Mycket glad över återkopplingen!
Nu har jag läst färdigt första delen i kampanjen, Väktarens vrede och skummat igenom tvåan, Häxhammaren.
Väktarens vrede är bland det bästa jag läst i äventyrsväg. Jag kunde se scenerna framför mig och mysa.
Flera fraktioner upplevs som fullt rimliga att liera sig med. Fin blandning av diplomati (tjat o övertalande) och en del riktigt episka stridscener som jag vet att min grupp skulle gå igång på.
@Rangertheman Verkligen! mycket tydligt i första kampanjdelen. Om det blir av kanske jag får skaffa WA och kanske ta den av biblioteket du byggt upp
. Vi kör med Foundry sedan förra vintern och hunnit med en ca 40-50 sessioner på
Som synes så är det inga megaäventyr/kampanjer jag har spelat/varit SL för tidigare.
@THZ mycket bra idé att som SL kunna använda sig av spelarnas anteckningar för att själv hålla koll på vad tusan som hänt!
Jag kan inte alla detaljer i strider med RAW, men med en konvertering till Mythras så blir det att vara försiktigare med motståndet, det är farligare.
Karvosti-Häxhammaren upplever jag som en svagare del. Får känslan av att skaparna omedvetet vill att spelarna ska sympatisera med en av intressegrupperna. Blir att köpa in nästa del o läsa på innan start för att få en helhetsbild.
Ska testspela med döttrarna, den äldsta gick igång på alla cylindrar över världsbygget och illustrationer/stämning. Korruption kopplade hon direkt till hur det skildras i en animerad serie, drakprinsen
.
En fråga. Vilka
SPRÅK finns det? (och skriftspråk)
C
edit: stavar som en kratta