Lånade boken, läste 150 sidor, lämnade tillbaka den. Den lät ju så lovande men är den ens intressant för de som inte spelar i den världen. Tydligen har den inte sålt så mycket för ingen uppföljare skrevs - eller?
Enligt drömmarnasberg så sålde boken slut för mer än ett år sedan, och en pocketutgåva är planerad att ges ut mot slutet av detta år. Nästa del i trilogin påstås komma ut i ungefär samma veva.Tydligen har den inte sålt så mycket för ingen uppföljare skrevs - eller?
Nja det där lät ju inte så kul, och jag är inte en Trakorien-fanboy heller, så jag går inte igång på Svavelvinter som fenomen. Men ska nog ge boken en chans. Köper pocketen sen, som sagt.Niklas73 said:Nja det var låååååånga beskrivningar, ord som insatta förmodligen känner till. Visserligen beskrevs det men jag fick känslan av att det var skrivet av någon som hade extrema ambitioner med nivåer som oinsatta inte orkar klättra till.
DoD(är det Eon eller DoD?)
Att han inte förklarade vissa saker gav åtminstone mig en bild av att jag som läsare var åskådare i en värld som sträckte sig längre bort än vad romanen handlar om. Jag tycker det var ett bra stildrag. Sedan kan jag väl också tycka att det var roligt att läsa om förbigående hänvisningar till exempelvis Morelvidyn.Niklas73 said:Nja det var låååååånga beskrivningar, ord som insatta förmodligen känner till.