Nekromanti SydCons hemsida.

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen SydCons hemsida.
Nu så har SyCons hemsida snyggat till sig lite och vaknat lite mer till liv. Det står inte just så mycket för tillfället, men det står mer än vad det gjorde för ett tag sedan. Bland annat står det att SydCon komer att husera i Bo01s område.

Gå till nyheten/notisen

Gasten

Warrior
Det var en rätt fattigt med info på den sidan (eller har jag missat att man kunde klicka på något?), men den var i alla fall snygg!

Vet någon om det (fortfarande) stämmer att det inte kommer några rollspel? Ska några forumiter dit?

Johan K

Gammal & dryg
Vet någon om det (fortfarande) stämmer att det inte kommer några rollspel?
Naaeee, snackade med en som sitter i Skuds styrelse & som jag fattade så skulle rollspelsbaren dyka upp. Dock var det nog allit i rollspelsväg. Sedan som kommer det väll vara i vanlig ordning en massa GW-grejer, magic, brädspel & sådant.

Ska några forumiter dit?
Jag skall dit iaf. Ska abra ta ledigt först... =)

Gardener

Champion
Jag känner mig lite sugen på att åka ner faktiskt... Det krockar inte med saker och ting i år för mig, tror jag iaf. Men det beror helt på hur det blir med uppdrag framöver, om jag kommer ha tid och råd. Ska försöka se till att kunna komma ner dock, det var alldeles för länge sen jag var på SydCon.

The_Gorger

Hero
Mer info om SydCon

Jag har inte hand om det, men eftersom jag sitter i SKuDs styrelse som, på äkta sverokvis, är nepotistiskt involverad i SydCon kan jag berätta mer. Deras mål var att göra allt bra, så istället för att ha fem scenarier och tre anmälda lag (som förra SydCon), så valde de att vänta ett år eller två med det.

För de som ändå åker dit (jag kan tyvärr inte) så kan jag berätta att det kommer att bli ballt. Lokalen det kommer att vara i heter Kockums fritid, och är en fräsh, luftig och öppen lokal. Långt från sunkiga skolor. Dessutom finns det i samma lokal gym, simbassäng, bowling you name it! De kommer dessutom att ha en riktig cafeteria, och inte ett gäng bänkar uppslängda på slumpvis utvalt ställe. Badstranden är praktiskt taget rakt utanför.

Så, för er som nöjer er med figurspel, CCG och brädspel, samt uppskattar ett riktigt fräsht konvent kan jag varmt rekomendera SydCon.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Mer info om SydCon

Det låter ju som det komem att bli riktigt mysigt, trotts avaknanden av just rollspel. Dock tänker det inte hindra mig ifrån at åka dit, konvent är ju alltid konvent.. :gremlaugh:

/ Johan K, som har suttit ute & njutit av solen !

EchonCique

Hero
Weeh, konvent inpå husknuten!

Jag skall dyka upp under SydCon och spana in läget åtminstone. Dessutom ligger ju Västra Hamnen precis inärheten så man kan dra dit och gå på bratsjakt om man har tråkigt. Den som prickar flest brats under kortast tid med smuts och folkölsburkar vinner ett häftigt pris eller så.

Vad sägs? :gremtongue:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Weeh, konvent inpå husknuten!

Jag kommer att besöka Dragonbane i Älvdalen under denna tid, så jag kan dessvärre inte dyka upp. Lite märkligt att man placerar ett konvent samtidigt som den största skandinaviska lajvhändelsen på några år och Medeltidsveckan. De borde ju ha ungefär samma målgrupp.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Weeh, konvent inpå husknuten!

Lite märkligt att man placerar ett konvent samtidigt som den största skandinaviska lajvhändelsen på några år och Medeltidsveckan. De borde ju ha ungefär samma målgrupp.
Oj, det där är ju minst sagt taskig tajming !
Risken kan jag tänka mig att det inte kommer så mycket folk till SydCon då. Vilket är luite synd, nu när man äntligen kommit loss & ordnat det hela !

Btw, trevligt att du blivit moderator åxå !!

sydcon2006

Veteran
Rollspelandet har tyvärr inte blivit någon succé på Sydcon de senaste åren.
Trots mycket bra scenarion, skrivna av flera av Sveriges bästa scenarionförfattare så har intresset sjunkit så pass de senaste åren att vi i år helt skippar rollspel i år.
Vi förstår att några blir besvikna över detta men hoppas ni kan ha förståelse att vi inte kan sätta resurser på detta när deltagarna kan räknas på en hand.

Som ni kanske även förstår är den ”hemsida” som ligger på www.sydcon.org en temporär sida, självklart kommer en fulladdad hemsida med all information som behövs finnas på plats inom kort.

Vill ni inte missa någon information innan dess så rekommenderar vi er att prenumerera på vårt nyhetsbrev, det enklaste sättet att alltid vara först med det senaste rörande SydCon2006.

Det är många stora arrangemang som är klarar för årets SydCon, däribland flertalet sanktionerade mästerskap i diverse spel.

- Informationsansvarig SydCon2006

MrG

Swashbuckler
SydCon och rollspel

...som jag fattade så skulle rollspelsbaren dyka upp. ...
Vi blev muntligt tillfrågade på LinCon om vi skulle kunna vilja vara med även om det inte skulle vara några scenarion och är lockade, men vi har inte rett ut oss inom baren eller med konventet ännu. Fast det skulle vara fett skönt att få återvända till brottsplatsen, det konvent som vi startade på för tio år sedan och den ursäkten fick flera att spontant säga ja till idéen på LinCon. Tyvärr har mitt nya jobb slukat massa tid så jag har inte hunnit kolla upp hur det blir, men det är på gång. Annars har jag pratat om att inte hålla i rollspelsbaren igen om vi inte tvistar det lite, men i det här fallet skulle jag vilja köra den riktigt traditionell och plocka med alla våra gamla scenarion också...

Johan K

Gammal & dryg
Re: SydCon och rollspel

Ok !
Dock så vore det välldigt trevligt om ni kom ner till SydCon. Så för min del så hoppas jag att ni kommer ! Så man får iaf lite rollsepl till livs.. :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Det är många stora arrangemang som är klarar för årets SydCon, däribland flertalet sanktionerade mästerskap i diverse spel.
Av ren nyfikenhet, får man fråga VAD det är för arangemang som komemr ?
Är ruggit nyfiken på vad som komam skall nämligen ! :gremgrin: