Morgath
Warrior
Inte trodde jag att det skulle bli så mycket uppståndelse av det som numera kan benämnas som något i stil med ”Conanärendet” (se tråden nedanför). Jag har börjat fundera en smula: - vadan all denna uppståndelse? Finns det en dold rädsla hos vissa ”vettlösa” kritiker av D&D/D20/OGL att det skall komma ut OGL/d20 - produkter skrivna och ämnade för den svenska kommersiella rollspelsmarknaden och därmed ”smutsa ned” vårt jungfruliga svenska välde (ja, jag vet om Dunder och Drakar, samt turerna kring Dungeons & Dragons på svenska på 1980-talet)?
En följdfråga till ovanstående är: Finns det någon grupp personer eller enskild person som sitter och försöker göra egna d&d-/d20-/OGL-produkter på det svenska språket? En OGL-produkt tycker jag skulle vara himla intressant att se på Svenska. Själv har jag ett projekt med en OGL-värld (men jag har inga tankar på att publicera den kommersiellt) på gång, men det går långsamt. Bland annat tänker jag skrota det av många "vettlösa" kritiker hatade hp-systemet samt ta bort alignments.
Således: Behöver vi svenska OGL-produkter? Är det tillåtet enligt licensen?
- Morgath (a.k.a. Andreas)
En följdfråga till ovanstående är: Finns det någon grupp personer eller enskild person som sitter och försöker göra egna d&d-/d20-/OGL-produkter på det svenska språket? En OGL-produkt tycker jag skulle vara himla intressant att se på Svenska. Själv har jag ett projekt med en OGL-värld (men jag har inga tankar på att publicera den kommersiellt) på gång, men det går långsamt. Bland annat tänker jag skrota det av många "vettlösa" kritiker hatade hp-systemet samt ta bort alignments.
Således: Behöver vi svenska OGL-produkter? Är det tillåtet enligt licensen?
- Morgath (a.k.a. Andreas)