anth
Vetefan
Jag gillar tanken på kitchiga drakar som pris.Magnus Seter said:
Vilket gav mig en ny idé.
Vi kallar priset för "Rollspelsdraken 2012" och varje år letar vi reda på en ny kitchig drakskulptur.
Jag gillar tanken på kitchiga drakar som pris.Magnus Seter said:
Väldigt bra sagt!Vimes said:Sammantaget:
- prisa konstnärskap inom rollspelsgenren
- en påläst jury med fria tyglar
- en välformulerad och djup motivering som central produkt av hela prisprocessen
Jag tyckte det drakkitch kändes ganska hemskt först, men den här idén tyckte jag var ganska schysst.anth said:Jag gillar tanken på kitchiga drakar som pris.
Vi kallar priset för "Rollspelsdraken 2012" och varje år letar vi reda på en ny kitchig drakskulptur.
Seconded! Kan man vara ännu klatschigare och bara kalla det för "Draken", a la Oscar, Emmy, osv? Jag misstänker att Göteborgs Filmfestivals pris också är en drake, men vad fan, right?DeBracy said:Jag tyckte det drakkitch kändes ganska hemskt först, men den här idén tyckte jag var ganska schysst.anth said:Jag gillar tanken på kitchiga drakar som pris.
Nej, nej, nej.Hans E Magnusson said:Kan vi inte bara lämna över detta till föreningens styrelse att styra upp?
Typ styrelsen?anth said:Däremot är det helt OK att tillsätta en arbetsgrupp som tar hand om det.
medhållesArfert said:Jag tror att nån, typ styrelsen, utser en liten tajt grupp (typ tre till fem personer), att sköta och utse priset. Och de gör det helt diktatoriskt, a la Nobelpriset.
Annars blir det inget mer än en massa långa trådar som inte kommer leda fram till något.
Tror jag.
Bra tänkt, speciellt eftersom det inte finns tid att göra en riktig demokratisk process i år.Hans E Magnusson said:medhållesArfert said:Jag tror att nån, typ styrelsen, utser en liten tajt grupp (typ tre till fem personer), att sköta och utse priset. Och de gör det helt diktatoriskt, a la Nobelpriset.
Annars blir det inget mer än en massa långa trådar som inte kommer leda fram till något.
Tror jag.
Formellt sett kan en styrelse fatta beslut under pågående årsmöte. (Den kan t.ex. jämka sig med förslag som läggs under årsmötet.)Vimes said:Det behöver fattas ett beslut om det här, och smidigast är att styrelsen ger mandat åt en arbetsgrupp att utforma priset.
Så, vi har ett pågående årsmöte. Frågan är: har vi en styrelse medan detta årsmöte pågår? Måste årsmötet avslutas innan styrelsen kan fatta beslut?
Alltså, kan ett konkret förslag kring detta läggas i styrelseforumet, röstas kring och sedan (om det går igenom) sjösättas?
Du kanske borde vara med i arbetsgruppen, Sapient?Sapient said:(Dock - jag argumenterar i den andra tråden för varför jag tycker att styrelsen bör utse en jury, och det tycker jag att den bör. Om vi nu är i tidsnöd denna första gång och dessutom måste få fram ett färdigt förslag först, så stöder jag dock ad hoc-lösningar.)