Nekromanti Sydkraft = Eon (OT skulle jag faktiskt tro)

Ymir

Liten kantbaron
Usch. Har inte Neogames någon slags varumärkesskydd/patent/cåpyrajt som skyddar dem? Inte för att det skulle spela någon roll mot en sån här industrigigant förstås (*hata samhället*), men ändock...

- Ymir, undrar

Phelan

Hero
Namnskydd är väl knappast applicerbart då det är så olika branscher? För övrigt är det ju den tyske huvudägarens namn man ska ta, det är inte så att de suttit och tänkt och ur det blå tagit namnet Eon.

Vill Sydkraft slänga bort ett etablerat, om än just nu solkat, namn mot ett som är helt obekant för de flesta svenskar vad gäller elbranschen så står det dem fritt. Som det står alla fritt att byta elbolag :gremsmile:

Mvh / Phelan (som, rätt OT, mer störs av idioter som försöker få ensamrätt på siffran 3)

Gastono

Hero
Får hoppas att nya rollspelare inte tror att Eon kommer från ett industribolag utan att industribolaget kom senare!

Annars blir jag lite upprörd på sydkraft

GlueBall_UBBT

Warrior
Fy vad B! Jag kommer för alltid att hata dem för att de rippar ett namn från Neogames!

Men lite coolt är det. Tänk vad många nya sidvisningar som eonsidor på nätet kommer att få på grund av detta. Kanske så att någon ny själ fastnar för rollspelandet :gremsmile:

Surukai

Warrior
ordet "Eon" är knappast skapat av Neogames

Ordet EON är knappast något Neogames kommit på

Exempelvis näms "Eon" i The Catholic Encyclopedia 1909 om att Manda dHaye skulle vara en manifestation av guddomenn, ljus-konung, eon (Aion). En eon är även ett tidsintervall "Det här tar ju eoner!"

quisling

Warrior
Re: ordet "Eon" är knappast skapat av Neogames

Låt mig vara språkfacist och citera svenska akademins ordbok.

ordet användes av PLATON o. FILON för att beteckna den ideella världen i motsats till den reella; i olika gnostiska system kom det sedan att med allt längre driven personifikation användas om emanationerna från det högsta väsendet
Ptolo meus lärde, at icke flere Eoner eller Ewigheter til wore, än fyra. SCHRODERUS Os. 1: 117 (1635).
SAOB

Gastono

Hero

Haha, tror jag...

Men det stämmer som är sagt...
Eon är en benämning på en mycket lång tidsintervall.
Tror också att det finns flera saker som just ordet "Eon" representerar men dessa kan inte jag.

Sedan skulle väl du Quisling ta och prova att göra om ditt inlägg fast denna gången på svenska :gremgrin: Skämt åsido...

Man får ju som redan nämnts hoppas att någon snubblar in på en Eon-sida när han söker på Eon-industri, kanske lite långsökt men det finns ju alltid en möjlighet.

Magnum_UBBT

Warrior

Inte för att det har någon betydelse egentligen men det finns fler som hittat namnet EON.

http://www.eonreality.com/
EON Reality, Inc. is the world's leading interactive visual content management software provider.

http://www.eon.com/
Tyskt företag.

http://eon.cm.utexas.edu/
The EON project of the Henkelman group at UT Austin.

/Magnum *letar fram lite oviktigt vetande*

Rosen

Myrmidon
Liksom...

När jag gick på universitet i början av 90-talet hade en av lärarna ett diplom från en 5-poängskurs i... objektorientering eller nåt sånt, på väggen i sitt kontor. Diplomet var utfärdat av utbildningsföretaget Neotech. (-:

--
Åke

Mouth of Sauron

Veteran

Eon var inte påhittat av Neogames men NEO omvänt blir EON.