Man Mountainman
Storsvagåret
Vilken inhemsk ölsort gillar ni bäst?
Och vad har ni öht för åsikter om förhållandet mellan svenskt öl och utländsk?
Jag är ingen stor ölkännare. Det är därför jag lite nyfiket frågar mig för.Du då Dnalor, vilket är sveriges bästa öl?
Varför ska du skämmas. Man ska dricka det man tycker om.rjonas said:Jag gillar faktiskt Pripps Blå. Det är inte utan att jag skäms lite men vad tusan. Gott är gott.
Den bästa svenska ölen som jag druckit är såklart Närke Kulturbryggeris Kaggen! Stormaktsporter. Det är en öl i världsklass som just nu faktiskt toppar listan på ratebeer.com och därför skulle kunna kalla sig för Världens Bästa Öl.Dnalor said:Vilken inhemsk ölsort gillar ni bäst?
Carneige porter ska absolut köpas på bolaget om man ska lagra den! En enkel regel (som inte alltid stämmer) är att högre alkoholhalt gör ölen bättre att lagra.Storuggla said:Nu har ju chrull redan nämnt "Kaggen! Stormaktsporter". Så jag har väl inget att tillföra då. Dock vill jag slå ett slag för Carnegie Porter som ligger och gömmer sig i de flesta livsmedelsbutiker om man inte vill gå på bolaget. In med den i kylen och låt stå i ett år eller två och vips har du en mycket god porter.
Annars är jag inne i veteölsträsket just nu, med vissa tillfälliga expeditioner till Guinness och Caffrey's av rent nostalgiska skäl.
Storuggla, jäkla örebroare
Jag har läst någonstans att en skärpning är på gång.chrull said:Att svenskar bara brygger blask är helt klart en myt, det borde ju den utomordentligt klassiska (men på sista tiden dåligt skötta) Carneige Porter vara nog för att motbevisa.
Det där är knappast sveriges dyraste öl. det är ju bara en hundring för en 75:a! Jag har betalt 220 kr för en 33:a och vet att jag kom undan billigtPoseur said:Okej har någon smakat Sveriges dyraste öl och i sådana fall vad tyckes om det? Värt att prova någon gång kanske?
/poseur
Det har pratats om det i samband med att den nya flaskmodellen ska komma. Om det har hänt ännu eller inte vet jag inte, men ölen är fortfarande värd att drickas.Bobbo said:Jag har läst någonstans att en skärpning är på gång.chrull said:Att svenskar bara brygger blask är helt klart en myt, det borde ju den utomordentligt klassiska (men på sista tiden dåligt skötta) Carneige Porter vara nog för att motbevisa.