Nekromanti Sveriges största aktiva spelskapare?

Arfert

Facit
Vitulv said:
Olav said:
Personligen skulle jag säga att Sveriges just nu största/viktigaste spelskapare är Rising och Genesis, men det syns ju inte i försäljningsstatistik och är således inte synligt utåt.
Rising är död, så även om han var den bäste av oss alla så kan man knappast påstå att han är Sveriges just nu störste spelskapare.
Han bidrog till Fantasy!, så han får vara med på ett hörn.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Möller said:
Fenix är ett jättebra jobb för hobbyn, men det är inte ett spel.
Ah ... nä, öööööh ... det är ju sant förstås. :gremgrin:

Möller said:
Western har väl inte gjorts så mycket till de senaste åren?
Det har gjorts en massa men inte publikt. Jag hoppas att det ändras i år, men vi får se.

/M

Ymir

Liten kantbaron
Jag kan bekräfta att Neogames lever och jobbar för fullt på Eon 4. Följ deras blogg vettja. Det är också flera andra Eon-moduler som är i princip färdiga att ges ut, men väntar på Eon 4.

Ögat

Hero
Alltså på ett sätt har du förstås helt rätt.

Däremot menar jag att det är svårt att göra ett spel i dagsläget och INTE vara berörd av hans principer. Hans länktråd i makarforumet gör till exempel att principerna är fast anslagna som första diskussionstråd. I Fantasy! står han på tacklistan. Null State är dedikerat till honom. I min värld gör sånt att man kvalar in, på samma sätt som jag tycker att Joe Strummer blir delaktig när samtida musiker refererar till honom eller samplar Straight to Hell eller Guns of Brixton.

Men jag förstås vad du menar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Olav said:
Alltså på ett sätt har du förstås helt rätt.
Nja, nej, i just det här fallet har jag rätt på alla tänkbara sätt.

Arfert

Facit
Fantasy! är även det detikerat till Rising. Men hans bidrag till Fantasy! glorde han 2010, strax innan han dog. Sorgligt nog var det nog det sista han skrev till ett rollspel, och att kalla honom nu aktiv känns inte bra tycker ja.

MrG

Swashbuckler
Möller said:
Magnus Seter said:
Vad heter de där Operation Fallen Reich-snubbarna?
Fallen Publishing. Och såklart måste de nämnas. O:FR lär ju ha sålt i några tiotal exemplar, minst.
Senaste jag hörde så var första upplagan så gott som slut. De hade en del orders från utlandet också :)

-Gunnar (som fortfarande tänker på dem som Ghetto, vilket är vad de heter som lag på GothCon)