JohanL
Champion
Paul Newman lyckas falla från Katarinahissen ned i vattnet. Imponerande med tanke på avståndet!
Paul Newman lyckas falla från Katarinahissen ned i vattnet. Imponerande med tanke på avståndet!
Kan ju vara en skämtsam referens till G E Trents "Monica the Swede", som ju är norska.Visst ja. Jag såg ju Downsizing, där en norsk forskare uppfinner teknik för att krympa människor. En bit in refereras han till som "den där svensken". Bara mestadels fel eftersom han spelas av Rolf Lassgård.
Antar att de älgarna och björnarna importerades norrifrån och fanns inom herrgårdens inhägnader.I filmen The Ministry of Ungentlemanly Warfare spelar Alan Ritchson dansken Anders Lassen, The Danish Hammer, who grew up wrestling bears and hunting elk on his family estate.
En imponerande mängd björnar och älgar i Danmark på den tiden.
Och upptäckte just att jag hadde missat att även Danmark och Norge var representerade. Här är Danmarks meka o pilot (ursäkta de noterbart mindre storlekarna på meka bilderna):I animen Mobile Fighter G Gundam så har mänskligheten lämnat den förstörda Jorden för att leva i rymdkolonner korresponderande till de gamla länderna. Var fjärde år har man en tävling där varje nation skickar en hög avancerade mekor för att slåss mot varandra inom bestämda regler, vinnaren av denna tävling blir den nation som styr den framtida världsregeringen. En av de länder vi ser representerade är Neo Sverige, här är Neo Sveriges meka och pilot:
View attachment 20547
View attachment 20548
Den ska kallas "sjöjungfru"-model, typ.Danmark... tja, någon slags koppling till att det varit en sjömakt, kanske?
Den missar vad jag kan förstå dock en sak som originalet har, att alla saker som nämns är i kronologisk ordning...Den här låten nämner Kalmarunionen: We Didn't Start the Fire (Bardcore | Medieval/Renaissance Style Cover) (youtube.com)
Håller medDen missar vad jag kan förstå dock en sak som originalet har, att alla saker som nämns är i kronologisk ordning...