Nekromanti SydCon

Foggmock

Myrmidon
Ärligt talat verkar inte rollspelsarrangemangen vara särskilt mycket att ha, men om du siktar på företagsarrangemangen så brukar man kunna klara tre pass utan att få spelleda något übersunkigt scenario.

Själv ska jag hålla i Icehouse/Fluxxdemning var det tänkt, får se om arrangörerna svarar på mitt senaste mejl, men jag kommer att finnas där och antagligen på samma plats större delen av tiden.

Dock är jag mer än duktigt skeptiskt till att allt hålls i en idrotsshall, men det verkar ju ha funkat tidigare år. Bara man slipper sitta där inne, hälften skulle visst vara Warhammer och andra halvan Magic... :gremcrazy:

Johan K

Gammal & dryg
... är det något att ha om man som jag gillar att spelleda sig ifrån anmälningsavgift och i övrigt spela massa brädspel?
För min del så kvittar det faktsikt.. Det är iof smidigt att göra så, det går ju inte att förneka ju.
ni när du ändå pratar om spela, så kanske man borde få tummen ur & anmäla sig till nått evenemang..

några forumiter som skall dit?
Självklart !!!!
Så vi får ta & träffas... :gremwink:

AEGIS PRIME

Swordsman
SydCon var i en idrottshall förra året och då blev rollspelen "utslängda" till en skola en bra bit därifrån. Tyvärr så var även organisationen väldigt dålig på rollspelssidan men SydCon förra året led kraftigt av problem på arrangörsidan. Förhoppningsvis har de lärt sig något till detta år.

Är det någon som har lite koll på vad för butiker/utställare som kommer. Jag vet att Spel & Hobby, Golem samt Krille kommer dit men sedan har jag inte en aning.

thebjorn

Veteran
""utslängda till en skola en bra bit ifrån" är väl ändå att ta i från tårna. Det tog 4 minuter att gå dit från stora hallen.

På butiksfrpnten kommer man kunna besöka CombatZone, Bara Spel och Hobby, Bosses Hobby, Wizards, Golem, Insane Productions, Backstab, Utopia och en del kombinerade utställare/arrangemang från bland annat Tradition, Dream Design m.m.

Rollspelsfronten är i år betydligt bredare och har förbättrats både kvalitativt och kvantitativt.

AEGIS PRIME

Swordsman
Ok. "utslängda" var kanske en överdrift men jag gick fel då de skyltar som skulle visa en rätt hade tagits ned av vandaler.

Trevligt att det kommer så många utställare; det har väl varit SydCons mål att det skall både vara ett konvent och en mässa för industrin.

thebjorn

Veteran
Det stämmer - vi vill vara en länk mellan industrin och de som spelar för detta tjänar alla på. Spelarna får bättre spel och industrin får mer pengar som de kan göra fler roliga spel med. Vi har dessutom storsatsat på att öppna upp hobbyn för de nyfikna för att plocka ut spelhobbyn i ljuset. Vandalerna förra året var ett stort problem - vi räknade förvisso med att kaninerna skulle försvinna efter ett tag men inte att hälften skulle vara stulna efter 4 timmar =)

I år ska vi ha kaniner i reserv =)

Johan K

Gammal & dryg
På butiksfrpnten kommer man kunna besöka CombatZone, Bara Spel och Hobby, Bosses Hobby, Wizards, Golem, Insane Productions, Backstab, Utopia och en del kombinerade utställare/arrangemang från bland annat Tradition, Dream Design m.m
Det där låter ju som en trevlig sammling butiker som kommer !!
Det gäller nog att hålla hårt i plånboken när man kommer dit.. :gremtongue: