Nekromanti Svensk superhjältefilm på gång ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tydligen är en film om den svenske superhjälten Kapten Sverige under produktion.

För er som kan sin seriehistoria – nej, det rör sig inte om Humphrey Tagelbergs alter ego från Svenska serier. Däremot är seriens skapare Åke Forsmark tydligen med som en roll i filmen och stämmer staten för varumärkesintrång. :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
Den verkar ha potential att bli alldeles utomordentligt fånig. Jag gillar den!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Har följt den ett bra tag - tyvärr börjar det kännas som att projektet lagts på is, kolla senaste uppdateringarna...

Quadrante

Grisbonde
Söker pengar för att slutföra den.

De söker pengar för att slutföra den, det är samma personer som ligger bakom Thompta ghud, men det framgår nog av websidan tror jag.

Balderk

Swashbuckler
Re: Söker pengar för att slutföra den.

Den verkar ligga väldigt mycket på is. Såg nått klipp från den för ett par år sedan tror jag.

Thompta Ghud är dock hur grym som helst, alla som inte har sett den har verkligen missat något. Finns på DVD tror jag. Hade varit spännande att se den här filmen, med tanke på hur underbar Thompta Ghud var, men jag har inga förhoppningar. Men ska fråga min bror nästa gång jag snackar med honom, han är i branschen och jag är rätt säker på att han känner dem.

/Balderk

Johan K

Gammal & dryg
Hahaa !
Det här är ju en film som jag bara måste se juh. Kan man inte gilla Kapten Sverige ??

Simon

Swashbuckler
Them latest news

Jag är själv helt såld på både Tomptha Gudh och Kapten Sverige, och när jag nu filmade kortfilm (som min profilbild är tagen från) så var det samma folk inblandade och jag kunde få lite info.

Kapten Sverige ligger mycket riktigt på is, eftersom det har blivit nåt knep med finansiering och distribution och sånt. Typ: om man inte har distributionen klar så är det svårt att få pengar för vem vill betala för en film som inte kommer att visas någonstans?

Men hoppet är inte ute. De har fått ägna sig åt andra saker såhär under tiden, men jag har sett materialet som är klart (strax under en timme) och det ser jävligt härligt ut, på det där bra men fåniga men bra sättet, ni vet. :gremgrin:

Till och med specialeffekterna i värsta superstriden ser ut att bli bra! :gremlaugh: