Ett avsnitt i agentserien Covert Affairs är inspelat i Stockholm.
Den filmen är så jäkla underskattad!Sysp;n300915 said:Klassisk scen i 13th Warrior när Antonio Banderas lär sig fornnordiska:
https://youtu.be/lnnREr8BV24
Men of war. Han säger senare också när han använder den "spring era jävlar"Ymir;n300905 said:Alexander Skarsgårds karaktär Eric Northman i True Blood är en svensk viking och alla hans backståry-scener som utspelar sig på vikingatiden är på svenska. Han talar ibland svenska med sin sire, vill jag minnas, och kanske med sin henchwoman, vars skådisar givetvis inte har något vidare bra uttal.
Vi har också den klassiska Dolph Lundgren-scenen, vet tyvärr inte från vilken film, där han drar fram ett Karl Gustav-raketgevär eller vad de nu heter och kläcker ur sig one-linern: "It's swedish, like me."
Granatgevär.Ymir;n300905 said:tt Karl Gustav-raketgevär eller vad de nu hete
Götheborg naturligtvisYmir;n300903 said:När jag var på museum i Guangzhou 2013 hade de en liten utställning om den svenska ostindiefararen, vad den nu hette.
Det finns även en scen där han sitter på fjället i "Åre, Sweden" och läser Hjalmar Söderbergs "Den allvarsamma leken."Ymir;n300905 said:Alexander Skarsgårds karaktär Eric Northman i True Blood är en svensk viking och alla hans backståry-scener som utspelar sig på vikingatiden är på svenska. Han talar ibland svenska med sin sire, vill jag minnas, och kanske med sin henchwoman, vars skådisar givetvis inte har något vidare bra uttal.
Verkligen! En stor favorit för mig! Tycker den är fantastisk!God45;n300920 said:Den filmen är så jäkla underskattad!
Medan han är naken!Daniel;n301089 said:Det finns även en scen där han sitter på fjället i "Åre, Sweden" och läser Hjalmar Söderbergs "Den allvarsamma leken."