Nekromanti Svårt eller lätt???

El Diablo

Veteran
´Jag är ny till eon och jag undrar om det är lätt att lära sig spel Eon som det va att lära sig drakar och dimoner :gremconfused:

DanielSchenström

Swashbuckler
Det beror på hur bra din läsförståelse är. Eon är mer invecklat och har fler regler än Drakar och Demoner. Det är också mer detaljerat.

Johan K

Gammal & dryg
Trevligt spel !!

Som DanielSchenström säger så är det lite krångligare än vad DoD är. Det tar ett tag & lära sig, men när man väl har kommit över det så tycker jag att det är ett stycke trevligt rollsepl !!

Perenna

Swordsman
Jag är ny till eon och jag undrar om det är lätt att lära sig spel Eon som det va att lära sig drakar och dimoner

Det är fler regler än i Drakar och demoner, men å andra sidan följer alla samma mall. Det gör grunden enkel. Det finns egentligen inga komplicerade regler, oavsett vad en del fått för sig.

Det stora problemet är att nya spelare allt för ofta försöker använda sig av alla så kallade 'frivilliga regler' som ger ett mer detaljerat system. Även dessa följer samma mall, men det kan bli för mycket detaljer att hålla i minnet. Använd de grundläggande reglerna först, och lägg till detaljerna ('frivilliga regler') när ni lärt er grunden flytande.

Lord Lukas

Veteran
nu är jag inte den du som du syftade på... men jag anser att det är min rätt att svara ändå! Är Eon enkelt att lära sig... Nej... det tycker jag inte... Är Eon svårt att lära sig... Tja... det beror på hur man tänker... skulle vilja säga "A minute to learn-a lifetime to master"... Fast a minute kanske är lite optimistiskt... men om man bara tar det lugnt... har med lite regler i början så går det hela ganska bra..
Vill du veta mer om huruvida det är svårt kan du söka på div. ord... testa "svårt"," lära"... ja.. du kan säkert lista ut själv... har själv svarat på en del ;-)... Har dock inte tid nu att leta upp någon sida åt dig,-)

Helmgast
Kör man utan alla [Frivilliga regler] och avancerade stridsregler så är det inte så svårt. Men, du kommer ju att ha hjälp via forumet så alla problem reder ut sig.

Strunta i de regler som du tycker är onödiga/som du inte förstår. Fråga oss på forumet så förstår du sen.

Zaaken

Veteran
Har man bra läsförståelse och mycket fantsi så är det inte svårt.... Men det är inte svårt att lära sig ändå... Det är bara att läsa i deverse böcker x antal gånger sen kanman det... Jag säger inte att du ska köpa alla böcker och sätta dig och pölsa dig igenom dom 20 gånger... (det skulle vara lite jobbigt/dyrt) Det jag försöker säga är att NEJ det är inte svårt... Ett tips lär dig att snabbt skilja på EON och DoD... :gremgrin:

Cohen

Swordsman
Det är fler regler än i Drakar och demoner, men å andra sidan följer alla samma mall. Det gör grunden enkel. Det finns egentligen inga komplicerade regler, oavsett vad en del fått för sig.

Det har du rätt i, men de är ganska många.

Det stora problemet är att nya spelare allt för ofta försöker använda sig av alla så kallade 'frivilliga regler' som ger ett mer detaljerat system. Även dessa följer samma mall, men det kan bli för mycket detaljer att hålla i minnet. Använd de grundläggande reglerna först, och lägg till detaljerna ('frivilliga regler') när ni lärt er grunden flytande.

Eller sjunk som en sten i regelträsket.