bobbo_UBBT
Veteran
En bra svensk lager är Arboga Vårlager. Den är faktiskt bryggd av Jämtlands Bryggeri. Riktig god faktiskt.
Arboga Vårlager
Arboga Vårlager
Egentligen skulle jag rekommendera en ölprovning på någon lokal som håller i det. Nu vet jag inte var närmaste bra ställe finns för dig, men Akkurat i stockholm och De Klomp i Linköping skulle jag rekommendera.Poseur said:Okej det var dock den dyraste ölen jag hittade på systemet ifrån sverige.
Men tack för ditt tycke. Ska nog övertala grabbarna om en ölprovning någon gång innan sommarn tar slut.
Ofiltrerat skriver lite. Smånyheter VIIStoruggla said:"Det har pratats om det i samband med att den nya flaskmodellen ska komma"
Utveckla eller länka.
Storuggla, okunnig
Landsorts lager är ju "bara" en lager med bra med beska. Kolla Slottslagern från Slottskällans, God lager från Nils oscar eller antagligen vilken mikrobryggd svensk lager som helst.Eksem said:"Nynäshamns ångbryggeri"
Jag drack faktiskt deras Landsort Lager så sent som igår, när jag var på Landsort, och den var helt otroligt god. Men den påminde mig starkt om ett annat öl jag druckit. Någon som har några förslag? Finns Zeunert i samma stil?
Det kommer absolut vara glas. Porter i plastflaska skulle ju ingen köpaStoruggla said:Ser den inte lite... plastig ut? Jag hoppas att det bara är en photoshopeffekt.
Storuggla, glas ska det va
Läste slarvigt först och tänkte att du uppmanade till att man skulle hoppa över Midvinterbrygd, men puh. Så var inte fallet. Helt underbar öl för vinterhalvåret. Men är även väldigt förtjust i deras Landsort lager.chrull said:Nynäshamns ångbryggeri - det mesta är bra men missa INTE Mysingens Midvinterbrygd under årets mörkare period.
Du får den bara i plastglas för att du går till den lilla barenEksem said:Och helst dricker jag den i 40 cl plastglas på en uteservering där det spelas rockmusik. Och röker samtidigt.
---
Med det sagt så är jag mycket mer förtjust i lager än något annat. Just nu dricker jag på förekommen anledning Nils Oscar God Lager. Den är en god lager. Jag gillar uppenbarligen lager med lite mer beska. Av någon bakvänd anledning för att jag tycker det är så sött och gott.
---
Min drink of choice är normalt annars bubbelvin. Där är jag oändligt mycket bättre på nyanser och kvalitet. Dock inte i närheten av Chrull och hans öl, dock.