Nekromanti Svenska kulter!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,070
Location
The Culture
Arfert said:
EvilSpook said:
En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?

//EvilSpook
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken. :gremwink:
Men det finns tonårsflickor som offrar sina ragg till Shub-Niggurath? :gremwink:

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Gurgeh said:
Arfert said:
EvilSpook said:
En remake av Spindelkonungens pyramid (med inslag av nazistisk tentakelerotik) som introäventyr är kanske att att ha för höga förhoppningar!?

//EvilSpook
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken. :gremwink:
Men det finns tonårsflickor som offrar sina ragg till Shub-Niggurath? :gremwink:

/tobias
Ja, det vet ju alla.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,720
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Wow, något av det coolaste på länge!

Hur tänker du dig äventyren till spelet? När jag läser Svenska Kulter tänker jag inte på investigators och mysterier ala Call eller Trail. Fokuset på mörka hemligheter och ambitiösa människor som drivs till fruktansvärda val påminner snarare om Kult.

Påfallande många av berättelsernas huvudpersoner är själva monster eller kultister, kommer spelet att handla om fiskhybrider, magiker och kultister? Personal horror, fast lovecraft-ish?

Har du några tankar om systemet ännu?

/Terje, som inte kan vänta tills spelet är klart!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Terje said:
Wow, något av det coolaste på länge!

Hur tänker du dig äventyren till spelet? När jag läser Svenska Kulter tänker jag inte på investigators och mysterier ala Call eller Trail. Fokuset på mörka hemligheter och ambitiösa människor som drivs till fruktansvärda val påminner snarare om Kult.

Påfallande många av berättelsernas huvudpersoner är själva monster eller kultister, kommer spelet att handla om fiskhybrider, magiker och kultister? Personal horror, fast lovecraft-ish?

Har du några tankar om systemet ännu?

/Terje, som inte kan vänta tills spelet är klart!
instämmer - det är just detta som gör att det inte känns som ytterligare en CoC-klon. Man spelar ju monster, inte investigator.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Systemet är öppet fortfarande, har en massa vägar att gå. Och nej, investigator spelar man vanligtvis inte, men ev ska den möjligheten finnas. Default, som det ser ut nu i alla fall, är att man spelar "kultist" (brett menat).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
..nej, det blir ingen CoC-klon. CoC är ju ett alldeles utmärkt rollspel, om man vill ha mysrys-skräck-pulp med glimten i ögat. Det här blir nåt som inte är lika mysrys.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,643
Location
Stockholm
Arfert said:
..nej, det blir ingen CoC-klon. CoC är ju ett alldeles utmärkt rollspel, om man vill ha mysrys-skräck-pulp med glimten i ögat. Det här blir nåt som inte är lika mysrys.
Bara det är barnvänligt och riktar sig till 8- till 12-årsdemografin. Det ska tydligen vara rollspelens räddning har jag hört! :gremgrin:

/M
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Arfert said:
Default, som det ser ut nu i alla fall, är att man spelar "kultist" (brett menat).
Jag har lite svårt att inte tänka på det som ett svenskt Panty Explosion, så tillvida att man kanske ruvar på fruktansvärda krafter, och helt fel (eller rätt?) anledningar att släppa lös dem. Som Anna Lundman. :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
EvilSpook said:
Arfert said:
Senast jag kollade finns det inga pyramider i svedala, så du blir nog besviken. :gremwink:
Illa. Har inget minne av att han skrivit någon annan DoD klassiker!? Men faller det väl ut kanske ni kan RPG:a Hellgame?

//EvilSpook
Svenska kulter är en serie noveller med CoC-tema, lite snabb beskrivet. Så Svenska kulter - RPG blir alltså ett skräckspel som bygger på novellerna.
 
Top