Nekromanti Svavelvinter del 2

Dilandau

Myrmidon
När kommer nästa del i Granströms konfluxkrönika? Hemsidorna svavelvinter.nu och jarnringen.se är entusastiskt ohjälpsamma.

Brior

Swordsman
Jag skriver som bäst på den och hoppas ha del två klar för publicering i slutet på 2006. Observera dock att detta är en ambition snarare än ett löfte. Svavelvinter kommer dock i pocket redan under denna vinter som ni kanske har sett.

Hälsar
Erik Granström

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Harabumba

Kan du skriva lite snabbare eller? :gremsmile: Läste igår ut Svavelvinter, efter lång väntan på den då maken hade första tjing, han är ju gubevars dyslektiker, så jag fick inte stressa honom... ja och sedan var det eländet med att vi inte hade råd med boken förrens till sommaren nu. Ja, jag måste tvunget ha boken och kan inte låna den på bibliotek. Man kan ju inte ta autografer i en lånebok juh!

Skämt åsido. Jag funderar över Brior... ditt namn... har det något att göra med en viss Brior i boken?

Jag är säker på att du fått frågor av det här slaget tidigare. Inspireras du av "fellow roleplayers" och deras rollpersoner när du skriver?

Jag kan bara gratulera till en jättebra bok, kanske en aning irriterande upplösning. Ja, missförstå rätt, du avlivar "hjältar" på löpande band och alla "hjältar" är inte goda precis utan drivs av sina egna motiv. Och Jag Älskar dig för det.

Något annat jag diggar är också alla termer som känns så rätt. Benämningar på saker som man genom ett visst släktskap med moderna svenska ord kan lista ut vad det rör sig om. Jag gillar det mycket, det motbevisar dock min tes om att gamla goda svenska ord skulle vara det enda rätta i fantasysammanhang. :gremfrown:

Nu väntar jag bara på nästa bok... fingrarna knutna i dubbla råbandsknutar för att den ska vara lika härlig.

Återigen
Dubbla tack.

Brior

Swordsman
Re: Harabumba

Kan du skriva lite snabbare eller? Läste igår ut Svavelvinter, efter lång väntan.
Man skulle ha det som Thomas Covenant (bortsett från vissa uppenbara obehagligheter såsom spetälska, bristande empati och obefintlig karisma), där flera månader i fantasivärlden motsvaras av några ögonblick här hemma.

Jag funderar över Brior... ditt namn... har det något att göra med en viss Brior i boken?
Det får man nog säga. Brior var ursprungligen ett smeknamn på mig själv under gymnasietiden. Faktum är att huvudpersonen i min första bok "Smolles varuhus" också hette Brior.

Jag är säker på att du fått frågor av det här slaget tidigare. Inspireras du av "fellow roleplayers" och deras rollpersoner när du skriver?
Jodå, fast jag gör ofta om situationer och tar vissa element från speltillfällen - ganska länge sedan nu.

Jag kan bara gratulera till en jättebra bok, kanske en aning irriterande upplösning. Ja, missförstå rätt, du avlivar "hjältar" på löpande band och alla "hjältar" är inte goda precis utan drivs av sina egna motiv. Och Jag Älskar dig för det.
Hmm låter intressant och kanske lite oroväckande. Varför inte utveckla vad du menar, om inte här så på www.svavelvinter.nu, där inget trakoriskt navelskådande är för litet för en diskussion?

Något annat jag diggar är också alla termer som känns så rätt. Benämningar på saker som man genom ett visst släktskap med moderna svenska ord kan lista ut vad det rör sig om. Jag gillar det mycket, det motbevisar dock min tes om att gamla goda svenska ord skulle vara det enda rätta i fantasysammanhang.
Det beror nog på vilken miljö man skriver om. Fornnordiska - keltiska miljöer kräver mer rustik svenska föreställer jag mig, medan man i det renässansinspirerade Trakorien kan komma undan med modernare ordvändningar.

Nu väntar jag bara på nästa bok... fingrarna knutna i dubbla råbandsknutar för att den ska vara lika härlig.
Jag känner likadant men det är oerhört svårt att skriva med fingrarna knutna i dubbla råbandsknutar. Hmmm ... kanske är det därför det inte går så fort?

Återigen
Dubbla tack.
Tack själv! Uppmuntrande tillrop ökar både glädjen och farten i skrivandet!

Jaggernaut

Hero
Re: Harabumba

Man skulle ha det som Thomas Covenant (bortsett från vissa uppenbara obehagligheter såsom spetälska, bristande empati och obefintlig karisma), där flera månader i fantasivärlden motsvaras av några ögonblick här hemma.

Fan vad länge man skulle leva då. Åtminstone skulle man uppleva det som väldigt länge.

Sedan är han ju inte spetälsk i fantasivärlden (åtminstone i första triologin, minns inte hur det var i andra men jag tror det är likadant där) och det är ju ändå den världen som räknas :gremlaugh:

/Jaggernaut - åtskilliga fantasiår gammal.