Rangertheman
Myrmidon
- Joined
- 15 Dec 2015
- Messages
- 3,586
Disclaimer: Det är ingen hemlighet att jag personligen är mycket förtjust i Symbaroums regler och jag tycker definitivt att man ska spela minst en handfull pass med dem innan man ens överväger att byta ut dem.
Med det sagt så tänkte jag ändå ta upp en diskussion kring andra regelsystem som kanske kan fungera till Symbaroum:
Jag har skrivit en hyfsat omfattande guide till att använda ett Fate Core-hack som går under arbetsnamnet "The Fate of Ambria". Vi använder det inte själva längre men jag vet en grupp som vidareutvecklat det och trivs utmärkt med upplägget. Fast gillar man inte den friare formen i Symbaroum kanske man inte gillar Fate heller.
Mutant År Noll-motorn har släppts, eller kommer snart att släppas som en OGL. Borde inte vara särskilt svårt att konvertera Symbaroum till den och det är dessutom en motor som många här inne verkar gilla.
Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer en D&D-testballong i form av "Det förlovade landet" konverterat utifrån D&D5e OGL med förskapade rollpersoner, även de baserade på den D20-motorn så klart.
Fler idéer? Jag tror ingen av varianterna ovan kan fånga känslan i settingen lika bra som originalreglerna, men det kanske kan vara en acceptabel medelväg för de som absolut inte kan med de nuvarande reglerna.
Med det sagt så tänkte jag ändå ta upp en diskussion kring andra regelsystem som kanske kan fungera till Symbaroum:
Jag har skrivit en hyfsat omfattande guide till att använda ett Fate Core-hack som går under arbetsnamnet "The Fate of Ambria". Vi använder det inte själva längre men jag vet en grupp som vidareutvecklat det och trivs utmärkt med upplägget. Fast gillar man inte den friare formen i Symbaroum kanske man inte gillar Fate heller.
Mutant År Noll-motorn har släppts, eller kommer snart att släppas som en OGL. Borde inte vara särskilt svårt att konvertera Symbaroum till den och det är dessutom en motor som många här inne verkar gilla.
Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer en D&D-testballong i form av "Det förlovade landet" konverterat utifrån D&D5e OGL med förskapade rollpersoner, även de baserade på den D20-motorn så klart.
Fler idéer? Jag tror ingen av varianterna ovan kan fånga känslan i settingen lika bra som originalreglerna, men det kanske kan vara en acceptabel medelväg för de som absolut inte kan med de nuvarande reglerna.