Nekromanti Sydconrapport, kortis

Foggmock

Myrmidon
Jag plankade inte. Det var blott ett förslag. Inte det bästa kanske.

Betyg? På något jag varken läst eller spelat? Nej du. Vad skulle det vara bra för? Det enda jag kan skriva så långt är "inget av scenariorna hade en blurbtext som fick mig intresserad av att spela det". Enough?

Johan K

Gammal & dryg
Re: LinCon burgaren!

Jo, kan väll hålla med dig om att 45 spänn var en del pengar..
Men om man ser till alternativen så fick det kosta de extra kronorna..

/ Johan K, som har lite svårt för micropizzor & sådant..

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Min rapport från SydCon

SydCon var i mitt tycke placerat i en bra lokal MEN att för rollspel funkar den uruselt. Vad jag har förstått så vill SydCon bli något av en mässa kombinerat med ett klassiskt konvent. Det är en berömingsvärd tanke och kanske något som behövs i Sverige. GothCon har lite av den saken för där kommer både NeoGames, RiotMind samt Järnringen (osäker på den saken) I min åsikt måste ett konvent ha alla aspekterna av hobbyn och rollspel har en väldigt dålig position på SydCon. Det är väldigt tråkigt och jag hoppas verkligen det blir bättre.
Jag kunde tyvärr enbart närvara under Fredagen så jag löste ett dagspass. Det blev mest prat med lite folk samt en kort diskussion om Khelataar med Tobias. Lite inköp från den underbara mannen som sålde gamla rollspel/brädspel. Jag hoppades mycket på det här SydCon men insåg när jag tittade på anslagstavlorna att många rollspelsarrangemang hade blivit inställda. SydCon har mycket kvar att leva upp till innan det kan räknas till de stora.

thebjorn

Veteran
Re: Min rapport från SydCon

Att arrangemang blev inställda berodde på att ingen anmält sig till dem. Och mycket sant - på rollspelsfronten så behövs något göras för att locka tillbaka rollspelarna för att göra konventet komplett.