Nekromanti Svavelvinter RP:s, kampanjtips

Jag har en fråga angående denna kampanj som jag snart ska köra igång.

För det första: Vilka RP:s BÖR man ha med? Jag hade tänkt köra ganska blandat men med den gemensamma faktorn att RP:na kommer från Trakorien i någon mindre eller större utsträckning. Politiskt inblandade karaktärer är ju att föredra, men frågan är om de överhuvudtaget behöver komma från Trakorien. Men jag skulle veta vilka RP:s andra har kört med i kampanjen och vad det har fört med sig för blunders, missöden eller allmänt roliga saker.

För det andra så tänkte jag på glappet mellan svavelvinter och oraklets fyra ögon. Jag har nu skrivit åtta äventyr som jag ska lägga in före och efter svavelvinter (de flesta som sidoäventyr och politiska intriger som utfyllnad tills O4Ö). Men nu läser jag att svavelvinter utspelas år 610 och Oraklet utspelas år 613! Det är ju tre hela år! Jag verkar behöva fler äventyr än åtta. Hur löser jag det här? Det roligaste vore ju att kunna få reda på flera roliga händelser som råkat ut för andras RP.

3: Jag har tänkt ha en Shagul och en Digeta Longa spelare. Men frågan är om de två spelarna kommer att få det särskilt roligt? Tänk er när spelarna håller på och löser Bythos mysterier, så kanske det blir stelt för de två spelarna? Eller kanske inte... Men vad för åtgärder kan man vidta för de två spelarna och vad för roliga saker kan det leda till?

Det var det tre frågor jag hade om svavelvinter nu och jag kommer förmodligen aldrig att få frid förrän jag spelat denna kampanj...

Baldyr

Hero
Vilka RP:s BÖR man ha med? Jag hade tänkt köra ganska blandat men med den gemensamma faktorn att RP:na kommer från Trakorien i någon mindre eller större utsträckning. Politiskt inblandade karaktärer är ju att föredra, men frågan är om de överhuvudtaget behöver komma från Trakorien.
Min nästa Svavelvinter-kampanj kommer nog att ha Brior, Baldyr, Arn, Praanz och Dahobny som rollfigurer. Men de utgör i så fall ingen "spelargrupp" och vi skulle alltså hoppa över många rena "deläventyr". Det skulle istället bli mycket solo-spel för de olika spelarna, och väldigt lite rena gåtor och ytterst få fällor!

Men det är jag det. Mitt förslag är att du ser till att alla rollfigurer har en stark koppling till kampanjen, på ett eller annat sätt. Om de sedan är utlänningar eller inte kan kvitta, men det kan knappast vara en nackdel om de flesta kommer från Trakorien. Problemet med inhemska rollfigurer är nog snarare att det mer eller mindre förutsätter att spelarna är intresserade av att lära sig ett och annat om just Trakorien.

Frågan är alltså hur engagerade spelare du har. Är de inte speciellt ambitiösa och vill slumpa fram mer eller mindre anonyma "gubbar" som inte har någonting med kampanjen att göra, så kan de lika gärna vara utlänningar så att spelarna slipper ha några som helst förkunskaper om spelmiljön. I så fall lär de också nöja sig med att "bara" spela de olika deläventyren, lösa gåtorna och undvika fällorna, för att på slutet se på när någon annan slåss om konfluxen. (Det är trots allt så rollspelskampanjen Svavelvinter är upplagd.)

För det andra så tänkte jag på glappet mellan svavelvinter och oraklets fyra ögon. (...) Men nu läser jag att svavelvinter utspelas år 610 och Oraklet utspelas år 613! Det är ju tre hela år!
Gapet mellan del ett och del två har nog tillkommit främst därför att det tog på pass lång tid att ge ut den andra delen. Alltså resonerade Granström och Äventyrsspel att man borde flytta fram den andra delen ett par-tre år i tiden så att åtminstone någon spelargrupp som spelat Svavelvinter kan fortsätta kampanjen med befintliga rollfigurer.

Har man redan båda delarna ser jag alltså ingen som helst (och då menar jag ingen överhuvudtaget) mening med att vänta tre år med att inleda den andra delen. Själv har jag tidigare löst det genom att skriva om tidslinjen i O4Ö så att händelseförloppet börjar rulla redan under händelserna på Marjura. Vid hemkomsten från Marjura har krigsmolnen alltså redan börjat torna upp.

Jag är ganska säker på att Granström kommer att lösa det på liknande sätt i sin roman om Svavelvinter, men han kan säkert själv bekräfta eller avfärda min gissning.

Jag har tänkt ha en Shagul och en Digeta Longa spelare. Men frågan är om de två spelarna kommer att få det särskilt roligt? Tänk er när spelarna håller på och löser Bythos mysterier, så kanske det blir stelt för de två spelarna? Eller kanske inte...
Jag har själv inte så goda erfarenheter av att ha en Shagul-spelare, och sist jag försökte införa en sådan i kampanjen drunknade jag istället i allt material som jag skulle sammanställa åt spelaren. (Min ambitionsnivå har en tendens att stiga med åren.)

En Praanz-spelare tror jag däremot starkt på, speciellt om man kör enligt plotten i den kommande romanen...

Jag funderar för övrigt på att låta O4Ö och Kristalltjuren utspela sig mer eller mindre parallellt. Alltså att Arn (med anhang) beger sig till Bythos för att hämta Store Stenfar medan andra hjältar är upptagna med att spåra upp orakel och tyda Vox Ranzina. På det viset sparar man en massa tid som slipper bli endast dödtid i kampanjen. (Alltså när en spelargrupp rör sig i Multiversum och de externa spelarna sitter mest och rullar tummarna i väntan på slutstriden.)

...jag kommer förmodligen aldrig att få frid förrän jag spelat denna kampanj...
Dito, faktiskt...

/Baldyr, som håller som bäst på att flytta Trakorien-listan

Brior

Swordsman
Re: Svavelvinter tips (SPOILER och långt)

FYI så åker i min roman två båtar till Marjura inledningsvis:

Den första båten, karavellen Vågdansaren, ingår i en konvoj med tre karaveller, två karacker, en galeass och galbalonen Karramak (som kommit med därför att en ofullständig magisk order kommit till amiralitetsämbetet i Rakma om att förstärka eskorten) Vågdansaren smugglar vapen till rebellerna, men är officiellt en vetenskaplig expedition föranledd av fornfynd från Marjura som ska bevisa att Trakoriska riket koloniserades norrifrån. Fornfynden är förfalskade av den missbrukande trollkarlen Ramilard som arbetar åt smugglaren Baldyr Brummare pga en spelskuld. Förutom dessa båda finns på båten Brior Brådfot - expeditionens officielle ledare och Tasenbar Örtkännes ställföreträdare - en oduglig och självgod akademiker; Briors piga Grotebelia - ett tioårigt barn som Dolken Demens tror är kung Ottars dotter (Demens ingick i fornfynden och har smugglarna ovetandes snappat upp en äkta själ från Cruri); Madrillan Jarmona av Frand som blivit bekant med Baldyr och fullgör sin ettåriga "världsprövartid" för Vite Shamash (finns här som en kvinnlig, mildare Shamashersekt); isdruiden Perrima (ur Svavelvinter) som varit på lärotid i Trakorien under ett par år och längtar hem (där obehagliga överraskningar väntar); ädlingen Trovinder av Hons från Bzegusta, officiellt utsänd av länsherren Gustal Silverhamre för att studera och lära slavhanteringen i svavelträsken, inofficiellt inhyrd kvinnlig RhabdoRana-mördare med kodnamn Alma (efter Almagrundet) som ska hämta hem länherrens son Fingolf från Shaguliterna; Nin Hallaska från Digeta Longa som ska bevaka smugglarna för att avslöja deras nätverk och finansiärer (deras plan är känd av säkerhetspolisen). Nin Hallaska är officiellt en revisor som ska göra prognos över framtida svavelkvoter.

Den andra båten, karavellen Mangelika, skickas ensam iväg därför att komplikationer tillstött sedan den första båten tillåtits avresa. Praanz da Kaelve har av sin överordnade Goba da Grummi gjorts till syndabock om något skulle hända och måste därför resa (till saken hör att Praanz är bitter konkurrent med Nin Hallaska) Eftersom någon försökt döda honom under Torondan, litar han inte på några Trakorier utan anlitar en efarisk kondottiär vid namn Haramil Betshula. Med på båten skickas de tre Remuntradyrkarna Tåtitta, Pullepot och Ragga-Dagga som krävt att få resa till Marjura för att möta sin gud. De har byggts in i en avskild hytt och hanteras av munken Mogerland som uppenbarligen är immun mot vansinnet. Med är också äventyrarna Gistacki och Robur Rödvad som hört rykten om den arkeologiska expeditionen och vädrar gravguld, samt den mystiske svärdsmästaren Onedom, vilken naturligtvis är Arn Dunkelbrink på drakjakt.

