Nekromanti Sverok och förbundstidningen?

Rosen

Myrmidon
Sveroks riksmöte där det skulle beslutas ifall Codex ska få hålla i förbundstidningen eller inte, hölls ju i den gångna helgen. De verkar däremot fortfarande inte ha lagt upp nånting om det på deras sajt.

Så, hur gick det..?

--
Åke

Krille

Super Moderator
"Sveroks riksmöte där det skulle beslutas ifall Codex ska få hålla i förbundstidningen eller inte, hölls ju i den gångna helgen. De verkar däremot fortfarande inte ha lagt upp nånting om det på deras sajt."

Förbundsstyrelsen uppdrogs att skapa en förbundstidning med motionerna 22.17 och 22.18 som rekommendation. 22.17 var Olle Sahlins och Martin Brodéns motion (480 000 i budget första året för fyra nummer) och berörde mest produktion och redaktion. 22.18 var Ola Nilssons motion (bl a samdistribution med Codex) och berörde mest distribution och tryck. Riksmötet fann också att det inte fanns några etiska problem kring 22.17, såtillvida att Codex kunde gå med på att samma avtal som eventuellt fattas mellan Codex och Sverok även erbjuds eventuella andra aktörer.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Gardener

Champion
Det kan dröja någon vecka eller två att få hela protokollet justerat men det bör komma upp hyfsat snart.

Riksmötet beslutade att förbundsstyrelsen ska förhandla fram bästa tryck- och distributionsavtalet bland de intressenter som finns med en rekommendation om att styrelsen bör utgå från Codex förslag. Utöver detta beslutade riksmötet att förbundsstyrelsen ska förhandla fram det bästa avtalet för produktion av tidning bland de intressenter som finns med en rekommendation om att Olle Sahlins och Martin Brodéns förslag är bra. Det budgeterades 655000 kronor till kommunikation inom Sverok och det gavs en rekommandation till förbundsstyrelsen att 480000 av dessa ska gå till att göra en tidning.

I stort sett beslutades ingenting alltså, utan styrelsen får förhandla fram de bästa avtalen för en förbundstidning.

Då Ola gav Sverok möjligheten att när som helst avbryta avtalet och att andra som vill ha samma möjlighet som Codex också kan få det (att Sveroks förbundstidning distribueras även med andra tidningar) så ansåg riksmötet att Olas förslag är för bra för att avstå ifrån. Man ville dock inte tvinga förbundsstyrelsen att de måste skriva avtal med Ola, det skulle ge förbundsstyrelsen en svår sits i förhandlingarna inför ett avtal.

När det gäller produktion av tidningen så var den inriktning som Olle Sahlin förespråkade något som riksmötet tyckte var bra och man satte utgifterna för tidningen i enlighet med deras förslag. Det finns dock fler intressenter för att göra Tidningen, så det är ju inte helt säkert vilket förbundsstyrelsen kommer gå på.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Gardener

Champion
Du skrev bra precis samma som jag skrev fast på en tiondel av platsen... =P

Men jag måste få messerschmidta lite och kommentera att du faktiskt har fel, det var inga etiska problem kring motion 22.18, inte 22.17 som du skrev. Ha!

MVH Olle Johansson

Staffan

Myrmidon
Andra motioner

Men vad kom riksmötet fram till angående motion 22.11?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Rosen

Myrmidon
<I>Men jag måste få messerschmidta lite och kommentera att du faktiskt har fel, det var inga etiska problem kring motion 22.18, inte 22.17 som du skrev. Ha!</I>

<I>Var</I> det etiska problem kring den andra, i så fall? (-:

--
Åke

Gardener

Champion
Re: Andra motioner [OT]

Sveroks övertagande av världen.

Den motionen liksom den om vilken färg Zwork har bordlades till nästa riksmöte.

Zwork kunde dock skymtas mot slutet av mötet och han var definitivt gul.

Fast det kan ha varit att ombuden var så trötta att de började se i syner...

MVH Olle Johansson

Rosen

Myrmidon

<I>Sveroks övertagande av världen.</I>

Jag väntar nog med åsikt i den frågan tills jag vet vilka som ingår i årets styrelse. (-:

<I>Den motionen liksom den om vilken färg Zwork har bordlades till nästa riksmöte.
Zwork kunde dock skymtas mot slutet av mötet och han var definitivt gul.</I>

Hur kan man ta upp det till en fråga?? Zworks färg är en fråga för Zworks upphovsman och ingen annan... fast vad jag minns fastställde han det redan i Räv-Sverox, och där var väl Zwork olivgrön eller nåt - jag vet iaf att hr upphovsmannen hade ilskna och högljudda åsikter när en elak färgläggare gjorde figuren just gul.

Nu anar jag en konspiration här. Först Zwork, sen ska Krille köras över så att Tuva blir mörkhårig, sen är det säkert min tur... Huga.

--
Åke

Gardener

Champion

Tja, man kan motionera om det mesta...

Kom en hel del bisarra motyrkanden, som att han var en kameleont som tog färgen efter det papper han är tryckt på. Något som passar rätt bra med de flesta ggr han varit i tryck. Sen kom en scout och yrkade på att Zwork skulle vara genomskinlig utan konturer...

MVH Olle Johansson

Staffan

Myrmidon

Det var ju dålig stil... hade jag varit på riksmötet hade jag röstat ja direkt.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Nightowl

Champion

"Scout"? Är det något mystiskt nytt skällsord, eller har (Illuminati-spelare, obs!) Sverok likt Damien Thorn lyckats kontrollera scouterna som en del av deras världsövertagande, och använder dem som politiska stormtrupper?

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus

Gardener

Champion

Sverok har ju uppenbarligen inte (officiellt iaf) bestämt sig för att ta över världen ännu. Men i år utnyttjades scouter för att styra riksmötet, så man kan ju misstänka att världsövertagandet påbörjats genom få scouter intresserade av Sverok. Man kan också misstänka att det faktiskt är scouterna som styr Sverok också, då några scouter var på plats för att vara diskussionsledare på åsiktstorget.

Det är scouterna som hittat på påfundet med åsiktstorg, så det fanns några från scoutförbundet som var med och förklarade hur åsiktstorg är tänkt att gå till. Plus att de var objektiva så de passade bra som IFPA:r (InflytandePunktAnsvariga).

MVH Olle Johansson

Nightowl

Champion

_Vilket_ scoutförbund?
Åsiktstorg? Det fanns inte med på den tiden när jag var scoutledare, men det var ju över ett decennium sedan...

Detta börjar verkligen likna Illuminati... Är Piff och Puff informerade?

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus