fatta systemet.
Man skall alltså få HÖGRE - inte lägre än graden.
Men om en RP har 3T6 i en färdighet, svårighetsgraden är 19, då misslyckas han automatiskt alltså?
Man ska väl hela tiden slå med T6 föresten (tror inte det framgår i boken - har letat som tusan nämligen)???
Sumera?
Ju högre värdet på svårigheten är desto svårare är det att lyckas, för man skall få lika med eller över?
Hur lyckas man vanligt med en färdighet då, måste man alltid slå mot en svårighet, eller skall man ta värdet helt enkelt t.ex. Babbla 7 och sedan slå med sitt TK 1T+1 och som om man får 7+?
Jag blir helt uppochner i skallen, det är så mycket att hålla reda på i Gondica tärningssystem. Kan någon ta några exempel, både med vanliga färdighetsslag och olika med svårigheter i olika situationer.
Och då när man använder T-slag eller vad det är, för att mäta tävling, alltså två färdigheter mot varandra, det agerar alltså som en motståndstabell fast med slag?
Har det något med strid att göra, T-slag, hur väl man parerar varandra eller något?
Dock, trots att jag fattar trögt, är det väldigt kul och väldigt intressant - och jag kan meddela mr Blixt att jag fått ännu ett nytt favoritspel. Nej, jag har inte spelat det än, men jag har skummat och läst mycket, och kan meddela att jag bara älskar det - kanon, vilken värd, stämning... Man får hela den känsla som vi talat om innan, bara av att läsa det. Sedan vill jag ge herr Rosenius ett stort tack också, han är ju andra hälft - och en sjutusans illustratör som jag tycker mycket om.
Tack för ett bra spel mina herrar, jag planerar att spela det mycket så fort vi blir några spelare igen - mycket med jobb och det militära för många av mina vänner nu.