Nekromanti Swashbuckling och kort

Quadrante

Grisbonde
Re: Hur fungerar det?

om man har en skrivare som skriver plant, går det att skriva på dem..
annars är det bara att klippa&klistra ellerrita..

men de är "riktiga" spelkort..

keno

Veteran
Re: Jo, jag är ju känd för att vara trevlig :D

Jävlar! Det här tände jag till på! När jag var liten höll jag å polarna alltid på å tillverka nåt brädspel. Vissa av dom blev riktigt lyckade. Pirater e ju skitskoj, å du har ju sköna ickevanliga DoD klon ideer (inget ont om din ide dock Mask, för den va helskön den med. Pirater rockar!).... Hmm... Kommer sitta hela dan nu å spåna å skissa tror jag...

Rising

Vila i frid
Re: Göra kort

"Jag har för mig att jag inte såg några när jag senast var i den lokala tarotaffären"

Boklådor och affärer med butiksmaterial kan vara bra också. Där kan man hitta en sorts styva kort av fin kvalitet som egentligen är tänkta att användas som unika visitkort, men de är toppen att göra spel av. Fast de är ordentligt dyra.

Allra bäst är att införskaffa en skärmaskin och stora elfenbenskartong-ark. Jag brukade köpa typ två-tre stycken sådana i månaden när jag gick i gymnasiet och gjorde bräd- och kortspel av dem. Extremt lyxig känsla att hålla sådana i händerna. Mmm... (fast de kan ha rätt dålig opacitet, så man bör välja en ordentlig tjocklek på dem om man ska använda dem i spelkort.)

/Rising