Nekromanti Svavelvinter!

Saxifrage

Hero
Whopper m. extra allt

Jag är kass på fildelningsprogram, och jag skulle hellre betala några spänn för en juste version än att jaga runt via skumma kanaler. Men det är väl jag som är bekväm :gremsmile:.

Men jorå, en uppdaterad version, kanske t.o.m med ett nytt regelsystem, vore faktiskt rätt fräckt. Storyn är ju samma goda hantverk och blir knappast sämre av en fräschare inramning. OM någon rodde i land det projektet vore jag grymt imponerad. Fasen, kanske vore det värt att betala för i alla fall...

Om inte annat så har jag blivit påmind om att jag måste inhandla romanversionen nån gång snart.

/Sax, hail the tripod!

Dewil

Skrivbordsgeneral
Kort klarläggande

Jag vill bara säga att jag inte har något emot att det ges ut en reviderad version av Svavelvinter. Däremot skulle jag bli glad om det gjordes en nyutgåva av originalet.

Dewil (som också är för slö för att leta igenom alla fildelningstjänster)

Organ

Out of time, out of mind
Re: Jag förstår... (ANT)

Jag tror att Dewil är rädd för att hans grundidé, dvs att göra Svavelvinter tillgängligt på enklaste sätt, dör för att projektet sväller och snabbt blir för stort för att någon ska orka med det.
Detta är även min farhåga.

/Anders

Brior

Swordsman
Någon slags förslag

1. Försök få alla inblandades tillstånd att lagligt släppa de gamla Svavelvintermodulerna som pdf:er - borde kunna göras ganska snabbt och enkelt. Jag är som sagt med på detta.

2. Fundera på ett uppdaterat spel byggt på Svavelvinter helt oberoende av 1. För min del får gärna detta vänta ett par år tills böckerna är klara så att allt användbart därifrån kan fogas in.

Till Saxifrage och andra utan inköpt roman, kan jag meddela att Svavelvinter kommer i pocket under våren 2006. Dock har priset på den inbundna upplagan sänkts så att man nu kan köpa den för ca 150 kr från exempelvis Adlibris.

/Erik G

Saxifrage

Hero
Sorry!

Jag ber om ursäkt om jag tillskrivit dig några åsikter som du inte har. Det jag menade var väl egentligen typ "jag tror (...), och jag misstänker att Dewil har liknande farhågor". Men det blev ju så jädra långt att skriva...

Saxifrage

Hero
Bokfråga [OT]

Till Saxifrage och andra utan inköpt roman, kan jag meddela att Svavelvinter kommer i pocket under våren 2006. Dock har priset på den inbundna upplagan sänkts så att man nu kan köpa den för ca 150 kr från exempelvis Adlibris.

Jag hade faktiskt tänkt köpa den inbundna, eftersom den är grymt snygg. Förhoppningsvis undviker jag att mitt snål-jag slår till och köper pocketen. Kul iaf att boken får möjlighet att nå en vidare kundkrets.

En fråga om den prissänkta hårdpärmen: är det fortfarande en "riktig" inbunden bok med skyddsomslag, eller är det ett sånt där läskigt kartonnage som man skär sig på?

Brior

Swordsman
Re: Bokfråga [OT]

Nä, nä, det är alltså originalboken som är prissänkt helt enkelt så det är klart att du ska ha ett ex. Förstaupplagan är ju alltid kul att spara också.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Någon slags förslag

Det låter som en god idé. Möjligen kan man göra så att man som i förslag 1 ger ut modulerna som pdf i oförändrat skick, men på samma plats också lägger upp en fil med information för att konvertera Svavelvinter till befintliga regelsystem. Denna fil kan till exempel innehålla stats för SLP till T10, Sagasystemet och andra moderna regelsystem.

Saxifrage

Hero
Re: Bokfråga [OT]

Det låter bra, även om jag nog handlar på SF i alla fall (jag vill gärna säkerställa att jag får ett "mint" exemplar :gremsmile:). Osis att tjejen redan handlat min 30-årspresent...

Arfert

Facit
Re: NY layout mm till svavelvinter

ok, gärna det... annars fixar jag lätt en ny karta om det skulle knipa.

Arfert

Facit
Re: Försök till sammanfattning av alternativ

i vilket fall som helst så hjälper jag gärna till med den grafiska designen, illustrationer (om det behövs) kartor och liknade... jobbar med sånt på heltid om dagarna.

Arfert

Facit
Re: Fria pdf-er

sure, inga som helst problem, om jag är med på projektet.

När det gäller Saga så tror jag folk i första hand kommer köpa det för Spelvärlden/kampanjens skull.. på samma sätt som jag spelar Warhammer FRPG för spelvärldens skull, inte reglerna i första hand.

G

Guest

Guest

Det här låter som den smartaste lösningen.

Det som Erik här föreslår under punkt 2 bör ju vara anpassat för spel med nuvarande Drakar&Demoner.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Det som Erik här föreslår under punkt 2 bör ju vara anpassat för spel med nuvarande Drakar&Demoner.
Elller med något annat spel som passar bättre. Eller att man helt enkelt skapar ett eget rollspel med regler anpassat till Trakorien-världen. Jag vet att de diskussioner en gång i tiden fördes på Trakorienlistan och jag tror det är viktigt att inte låsa sig till Drakar och Demoners regler om man nu skall göra en ordentlig revidering (till en reprint av den gamla upplagan är det ju givetvis till DoD som det skall vara till).

Dimfrost

Special Circumstances

Endyamon said:
Caligula said:
Elller med något annat spel som passar bättre. Eller att man helt enkelt skapar ett eget rollspel med regler anpassat till Trakorien-världen. Jag vet att de diskussioner en gång i tiden fördes på Trakorienlistan och jag tror det är viktigt att inte låsa sig till Drakar och Demoners regler om man nu skall göra en ordentlig revidering (till en reprint av den gamla upplagan är det ju givetvis till DoD som det skall vara till).
Det är få regelsystem som jag tycker skulle passa sämre till Svavelvinter än DoD6, åtminstone när man lämnar Marjura och beger sig till Trakorien igen. Om man nödvändigtvis måste ha BRP, vilket jag inte förespråkar, kan man åtminstone välja en bättre version. Viktigast är väl at man kan mäta diverse kontakter, status och sådant (förutom grundläggande krav på ett faktiskt spelbart system, då :gremlaugh:)

/Dimfrost