Rickard
Urverk speldesign
Jag har pratat om mina tankar om ett nytt magisystem ett tag.. Jag har inte kunnat ta tag i det då skolan varit ivägen.. Jag har kört fast lite i mitt katalogiserande av vad magiskolorna innehåller.. Visst.. Elementarmagi, mentalism och animism fattar man vad det handlar om.. Häxkonster och shamanism (och i viss mån nekromanti) har jag tänkt över och anpassat in i hur världen skapades..
Det jag har kört fast på är symbolism.. Vad är typiska besvärjelser där? Vad kan man åstadkomma som symbolistmagiker? Varför finns ens den magiskolan? Den säger ju ett tings sanna namn.. Vad innebär det? Innebär det att man kan göra allt möjligt med den? Är magiskolan symbolism eller snarare symboler något man egentligen bara bör kombinera med andra magiskolor?
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som hade samma problem med demonologi, drakmagi och mörkermagi men klassade dem som "inte till för rollpersoner" och slapp då det problemet
Det jag har kört fast på är symbolism.. Vad är typiska besvärjelser där? Vad kan man åstadkomma som symbolistmagiker? Varför finns ens den magiskolan? Den säger ju ett tings sanna namn.. Vad innebär det? Innebär det att man kan göra allt möjligt med den? Är magiskolan symbolism eller snarare symboler något man egentligen bara bör kombinera med andra magiskolor?
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som hade samma problem med demonologi, drakmagi och mörkermagi men klassade dem som "inte till för rollpersoner" och slapp då det problemet