För att öka den politiska komplikationen, finns i bakgrunden ett trippelspel, där Goba da Grummi själv försöker tjäna pengar på smugglingen för att platsa i orden "Nya Sfären". Denna orden, tillägnad guldet såsom "den högsta abstraktionen" och "förmerandets heliga princip", vill se svavelhandeln kontrollerad av ett handelsförbund av Hansa-typ. Nya Sfärens ordensmästare Ialsop da Kamesti, hertigen av Malusa, kontrollerar redan sylvoleumhandeln från Malossisjön och anses vara rikets näst mäktigaste man efter kejsaren.

Vad gäller Shagulspelare så fungerade det väldigt bra i min kampanj. Ett förslag: Munken Mogerland är i själva verket en ovetande Shagulklon som utgör Shaguls ögon och öron medan denne sitter i sin grav. Själv tror Mogerland att han är utsänd av en munkorden på Soluna för att "iaktta och lära utan att agera" (han ersätter Abenazer i spelet), men han dras norrut till Shagul där sanningen kommer att uppenbaras för honom. Låt alltså spelaren ha hand om Mogerland med hans förutsättning och ställ spelaren inför samma oväntade avslöjande som karaktären när han träffar Shagul, varpå han får spela Shagul istället. (Mogerland kan ju reagera precis hur som helst på avslöjandet och jag sparar honom för närvarande som en joker i leken - kanske vill han hjälpa äventyrarna att fly för att freda sitt samvete? Han kan ju till och med avliva en med-klon så småningom eftersom han uppfyller profetian som Shagul-mördare). Vitsen med RhabdoRanamörderskan Alma redan så här tidigt, är att hon blir Shaguls mentala inträde i RhadboRana genom att hamna under hans inflytande på Marjura. Hon ersätter Tobik i spelet.

Vad gäller en Praanz da Kaelve-spelare, så tror jag också det kan fungera och han kan mycket väl reda ut sina egna trassel när spelarna gör annat.

Rörande Isdruidernas tempel: Perrima oroas av att hennes ordensbröder inte finns i stan. Samtidigt har sjuka människor via Shaguliternas sjukstuga och Sulidon Rumperlak fraktats upp till den heliga källan Domonas för att kampera där och bli botade, men ingen har återvänt ännu... Perrima vill alltså undersöka och vad är då naturligare än att be sina nyfunna vänner från resan om hjälp? Här ansluter även den odiciplinerade vargmannen Grisselhår som vägvisare (han känner sedan tidigare Perrima). Sammanhanget är att de ledande Shaguliterna Grafficanus och Gobgrugda VET att Shagul snart ska stiga ur sin grav för att leda dem och därför är ivriga att snarast fullgöra det beting av experiment han ålagt dem. De har därför bortfört alla "sjuklingar" (kanske de till och med framkallat sjukan för att få offer) till järntornet som försöksdjur och skövlat istemplet. Sulidon och Melobin vackre är medlöpare i detta.

Vad gäller Pauli "Baldyrs" kommentarer, så håller jag med om att tidlinjen kan förkortas. De ursprungliga tre åren mellan Svavelvinter och OFY lades bara in därför att det då inte fanns någon anledning att inte göra det och därför att karaktärerna kanske hade gjort en massa annat under tiden. Arn Dunkelbrink är ju med redan här och flyger söderut på draken, men istället för att komma i lagom tid till Stegosi förljusande, så störtar han på ön medan mörkret ligger kvar och får vackert vänta på befrielsen. Det ger mig också möjlighhet att beskriva livet på den mörka ön genom en av huvudpersonernas ögon.

Vad gäller att spela "utan fällor och gåtor" som Pauli avser, så skulle det personligen inte locka mig, men jag har inte samma ambitionsnivå att vara episk i det vardagliga spelet. Mina spelare var av den sorten som fann stort nöje i att dränga runt på horhus och muta stadsvakter, med det storvulna som hotfull åska i bakgrunden och då passar lite knep och knåp bra för att hålla intresset uppe.

Bästa hälsningar
Erik "Brior" Granström

Baldyr

Hero
Re: Svavelvinter tips (SPOILER och långt)

Erik, f'låt Brior, kommer med mycket intressant godis som vanligt. :gremsmile:

Jag håller helt klart med om att en Abenazer/Mogerland-spelare skulle kunna fungera bra i Svavelvinter. På så vis slipper Shagul-spelaren dessutom vänta till efter Svavelvinter att få vara med. Samtidigt har den aktuella klonen (eller rättare sagt spelaren) valet att uppgå i Shaguls kollektiva undermedvetna eller fungera som en slags piratklon och Shaguls tilltänkta baneman.

En kommentar angående Praanz-spelare förresten: hans ställning inom Digeta Longa och eventuella ansvar för den kommande Marjura-krisen i O4Ö beror rimligtvis på hans framgång eller brist på under Svavelvinter. Och eftersom Arhem-kolonin är mer eller mindre dömd att gå under (jag brukar låta de odöda storma staden redan innan svavelkonvojen anländer) finns det stor risk för att Praanz får skulden för detta. Å andra sidan bör det finnas möjligheter att hålla ut tills förstärkningar anländer, så att spelaren inte tycker att uppdraget är ogenomförbart... Fast om Praanz lyckas avslöja smugglarna, beslagta vapnen, undvika uppror på Marjura och så vidare, samtidigt som han hittar en lämplig syndabock för Cruri-incidenten, så borde han snarare göra ett gott intryck hemma i Tricilve. Men då har han rimligtvis också kommit sin uppdragsgivare daGrummi på spåren, och motarbetas därför inom organisationen. Och så vidare.

Avslutningsvis så inser jag givetvis att det finns stora skillnader mellan rollspelskampanjen och romanen, liksom att rollspelskampanjen har andra förutsättningar för spel än romanen har. Jag tycker bara att uppslagen i romanen är så pass goda att jag vill kunna använda dem i kampanjen, liksom jag inte tycker att rollspelsmediet enbart behöver vara begränsat till den lastgamla formeln 1. slumpa fram rollfigur utan någon som helst koppling till den kommande kampanjen 2. låt rollfiguren i egenskap av bifigur i handlingen lägga sin näsa i blöt oombedd 3. förbättra rollfiguren in absurdum genom att spela en massa äventyr för att slutligen 4. rädda världen samt 5. inse att rollfiguren är alldeles för mäktig och ospelbar för att kampanjen ska vara meningsfull att fortsätta.

Då föredrar jag exempelvis att hämta inspiration från romanversionen istället, där handlingen förefaller vara betydligt saftigare och där andelen gåtor och fällor torde vara lägre. Det är ju handlingen kampanjen kretsar kring, inte enskilda hinder/spänningsmoment. Åtminstone för mig som börjar tycka att vissa moment i Svavelvinter är väldigt slitna vid det här laget... (Omväxling förnöjer, som det heter.)

/Baldyr

Meen (OT)

Vad har hänt med ditt fina Kiss-du? Som avatar menar jag (tro inte att jag försökte vara elak, jag är bättre än så på sånt :gremwink: )... Fick du inte ha den mera? Strejk hemma?

/Black Dwarf, omotiverat nyfiken.

Baldyr

Hero
Baldyr Brummare (OT)

Fick du inte ha den mera? Strejk hemma?
Nä... Det var faktiskt ett eget infall, även det säkert blir uppskattat här hemma. :gremwink:

Det slog mig bara att eftersom jag kallar mig Baldyr (precis som Grantröm kallar sig Brior och min sambo kallar sig Kornella, alla från samma källa) borde jag kanske ha ett porträtt som också föreställer Baldyr Brummare. Dessutom tänkte jag försöka vara mer "in character" inför den stundande nypremiären för Trakorien-listan. (Mer info kommer snart.)

Bilden ifråga gjordes förresten av min sambo åt spelaren som spelade Baldyr i förra omgången av Svavelvinter, men nu lägger jag alltså beslag på den själv. :gremgrin:

/Baldyr, moderator för Trakorien-listan

VanDahl

Veteran
Men nu läser jag att svavelvinter utspelas år 610 och Oraklet utspelas år 613! Det är ju tre hela år! Jag verkar behöva fler äventyr än åtta.
Jag har en liten idé till hur man kan sysselsätta sina RP emellan svavelvinter och Oraklets fyra ögon.
Det var när jag såg årtalet 613 f.o som idén ploppade upp, detta är ju samma år som den nidländska reningen utspelas.
RPna kan ju gå med som legosoldater i den hynsolgiska Nya armén efter Svavelvinter och så kan du hitta på diverse saker som kan hända dom fram till slutet av år 612. Då kan du ju om du vill spela den nidlänska reningen med dom om du har lust, den triologin utspelar väl sig under en tidsperiod på kanske 5 månader? (ingen koll på hur lång tid det är mellan MÅ och Slutstriden) Men hur som helst så har väl den kampanjen en ganska stor betydelse för femte konfluxen.
Man bör ju röja Vicotnik/Grahë (rättstavat?) på något sätt.
Han om någon lär ju vilja dominera konfluxen, han har ju försökt ganska ihärdigt att uppnå gudomlig makt i ca 12000 år.

Kan ni tänka er scenariot att den nidländska reningen inte stoppas och Vicotnik kommer in och vill vara med i kampen om konfluxen? :gremshocked:

Brior

Swordsman
Re: Baldyr Brummare (OT)

Inte illa, Baldyr. Jag har för mitt höga nöjes skull och även som inspiration börjat samla på mig porträtt av personer som skulle kunna passera som olika personer i Svavelvinter och tänker mig Baldyr Brummare som John Rhys-Davies - dock INTE för att han spelar Gimli i Ringen-filmerna, där man ju knappt känner igen honom och enligt min mening inte är särskilt lyckat sminkad - utan snarare som han såg ut i den gamla Ivanhoe-filmen eller i Indiana Jones filmerna.

Erik B Granström

kalcidis

Hero
jag älskar f.ö. kornellas bild av shagul (ANT)

En av de få bilder som alltid läggs i backups så den aldrig försvinner

Kornella

Warrior
Re: jag älskar f.ö. kornellas bild av shagul (ANT)

Så loligt att du tycker så mycket om den:), själv är jag väl inte så värst nöjd över den då det var mer en "snabbis".

Jag överväger för övrigt seriöst att starta upp en sorts hemsida där jag ritar folks rollfigurers porträtt för en slant. Även om det säkert inte skulle vara några som var intresserade av min för rollspelare "torra" stil, så vore det mest en kul grej:).

Tror du det skulle vara en bra idé?

Nella

kalcidis

Hero

jag tror det skulle vara en kul idé men frågan är om det finns som är intresserade av det. Varendra grupp har ju sin egna tecknare i princip. Därav tror jag inte det kommer bli mycket jobb. Men samtidigt är det en kul sak att göra även om få är intresserade av tjänsten. Komplettera det med ett galleri av bilder så är jag definitivt intresserad. För även om tjänsten inte skulle ta fart så finns alltid ett galleri att kolla på och inspireras av.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kör så det ryker

Jag tycker att det vore en jättebra idé, så länge du inte förväntar dig att kunna tjäna en förmögenhet på det. :gremsmile:
Ett bra porträtt brukar vara till stor hjälp både när det gäller roll- och spelledarpersoner.

Kornella

Warrior

"jag tror det skulle vara en kul idé men frågan är om det finns som är intresserade av det. Varendra grupp har ju sin egna tecknare i princip. Därav tror jag inte det kommer bli mycket jobb. Men samtidigt är det en kul sak att göra även om få är intresserade av tjänsten. Komplettera det med ett galleri av bilder så är jag definitivt intresserad. För även om tjänsten inte skulle ta fart så finns alltid ett galleri att kolla på och inspireras av. "

Det var som sagt tänkt endast som en kul grej. Jag tror ärligt talat det största hindret isåfall skulle vara att man måste betala. Rollspelare verkar knappt ha råd med att köpa pocket-böcker och då än mindre betala för porträtt på sina rollisar. Så jag räknar knappast med att få en enda "beställning". Det är snarare utvecklandet och planerandet av tjänsten som är det roliga:).

Jag tänkte koppla ihop dem med en annan tjänst jag funderat på ett tag, nämligen barn-porträtt, barn är faktiskt bland det roligare som finns att rita :gremsmile:.

Sidan skulle då naturligtvis ha ett litet galleri med relaterade bilder för att folk skall kunna intressera sig. Men inget är bestämt och egentligen ens planerat.

Nella

Kornella

Warrior
Re: Kör så det ryker

"Jag tycker att det vore en jättebra idé, så länge du inte förväntar dig att kunna tjäna en förmögenhet på det.
Ett bra porträtt brukar vara till stor hjälp både när det gäller roll- och spelledarpersoner. "

Så trevligt att du tycker det:) och nej jag förväntar mig verkligen inte ens att tjäna en krona på det hela, känner jag mig själv rätt så kommer jag knappt kunna med att ta betalt om jag ens skulle få en enda kund;).

Jag har funderat lite på en tävlingsidé, man skickar in ett förslag på en slp eller rollperson med beskrivning på bakgrund, utseende och klädsel med mera, och vinnaren skulle alltså vinna ett porträtt på sin figur. Jag skulle då rita ansikte och överkropps-bild i samråd med vinnaren till den intressantaste eller roligaste figuren att rita:). Eller något sådant, hur låter en sådan tävlingsidé?

Nella

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Jag har funderat lite på en tävlingsidé, man skickar in ett förslag på en slp eller rollperson med beskrivning på bakgrund, utseende och klädsel med mera, och vinnaren skulle alltså vinna ett porträtt på sin figur. Jag skulle då rita ansikte och överkropps-bild i samråd med vinnaren till den intressantaste eller roligaste figuren att rita:). Eller något sådant, hur låter en sådan tävlingsidé?"

Låter som en utmärkt idé. Jag har massor med förslag redan nu. Min blivande riddar/hovintrig kampanj innehåller en del slemma typer som jag inte hittar några bra bilder till. Hur långt tid tar det dig att teckna en normal rollpersonsbild?

Kornella

Warrior

"Låter som en utmärkt idé. Jag har massor med förslag redan nu. Min blivande riddar/hovintrig kampanj innehåller en del slemma typer som jag inte hittar några bra bilder till. Hur långt tid tar det dig att teckna en normal rollpersonsbild? "

Jag tänkte även att man kunde skicka så många bidrag man vill per person. Desto längre och utdragna beskrivningar desto mindre chans att jag läser dem;). Vi får väl se hur det blir med det.

Hur lång tid det tar... Är det ett porträtt (endast ansikte och skuldror) så kan det ta allt mellan 15 minuter till en timme. Beror på hur engagerad jag är samt på mitt humör. Men folk som skulle använda tjänsten skulle naturligtvis få bilder som håller adekvat nivå, och skulle kunden inte vara nöjd så skulle de givetvis få pengarna tillbaka.

Vad som däremot skulle kunna ta tid är utvecklandet av själva utseendet och diskussionen med beställaren om attraljer figuren skall vara klädd i och liknande detaljer.

Nella

walium

Ganska töntig, faktiskt
*skrockar av förtjusning*

"Jag tänkte även att man kunde skicka så många bidrag man vill per person."

Hurra!!

"Desto längre och utdragna beskrivningar desto mindre chans att jag läser dem;)."

Nä, hur långa beskrivningar orkar du läsa igenom? En halv A4?

Allvarligt talat så låter det här som en jättebra idé. Duktiga tecknare växer inte på träd. Duktiga tecknare som dessutom spelar och är intresserade rollspel är ännu sällsyntare.

Kornella

Warrior
Re: *skrockar av förtjusning*

"Nä, hur långa beskrivningar orkar du läsa igenom? En halv A4?"

Tja någon a4 är väl egentligen gränsen även om det inte finns någon egentlig övre gräns. Är figuren väldigt intressant så antar jag väl att jag läser mer än så. Intressantast figur vinner så att säga, inte "tuffast" eller "bäst". Om det sedan skulle bli många bidrag skulle jag även kunna hämta in hjälpläsare som kommer med rekommendationer.

Så hur tycker du en sådan tävling skall gå till, var skall den hållas och hur skall tävlingsreglerna se ut?

Nella

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Så hur tycker du en sådan tävling skall gå till, var skall den hållas och hur skall tävlingsreglerna se ut?"

Kan du inte hålla den här på forumet, med dig själv och kanske Baldyr som enväldiga domare? Eventuellt skulle ni kunna lägga ut den på Legend.se för att ytterligare promota ert nya fansin.

Kornella

Warrior

"Kan du inte hålla den här på forumet, med dig själv och kanske Baldyr som enväldiga domare? Eventuellt skulle ni kunna lägga ut den på Legend.se för att ytterligare promota ert nya fansin. "

Jag tror nog inte forumsdeltagarna skulle uppskatta ett sådant tilltag. Jag tänkte avakta ett tag, kanske få upp en sida först och lite annat kanske. Vi får se helt enkelt:).

Ärligt talat känns det lite jobbigt att arrangera det hela:).

Tack förövrigt för din entusiasm, maila mig och bifoga gärna någon eller några rollistexter så kanske jag kan göra ett porträtt åt dig ändå:).

Nella - Vi får se