Kom till Malmö. Åkte till konventet. Ymir och Pendragon kommer och spelar Britannia med mig och Krille. Vi blir utsparkade. Tar oss till Pendragons hus. Sover. Vaknar för tidigt. Blir körd till Värnhem av Pendragon syster. Äter kinamatsbuffé med Ymet. Åker till konventet, spelar klart Britannia. Käkar hemma hos Eleas. Blir dissad av mitt kvinnliga sällskap, går till konventet. Pendragon ringer, tattarna har spelat klart Eon. Går med honom hem och spelar Xbox alldeles för sent. Blir väckt alldeles för tidigt av hans dammsugande. Nitisk mamma samt resten av hans familj anländer. Står ut med hans bror och spelar Xbox tills mitt kvinnliga sällskap ringer. Tar mig till Värnhemstorget som är den designerade mötesplatsen. Väntar. Kvinnligt sällskap anländer. Kebabtallrik inmundigeras. Mot konventet. Spelar och myser med kvinnligt sällskap. Blir trött och tjurig och vill åka hem och sova. Gnäller. Åker hem och tar en kort promenad för att rensa hjärnan och bli mottaglig för John Blund. Går hem till Ymir. Kollar roliga filmklipp. Slösurfar.
Och där är jag nu. Konvetet som sådant sög ganska saftigt, gympsalen med alla Warhammrare var det mest spektakulära vilket säger en hel del. De för svenska konvent standardiserade spelbarerna Midgaard/SARZ, Cheapass och Steve Jackson funkade som vanligt. Planeringen funkade inte alls. Inga intressanta rollspelsscenarion i vanlig ordning. Möjligtvis Westernscenariot på sin höjd.
Nej, denna konventsrapporten handlar inte om hur jag var på Sydcon. Den handlar om hur jag inte var på Sydcon, och jag antar att ni fattar varför.
Foggmock - Konventskomatos och konventsmagad.
Och där är jag nu. Konvetet som sådant sög ganska saftigt, gympsalen med alla Warhammrare var det mest spektakulära vilket säger en hel del. De för svenska konvent standardiserade spelbarerna Midgaard/SARZ, Cheapass och Steve Jackson funkade som vanligt. Planeringen funkade inte alls. Inga intressanta rollspelsscenarion i vanlig ordning. Möjligtvis Westernscenariot på sin höjd.
Nej, denna konventsrapporten handlar inte om hur jag var på Sydcon. Den handlar om hur jag inte var på Sydcon, och jag antar att ni fattar varför.
Foggmock - Konventskomatos och konventsmagad.