Nekromanti SVT - Grotesco

Storuggla

Champion
Portal till Göteborg. När en topphemlig utgrävning i Skärmarbrink avslöjar en magisk portal som leder genom tid och rum till 1970-talets Göteborg ställs inte bara Sveriges utan hela världens säkerhet på spel. Helt plötsligt är det inte en fråga om utan när de goa gubbarna ska rasera allt vi tror på.
... ursäkta? Kan jag få lite av vad de på manusavdelningen röker?

Storuggla, jag har en svamp i mössan

Andy

Vila i frid
Dom röker inget. Jag känner gänget som skriver och spelar och dom är bara helt galna och briljanta.

Ska bli spännande att se avsnittet i alla fall. :gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
huhu, den där kan man sno direkt till supergänget =)

Boboliwsy

Warrior
Hehe, måste säga att första avsnittet var väldigt fånigt, och ganska kul!

Aliens-referenserna var nästan bäst.
Och budgeten... påminde lite om ett filmprojekt jag var delaktig i på högskolan för ett par år sen, med alla blandade airsoft-bössor och "fina" specialeffekter. :gremlaugh:

//Boboliwsy - ser fram emot nästa avsnitt, och blev sugen på att göra film igen.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Ganska ojämnt. Det kändes som att de hade flera bra idéer till sketcher men var tvungna att försöka binda ihop det med nån slags huvudhistoria.

Vissa bitar kändes som ett sämre studentspex (dvs. ett sådant alla ni som aldrig har varit spexare tänker på).

Själva huvudhistorien visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om. Det framgick inte varför regeringen tyckte att portalen var så farlig, men sedan verkade det utvecklas till en spark mot inskränkta stockholmare. Fanns det poänger som jag missade eftersom jag varken är stockholmare eller göteborgare?

Jag ser nästa avsnitt - om jag kommer ihåg det.

Centralskolan hade kunnat vara kul om det inte hade varit Hej-Domstol-i-TV. Det kommer jag inte att se igen.

Dewil (som har en bekant som är lite som han med smörgåstårtan och ölen)