Nekromanti Symbolism

Magnus L

Hero
En symbol som är försedd med KRAFT och utlöses av ett visst vilkor, kan man få den att sluta fungera genom att t.ex hugga sönder plankan den är gjord på innan vilkoret är uppfyllt?

Antraxe

Veteran
Det beror helt på vilken typ av magisk symbol det är, hur stark den är och om den har någon besvärjelse eller nåt som skyddar den. Jag antar att det även beror på vad det är skrivet på och med vad. Någonting som är vackert inristat i en dyrbar metall tex borde ju ha mer kraft i sig än något som är påkladdat på en halvrutten planka med vattenfärg.
Det är helt upp till dig att avgöra situationen som sl (vilket jag antar att du är)

Staffan

Myrmidon
Javisst. Det är rätt viktigt att få symboler exakta, så om man saboterar dem så slutar de fungera. Därför kan det vara praktiskt att t ex hugga ut dem i sten, de blir lite mer hållbara då.

Rickard

Urverk speldesign
Symbolerna aktiveras ju direkt (räknas som kvick) och man hinner inte ta och reagera om nu inte magikern har gett ett kommando som inte uppfylls direkt. "De ska dansa lambada i 1 minut."
Visst. En krigare kan ha stått emot en FRUKTAN och sedan, för att hans vänner ska slippa ev. effekt, hugga sönder symbolen m sin yxa. En rispa i symbolen räcker (antar jag) för att den ska förstöras..
(HUSREGEL) Jag brukar köra m att den magiska kraft som finns kvar frigörs och en explosion sker. Likadant är det för magiska föremål. Går de sönder så sprängs de.. Ju kraftigare föremål/symbol desto kraftigare smäll.. Nån regel har jag inte kommit på men kanske 3-5 skadepoäng/E.
En mäktigt föremål är då inget som bara förstör..

(En till HUSREGEL) Magin i förmålet stärker det dessutom.. För varje E som finns i föremålet så ökar BV m 2.

/[color:448800]Han</font color=448800> som även funderar på att skapa några regler för hur magi kommer att ändras m tiden (i gamla magiska föremål vrids magin och får en annan funktion)