Nekromanti Svårt med Drakar?

Re: seriöst

Frågan kvarstår. Varför skulle drakar ha skatter?

Och den drake du beskriver borde inte bo i en grotta i ödemarken, utan leva nära civilisationen, i en villa anpassad till drakens storlek. Och hur fick draken pengarna? Den klasiska draken brukar fä sina skatter från att bränna städer. Din drake verkar inte vara särskilt våldsam så...

"abrakadabra"

Men drakarna bör inte vara helt oförstörbara, det blir ju inget skoj. Drakväktardrakarna var ju morchan mistänker jag
och en dog när den slogs mot tio heave drakar. Så, låt säga 500 riddare attackerar en morchan i hans/hons grotta borde de ha en chans, tycker jag. Men det för ju inte bli som "äh, jag har inget att göra, ska vi döda en drake?"
stilen heller. Jag har länge funderat på att göra en rollperson som försöker ta ett heave drakägg men alltid avskräckats av heave- drakbeskrivningen. Precis så ska det vara. Ett äventyr om att sno ett drakägg är synerligen spännande. Nu menar jag nartuligtvis heave, jag är ingen kobold. Det där att man får en heave om man går med i molnryttarna borde ju inte finnas med. Man måste förtjäna det.

"abrakadabra"

Sodivra

Champion
Urk.

Ack, dessa traumatiska musiklektions-minnen!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Sodivra

Champion
Jösses..

Hatten.. Dina kampanjer verkar rätt.. intressanta?

hatten

Swashbuckler
Re: seriöst

Orsak till att ha pengar är
1 att köpa saker och information kunskap och skvaller anställa spioner och annat som hjälper draken att få reda på vad som på går ute i värden samt underlättar för eventuela intriger som den syslar med.
2 Om Draken gillar fin konst så måste konstnären få betalt.
3 Storma mängder kött kostar pengar..
4 Genom att köpa det Draken behöver som mat och annat minskar Draken antalet fiender som han annars skulle ha fått.. Givet viss genom att Draken syslar med att intrigera och på verka politik så har den GOTT om fiender men genom att behandla folket bönder och små folk runt sin håla på ett artigt vänligt och generöst sätt så får draken gott om allirade som hjälper och varnar Draken om fienderna kommer nära hålan..
5 Varför vill draken leva utanför städerna i en annpassad grotta eller enorm villa byggd eftar hans mått. Svaret är säkerhet genom sin EXTREMT skänsliga syn hörsel och luksinne kan draken lättare hålla koll på sin omgivning utanför städerna än i.
Dessutom så förutom att oväsendet i en stad kan orsaka att draken kan missa ett ljud eller ett syn intryck kan stanken från människor få draken att missa en lukt..

6 Hur draken fick pengar enkelt genom att arbeta en drake är något av de bästa på att använda magi ohc magiker vill gärna ha en drake som lärare och är villiga att betala enomra summor.
Sen genom att göra magiska föremål som rika hjältar vill ha.. ( enorma summor mer resultatet är bättre än vad mänskliga magiker kan göra fast drakar gör sådana föremål extremt sällan en gång på kanske 100 år eller så.. )
Donation av blod som kan användas till magi är även det en flytande tillgång för draken..
Sen kommer det bästa DE flesta drakar har fjäll och fjäll lossnar nya fjäll växer ut de gamla kan säljas till magiker som vill göra magiska expriment till krigare som vill ha en eld säker sköld.
Sen det viktigaste och mest använda taktiken för att få pengar är INVESTERA i mark i handelshus långsiktiga investeringar som draken skyddar ohc hjälper..
En metod är hitta en girig människa som vill starta ett handelshus personen är smart vilje stark och håller sitt ord ser draken så han ger honom ett erbjudande DU FÅR pengar av mig mot ska vi säga 25 % av ditt företag. Jag kommer ge ditt handelshus hjälp de närmaste 2 generationerna sen drar jag mig tillbacka. I gengäld så vill jag ha andelar av ditt handelshus vinst i all framtid..
annan metod är Odlingar av saker som säljs.. säd, vin, osv..

hatten

Swashbuckler
Re: Jösses..

Tja i senaste kampanjen vart spelarna inblandad i intrigerna som Demoner och drakar spelade mot varandra om Mundanas framtid..

Sodivra

Champion
Snyft!

/images/icons/crazy.gifJag vill ha dig hatten! /images/icons/wink.gif

hatten

Swashbuckler
Re: Snyft!

*rodna* tja vad ska man säga *hmm* kanske borde bli fotomodel ? eller ...

Sodivra

Champion
?

Äh håll käft pucko. Jag menar som SL. /images/icons/wink.gif